2011-11-18, 22:01
Bannlyst
Anita Supponen skrev ihop en redogörelse om ovanstående händelse, som
inte var ett dugg överensstämmande med verkligheten. Hon vred om våra ord och fick det att låta som att jag och Daniel satt där i hennes soffa och ropade ut som robotar att C.S. var sjuk, i princip.

Jag, Daniel och pappa kallades till socialen på möten. Jag och Daniel kände oss förtvivlade och frustrerade efter mötena. Ingen av de två socialsekreterarna frågade ens var vi ville bo. När vi började att berätta om vad mamma gjort, skakade de på huvudet och förvägrade oss att prata om det. Det var inte viktigt. I stället skulle vi prata om vilka tider vi gick upp om dagarna, vilka kompisar vi träffade. Att mamma utsatt oss för sexuella övergrepp och misshandel av olika slag var inte viktigt alls. Det var oerhört tydligt att de tagit mammas parti från första början, inte mitt och Daniels. Det var mammas ord, hennes historia av lögner som var det enda viktiga och aktuella. Allt annat åsidosattes.
En extern utredare sattes in p.g.a. jäv, Rose-Marie Sundström. Hon kom från Forshaga och skulle göra en utomstående utredning om hela vår situation. Hon skulle ta reda på om vi for illa hos pappa, helt enkelt. Hon kom på hembesök och vi var till socialförvaltningen för att träffa henne. På mötet på socialförvaltningen sade hon med all tydlighet till mig och Daniel att allt var färdigt, hon hade inget att anmärka på hemma hos pappa, tvärtom - en bättre pappa kunde vi inte ha. Hon hittade inte ett enda fel. Skolsituationen höll på att lösas då vi skulle börja på Sofia Distans. Hon ringde t.o.m. extra hem till pappa och frågade honom om han ville att vi skulle ha hemundervisning eller distansundervisning.
Allt verkade lösa sig. Under tiden hade jag och Daniel anmält C.S. för sexuella övergrepp och misshandel. Även olaga hot eftersom hon hotat att döda oss om vi berättade för någon om vad hon utsatte oss för. Polisens arbete var under all kritik, och vårt målsägandebiträde och ombud - Inga-Lena Bjellman - var som en sömnig gammal tant som varken hörde eller såg någonting. Vid ett hembesök tog hon ut mig och Daniel på en promenad runt gården och frågade ut oss om Aew. Vart kom hon ifrån, hur länge hade pappa och hon varit tillsammans, hur gammal var hon, var befann hon sig vid tillfället, vad jobbade hon med o.s.v. Det var horribelt. Vi svarade inte på någonting, och undrade vad hon egentligen ville med alla de frågorna?

Jag och Daniel förhördes om misshandeln och olaga hotet av Susanne Bråth. Jag förhördes senare om de sexuella övergreppen. Inga-Lena Bjellman närvarade inte vid förhöret. Jag mådde väldigt dåligt under förhöret och tyckte att det hela var oerhört pinsamt, skamligt. Jag började att gråta under förhöret men lyckades ändå att genomföra det. Efteråt, när det var klart, och vi skulle gå ut ur förhörsrummet bröt jag ihop fullständigt. Grät så att jag skakade.
Citera
2011-11-18, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tattarprinsen
""För jag har ju sagt till Christina Steijner, socialchefen, för jag ringde henne innan jag åkte hit, 'ta barnen ifrån Tomas. Han ska inte ha barn'."

http://www.2shared.com/photo/EvgTmP0s/001.html
http://www.2shared.com/photo/gZDgd_QW/002.html
http://www.2shared.com/photo/PqzD7TGE/003.html

Ja, och tog de barnen den 21/5-2005?
Nej, LVU-beslutet kom i december 2005.

De första anmälningarna kom 19/4-2005.

Tydligen var det fler anmälningar senare under sommaren, dels när T suttit sovande i bilen med barnen i baksätet under en längre tid, dels av någon som uppmärksammat att barnen inte verkar må bra när personen sett dem vid en bilträff. Kanske samma träff som det finns foton från där T håller sig i ett parasoll sittande i en stol?
Citera
2011-11-18, 22:02
Bannlyst
Susanne Bråth klappade mig på ryggen och sade att jag inte skulle behöva vara rädd för min mamma något mer. När vi kom ut till väntrummet/korridoren kramade pappa mig. Han och Daniel tröstade mig medan Susanne Bråth kraftfullt gjorde en svingande rörelse med sin arm och sade att hon omedelbart skulle gå och ringa till åklagaren. Hon hade inga tvivel om att jag talade sanning.

Det kändes oerhört skönt att kunna få markera mot C.S. att det hon gjort inte var tillåtet, att jag nu stod upp emot henne trots alla hot, trots all nedtryckning från hennes sida. Att visa att hon inte längre hade makten. Jag var alldeles för naiv som liten.

Jag, Daniel, pappa och Aew levde livet. Vi trodde att socialen var ett avslutat kapitel, eftersom att Rose-Marie Sundström sagt att hon skulle meddela C.S. att utredningen var klar och att vi skulle bo hemma hos pappa. Vi åkte runt i Sverige och träffade bekanta, njöt av sommaren.

Men det kunde ju naturligvits inte C.S. acceptera.

2005-06-02 skriver Kristina Steijner följande i journalen:

"Jag blir uppringd av Anita Supponen, skolkurator och god vän till Carina Simm, som är orolig för att det kommer att inträffa en tragedi i hemmet hos familjen Norberg om inget görs snart, hon vill på anmodan av Carina Simm och sin egen oro att jag skall träffa bägge snarast. Vi bestämmer att de skall komma till mig redan samma dag. (...) Carina har under dagen haft kontakt med förvaltningens utredare Ros-Marie Sundström, känner sig inte nöjd över detta möte"

Efter detta tog allt en enorm vändning. Mötet som C.S. inte var nöjd med, var nämligen att Rose-Marie Sundström meddelade att hon skulle lägga ner utredningen och att vi hade det bra hos pappa.

Rose-Marie Sundström, Inga-Lena Bjellman och pappas ombud Lars Magnusson kom på hembesök. Jag och Daniel konfronterade Rose-Marie med det hon tidigare sagt; att allt var färdigt, att det inte fanns någon anledning att utreda vidare eftersom det inte fanns ett enda fel hos pappa. Rose-Marie Sundström fick en röd färg i ansiktet, samtidigt som hon började fumla med saker hon hade med sig, samtidigt som hon nekade till att ha sagt det vi påstod. Jag och Daniel blev oerhört besvikna och ledsna. Varför ljög hon? Vad var det som pågick egentligen?

Efter mötet så uttryckte både Lars Magnusson och Bjellman att de sett att Rose-Marie Sundström ljög.
Citera
2011-11-18, 22:03
Bannlyst
Ändå satt de tysta, båda två, medan hon ljög för fullt. Varför? Lars Magnusson arbetar på Werners advokatbyrå, som var kommunens absoluta favorit att anlita. Werners advokatbyrå var till och med anlitad MOT oss i skolärendet. Så det förklarar ju en del.
Anledningen till Rose-Maries tvärvändning stavas följande: Kristina Steijner. Efter C.S. och Supponens möte med henne på socialförvaltningen tog hon över allt som pågick gällande mig och Daniel. Hon började att skriva i journalen, hon såg till att Rose-Maries inställning snabbt ändrades om. Utredningen skulle fortsätta, så var det bara. Att Sundström var en högst kompetent utredare som kommit fram till en korrekt slutsats, att jag och Daniel inte alls for illa hos pappa, spelade ingen roll. C.S. var inte nöjd med hennes slutsats, och då var det C.S. åsikt samt väl och ve som gällde. Självklart måste ju C.S. vara den som talar sanning, eftersom de känt varandra så länge...

Föga anade jag då att Rose-Marie Sundström skulle bli en i mängden av de utomstående utredare och personer som skulle åsidosättas av Kristina Steijner så fort resultatet inte passade henne och C.S.

För den som vill kontakta Rose-Marie Sundström så är hennes kontaktuppgifter följande:
070-6574780

054-172060

rose-marie.sundstrom@forshaga.se
Citera
2011-11-18, 22:04
Medlem
Attityds avatar
Allvarligt Tattaren-hur långt är du beredd att gå,för att få sagorna framförda.

Jag bad dig svara på frågor i mitt tidigare inlägg. Väntar på svaren
Citera
2011-11-18, 22:06
Bannlyst
http://www.2shared.com/photo/9hJy1spT/005.html

Sista dokumentet med underskrift, daterat 16:e November 2011.
Citera
2011-11-18, 22:10
Bannlyst
Citat:
Jag kommer nu posta ett brev från Melinda från 16:e November 2011, så slipper ni bekymra er vem som skriver jag/han/hon.

Starten på helvete nr. 2

Våren 2005 var startskottet för helvete nummer 2.

Efter 4 februari ovanstående år, där min mamma Carina Simm (fr.o.m. nu C.S.) körde på min bror Daniel med en bil, så blev det mycket omvälvande och jobbig tid.
C.S. påbörjade den sortens telefonterror som hon alltid utövat under de perioder hon varit som galnast under min uppväxt. Jag minns att hon under en dag ringde 71-72 gånger. Så fort telefonen ringde så visste man omedelbart att det var hon. När pappa svarade kunde man höra henne skrika flera meter ifrån telefonluren. Om Daniel eller jag svarade, så ville hon inte prata med oss. Det var hela tiden pappa hon skulle prata med. Ena gången hon ringde så skrek hon som en galning, andra gången kunde man knappt höra en röst i andra änden. Märk väl att detta kunde vara under samma dag, ibland med bara minuters mellanrum. Ofta ringde hon och bara var tyst i telefonluren.

C.S. skulle komma och elda upp huset, hon skulle skjuta pappa, listan med hot kan göras lång. Jag, pappa och Daniel gjorde upp en plan på hur vi skulle ta oss ut ur huset om C.S. och hennes knarkarvänner skulle lyckas tända på. Vi lade en madrass vid pappas sovrumsfönster som vi kunde glida ner på längs verandataket. Vi lade ett kraftigt rep innanför fönstret som vi skulle binda i elementet.

Under våren fick C.S. reda på att pappa hade en ny kvinna som flyttat in, vilket gjorde henne galen. Kvinnan, som heter Aew, blev som den mamma vi aldrig haft. Det kändes harmoniskt och som om de flesta bitar föll på plats. Det blev den lyckligaste tiden i våra liv. Tyvärr fick vi inte känna så speciellt länge.

C.S. gick till socialförvaltningen i Filipstad 2005-04-22 och anmälde att jag och min bror Daniel for illa hemma hos pappa. Hennes två vänner, Anita Supponen och Britt-Marie Söderlind, anmälde före - 2005-04-19. Det enda de sistnämnda hade att anmäla var återgivna ord från C.S. De hade inga egna upplevelser eller intryck av Daniels och min tillvaro hemma hos pappa. Så egentligen var det bara C.S. som anmälde? Jag har aldrig träffat Britt-Marie Söderlind, såvitt jag kan minnas. Har ingen aning om hur människan ens ser ut. Anita Supponen hade jag heller inget minne av hur hon ens såg ut.
Knarkare? Var det inte vin CS och hennes vänner pimplade?
Och AS har M sprungit på både ute på gatan utanför CS och även sökt upp hemma.

Brev på brev på brev? Vad är meningen med det egentligen? Bara massa efterkonstruktioner direkt skapade utefter vad som skrivs i tråden. Det lyser igenom och det är ändå ingen som tror att det är M som skriver så lägg ner.
Varför inte lägga ut en liten filmsnutt på YT ist? Det funkade ju bra med D, även om han såg lite... ovillig ut.
Citera
2011-11-18, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Allvarligt Tattaren-hur långt är du beredd att gå,för att få sagorna framförda.

Jag bad dig svara på frågor i mitt tidigare inlägg. Väntar på svaren

Jag kan inte svara på när fotografierna är tagna för jag har faktiskt ingen aning, och jag bryr mej inte speciellt mkt heller. Dessutom kan väl jag oxå påstå att jag är professionell fotograf, jag kan påstå att jag är Elvis Presley.
Senast redigerad av Tattarprinsen 2011-11-18 kl. 22:15.
Citera
2011-11-18, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ingen av dem hade varit hemma hos pappa, mig och Daniel på gården i Nordmark under vår uppväxt. De visste ingenting överhuvudtaget på den fronten.
Däremot visste Anita Supponen att C.S. slagit oss. Hon visste att C.S. gått i en psykos i flera månader, där hon ordnat lägenhet o.s.v. och sedan "vaknade upp" i lägenheten och inte visste var hon var. Hon kände inte igen tapeterna, ingenting. Hon hade knölat ner sin morgonrock med rosor på i toalettstolen, kröp runt naken på golvet. Hon hade ringt till Supponen men Supponen vände i dörren när synen av C.S. mötte henne.
Hon hade talat om för C.S. att hon skulle vänta i 2 år, så slapp hon ifrån barnmisshandel. Det är fina människor som C.S. har runt sig.

Det värsta är att Supponen jobbar med barn i Filipstad på IV Spångbergsgymnasiet. Det är därför hon fortsäter att kämpa tills slutet, för hur ser det ut om hon agerat på detta sätt för en pedofil och själv jobbar med barn som det gått fel för?

Innan ovanstående anmälan, 2005-04-15, ville Daniel och jag åka till C.S. för att be henne lämna oss i fred, säga att hon gjort oss tillräckligt illa och att det räckte nu. När vi klev ur bilen på Allégatan i Filipstad där C.S. hade sin lägenhet, så kom hon och Anita Supponen gåendes ut från hyreshuset mot en bil som stod parkerad utanför. Jag minns inte de exakta orden jag och Daniel sade, men det gick ut på att vi inte ville ha något med C.S. att göra och att hon var sjuk i huvudet som kunnat göra allt ont mot oss, och att hon skulle sluta ringa hem till oss och sprida ut rykten. C.S. tittade knappt på oss, hon stegade omedelbart iväg till pappa som satt i bilen parkerad ca 20 meter bort. Där ställde hon sig framåtlutad och skrek/fräste till honom att han skulle se henne i ögonen. Pappa svarade lugnt att det var färdigtittat i de ögonen. Då blev C.S. galen och skrek högt: "Du har satt din sista potatis!"

Hon var inte det minsta intresserad av vad jag och Daniel hade att säga. Som sagt, hon tittade knappt ens på oss. Anita Supponen hånlog mot mig.

Daniel och jag ville åka hem till Supponen för att berätta vem C.S. egentligen var och vad hon gjort, för att Supponen inte skulle fortsätta att hjälpa henne. Pappa stannade i bilen. Väl inne hos Supponen berättade vi för henne vad som pågått. Hon var inte otrevlig, men hon var misstrogen och det märktes tydligt att hon inte trodde på våra ord. Vi gick efter ett tag, och det kändes ändå ganska bra att ha fått berätta hur det verkligen låg till.
Visar bara hur jävla sjuk TN är som skickar fram sina barn att tala med en annan vuxen människa när det är hans uppgift. Sjuk den mannen är. Men han tordes väl inte gå på en annan vuxen utan lät sina barn göra det ist.
Citera
2011-11-18, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VajRuss
Knarkare? Var det inte vin CS och hennes vänner pimplade?
Och AS har M sprungit på både ute på gatan utanför CS och även sökt upp hemma.

Brev på brev på brev? Vad är meningen med det egentligen? Bara massa efterkonstruktioner direkt skapade utefter vad som skrivs i tråden. Det lyser igenom och det är ändå ingen som tror att det är M som skriver så lägg ner.
Varför inte lägga ut en liten filmsnutt på YT ist? Det funkade ju bra med D, även om han såg lite... ovillig ut.

Jo, det kan nog stämma att Melinda läst en del av vad som skrivits i tråden och därför förklarar en del saker som tagits upp i tråden, för såvitt JAG vet är det inte mycket av hennes version som lagts ut, Daniel har ju skrivit en del men Melinda har det ju mest spekulerats i vad hon tycker.
Citera
2011-11-18, 22:22
Medlem
Citat:
Ändå satt de tysta, båda två, medan hon ljög för fullt. Varför? Lars Magnusson arbetar på Werners advokatbyrå, som var kommunens absoluta favorit att anlita. Werners advokatbyrå var till och med anlitad MOT oss i skolärendet. Så det förklarar ju en del.
Anledningen till Rose-Maries tvärvändning stavas följande: Kristina Steijner. Efter C.S. och Supponens möte med henne på socialförvaltningen tog hon över allt som pågick gällande mig och Daniel. Hon började att skriva i journalen, hon såg till att Rose-Maries inställning snabbt ändrades om. Utredningen skulle fortsätta, så var det bara. Att Sundström var en högst kompetent utredare som kommit fram till en korrekt slutsats, att jag och Daniel inte alls for illa hos pappa, spelade ingen roll. C.S. var inte nöjd med hennes slutsats, och då var det C.S. åsikt samt väl och ve som gällde. Självklart måste ju C.S. vara den som talar sanning, eftersom de känt varandra så länge...

Föga anade jag då att Rose-Marie Sundström skulle bli en i mängden av de utomstående utredare och personer som skulle åsidosättas av Kristina Steijner så fort resultatet inte passade henne och C.S.

För den som vill kontakta Rose-Marie Sundström så är hennes kontaktuppgifter följande:
070-6574780

054-172060

rose-marie.sundstrom@forshaga.se

Nu var ju inte C vårdnadshavare vid denna tidpunkt.
Citera
2011-11-18, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Spelar nog ingen roll vad CS sade,eller inte sade. TN jobbade så bra själv på egen hand att visa hur olämplig han var.
Dessutom ord mot ord håller inte i rätten,såtillvida det inte är inbandat. Annars helt förkastligt,och klassas som skitsnack.
Svara gärna på mina frågor i länken hur det kan förklaras;
https://www.flashback.org/sp34025045

Och just det. Nakenbilderna som laddades upp på CS blev analyserade tidigt i tråden av en proffessionell fotograf. Han bedömde att bilderna var tagna sent 80-tal - tidigt 90-tal. Alltså före D föddes. Hur kunde då D ta bilderna? Svara gärna på detta också.

Du är ute och cyklar ordentligt nu , det enda säkra sättet att bedöma åldern på kvinnan på bilden
är att kolla hals och överarmar.
Hur fan vet du att han var en proffsfotograf föresten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in