2011-11-12, 14:47
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattugglan
Då det hypotetiskt kan vara uppåt en handfull personer inblandade i detta (GM + personer som gett falska alibin osv.) så är min gissning rädsla för repressalier.

TSL 920720 (faksimil från 920731):
http://forumbilder.se/show.aspx?iid=37122011207318f25
"Utan framgång" syftar till framgång i det aktuella fallet antar jag, men visst upptäcktes det en cannabisodling i den vevan? Micke.R, du kanske minns något om det?

Jag antar att du inte vill utveckla detta vidare? Men kanske man iaf kan få svar på när polisen blev informerad? Är det en aktuell händelse, eller ligger den länge bak i tiden?

Jag kan inte utveckla mer nu utan att kolla med källan.

Polisen informerades delvis (dvs den fick en inte hel, fullständig version) i mitten på 2000-talet och med en "fullständig" version (med den "sista" detaljen) i år.

F ö tror jag som du, och jag har skrivit det tidigare, att rädslan för repressalier nog kan stoppa vissa. (Detta avhängigt naturligtvis vem/vilka gm är.)
Citera
2011-11-13, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag kan inte utveckla mer nu utan att kolla med källan.

Polisen informerades delvis (dvs den fick en inte hel, fullständig version) i mitten på 2000-talet och med en "fullständig" version (med den "sista" detaljen) i år.

F ö tror jag som du, och jag har skrivit det tidigare, att rädslan för repressalier nog kan stoppa vissa. (Detta avhängigt naturligtvis vem/vilka gm är.)
Bra jobbat
Citera
2011-11-13, 12:28
Medlem
Om nu någon talat om vart hon skall finnas och polisen inte letar där är ju Vänern det enda alternativet. Har dom letat men inte hittat något är ju tipset falskt.

Citat:
En annan person ska också ha erkänt, men under rus. Personen har dessutom pekats ut som gm av en annan person, som berättat detta för en bekant. Han ska ha berättat för honom var Helena ska finnas, motiv och tillvägagångssätt. Polisen är informerad.
Citera
2011-11-13, 13:28
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steamie
Om nu någon talat om vart hon skall finnas och polisen inte letar där är ju Vänern det enda alternativet. Har dom letat men inte hittat något är ju tipset falskt.

Det har även kommit fram om tips om andra ställen än det i denna diskussion "aktuella" (d v s det jag syftar på), bl a Lugnåsgruvorna (som jag har för mig kom in tidigt). Det finns en massa andra platser än Vänern som Helena kan finnas på; jag tror inte att det är många som vet, men det finns nog tillräckligt många som gör det, för att någon ska kunna berätta. Visst, Vänern är ett alternativ, men den "begravningsplatsen" kräver en del; tillgång till båt, "undanskymd" plats (där man inte syns från land ljusa sommarnätter), ordentligt sänke osv. I det "aktuella" tipset finns en utpekad gm, en plats, tillvägagångssätt och motiv; en förklaring till varför det gick som det påstås ha gått. Vänern är inte det enda alternativet; men det är ett av dem.

Om polisen letat men inte funnit, eller om den inte har gjort det, vet jag inte. OM den letat, men inget hittat, så betyder det inte per automatik att tipset är falskt; det KAN ju vara att den just inte "prickat rätt" i det område/ställe som utpekats.

Ingen mer än gm och ev. några mer vet om det ligger något i något av tipsen, som kommit polisen till del. (Speciellt) I de fall där det inte föreligger någon större risk för repressalier - utan där lojalitet ligger bakom tystnad - så tycker jag att den/de personen (-erna) ska ta sig en funderare på om den lojaliteten är viktigare än att en ung tjej får "komma hem" till sin familj efter drygt 19 år och att den kan få - åtminstone några - svar.

Helena ska ha varit en mycket snäll, glad och omtänksam tjej, en person som var en stor djurvän, som älskade sin ögonsten, hunden N*** och som ville jobba med människor i framtiden. Hon fick ingen framtid. Men kan hon inte vara värd den - åtminstone lilla - upprättelse det skulle innebära för hennes familj om sanningen kom fram? Vad gjorde Helena för att förtjäna det öde som någon bestämde skulle bli hennes? Fundera på det en stund och försök att föreställa dig/er att det var din/er syster/dotter/vän som var i Helenas situation. Vad hade du - förmodligen - velat skulle hända då?
Citera
2011-11-14, 03:55
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattugglan
Då det hypotetiskt kan vara uppåt en handfull personer inblandade i detta (GM + personer som gett falska alibin osv.) så är min gissning rädsla för repressalier.

TSL 920720 (faksimil från 920731):
http://forumbilder.se/show.aspx?iid=37122011207318f25
"Utan framgång" syftar till framgång i det aktuella fallet antar jag, men visst upptäcktes det en cannabisodling i den vevan? Micke.R, du kanske minns något om det?

Jag antar att du inte vill utveckla detta vidare? Men kanske man iaf kan få svar på när polisen blev informerad? Är det en aktuell händelse, eller ligger den länge bak i tiden?

Fet stil ovan:

I texten från TSL nämns det om en skallgång Lördag? Vilket datum Lördag -92?
I en av notiserna nämns inget om danskreggad bil utan vad jag förstår mer fokuserat på en bil nära gruvan kvarnstensbrottet!
Har jag fel? Eller är det samma bil som sågs vid gruvområdet Kusabron/kusabäcken Trankärr? Eller rör det sig om fler intressanta bilar gruvområdet?
Kan det vara en bil som sågs nära eller på parkeringen "Bakvägen in till Minnesfjället - smedjan" (kusabron med kusabäcken) som avses i TSL utöver gruvområdet Trankärrs iaktagelsen?

KK12
Senast redigerad av kungkarl12e 2011-11-14 kl. 04:01.
Citera
2011-11-14, 05:54
Medlem
kungkarl12es avatar
De uppgifter jag fått från källor senaste tiden så är det åtminstånde två eller tre personer som är stressade över det normala och då socialt i deras omgivning. De är stressade över de publiceringar med namn och händelser och omständigheter som berör dessa personer på denna tråd.
Både myndigheter och nära och kära och grannar har sett reaktionerna från dessa herrar.

I ett av fallen som person så fixade en av dem skyddad ID under sommaren. Om det nu har har samband med flashback och Helenas försvinnade skall väl vara osagt. Men det ligger ändå rätt i tiden.
Kan tyda på ett samband med uppgifterna diskussion på denna tråd och då framförallt från perioden somras och från våren -11 om Helenas försvinnade och omständigheter runt en del av de herrar som behandlats på tråden senaste tiden. Det är intressant.

Kanske en eller varför inte någon fler än en bekant till en av dem talat med Polis? Vilket jag också tror.
Har uppgifter från källor som tyder på att just så har skett.

Kanske kan det vara ett av flera tipsen som kommit in till Leffe under sommaren.

Leffe har nämnt sedan nu i somras Juli -2011 två saker som är intressant:

1.
Det är en eller flera som umgicks med Helena den kvällen. Det är klockrent.

2.
Senast nu i veckans brott gått UT och sagt att det finns tips från sommaren till programmet sommarmord som inte har med programmet sommarmord att göra utan har med tidigare program till veckan brott att göra som kommer publiceras kommande program. Kom då ihåg Leffes knäckande med fingrarna just vid uttalandet! -kanske är det hårdhandskarna på...

Undrar då vilket tips? Min magkänsla kan ha fel men hoppas ändå det har med Helenas försvinnade göra.
Det visar sig programmen framöver.
Senast redigerad av kungkarl12e 2011-11-14 kl. 06:19.
Citera
2011-11-14, 22:41
Medlem
Sumpings avatar

Hur är det med systrarnas expojkvänner, är dom granskade?

Citera
2011-11-17, 19:33
Medlem
Har en säker källa som VET att det är herr krämer som är skyldig, återkommer med mer info när jag träffat honom han kan inte säga allt på tele nu för han sitter bakom galler
Citera
2011-11-17, 20:24
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beemer89
Har en säker källa som VET att det är herr krämer som är skyldig, återkommer med mer info när jag träffat honom han kan inte säga allt på tele nu för han sitter bakom galler

Har även jag fått uppgift att PK ska vara skyldig. (Undrar om källan är densamme... ) "Utpekaren" har dock även pekat ut en annan, så vad som är sant - om ens något av dem - är svårt att säga.

Det finns ju även en annan "linje", åtminstone enligt min mening, där en ev. gm kan finnas (och säkert fler än så). Den utförliga beskrivningen som jag nämnt tidigare gäller dock varken PK eller den senare.
Senast redigerad av Prinzezzan 2011-11-17 kl. 20:32.
Citera
2011-11-17, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beemer89
Den jävla tjallaren till pundhuvud vet ja flera har pekat ut som skyldig.
Polare från mariestad har också hört rykten om en jävla fjolla från Karlstad som absolut påstår krämer inte e inblandad.
Va vet han om de ??
Citera
2011-11-18, 01:50
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messerschmitten
Polare från mariestad har också hört rykten om en jävla fjolla från Karlstad som absolut påstår [PK] inte e inblandad.
Va vet han om de ??
Ja vad vet han om det egentligen, och vad vet han mer? Väl befogade frågor.
Kan vi ha att göra med en snubbe som gett alibin som inte riktigt stämmer tro?
Citera
2011-11-18, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Har även jag fått uppgift att PK ska vara skyldig. (Undrar om källan är densamme... ) "Utpekaren" har dock även pekat ut en annan, så vad som är sant - om ens något av dem - är svårt att säga.

Det finns ju även en annan "linje", åtminstone enligt min mening, där en ev. gm kan finnas (och säkert fler än så). Den utförliga beskrivningen som jag nämnt tidigare gäller dock varken PK eller den senare.

Ne det är inte samma källa det kan jag garantera. och helt rätt krämer är en riktigt äklig tjallare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in