De uppgifter jag fått från källor senaste tiden så är det åtminstånde två eller tre personer som är stressade över det normala och då socialt i deras omgivning. De är stressade över de publiceringar med namn och händelser och omständigheter som berör dessa personer på denna tråd.
Både myndigheter och nära och kära och grannar har sett reaktionerna från dessa herrar.
I ett av fallen som person så fixade en av dem skyddad ID under sommaren. Om det nu har har samband med flashback och Helenas försvinnade skall väl vara osagt. Men det ligger ändå rätt i tiden.
Kan tyda på ett samband med uppgifterna diskussion på denna tråd och då framförallt från perioden somras och från våren -11 om Helenas försvinnade och omständigheter runt en del av de herrar som behandlats på tråden senaste tiden. Det är intressant.
Kanske en eller varför inte någon fler än en bekant till en av dem talat med Polis? Vilket jag också tror.
Har uppgifter från källor som tyder på att just så har skett.
Kanske kan det vara ett av flera tipsen som kommit in till Leffe under sommaren.
Leffe har nämnt sedan nu i somras Juli -2011 två saker som är intressant:
1.
Det är en eller flera som umgicks med Helena den kvällen. Det är klockrent.
2.
Senast nu i veckans brott gått UT och sagt att det finns tips från sommaren till programmet sommarmord som inte har med programmet sommarmord att göra utan har med tidigare program till veckan brott att göra som kommer publiceras kommande program. Kom då ihåg Leffes knäckande med fingrarna just vid uttalandet! -kanske är det hårdhandskarna på...
Undrar då vilket tips? Min magkänsla kan ha fel men hoppas ändå det har med Helenas försvinnade göra.
Det visar sig programmen framöver.