2011-11-13, 04:04
Medlem
Nihennas avatar
Jag har 2 kompisar, varav en har en flickvän, jag fick min iförrgår och nu verkar min andra kompis vara på gång.
För att hedra vårt brödraskap håller jag på att skapa en "Toffletörerna"-bild, skitskumt namn, jag vet, men det är sånt vi gillar .

Jag har gjort klart min bakgrund med text och allt men nu kommer själva problemet.
Jag har en annan bild på ett par tofflor, jag har använt lasso-verktyget och fört runt dem så att de är i ett eget lager men det är här jag är fast.

I "mina gamla dagar" när jag faktiskt studerade PS vill jag minnas att man använde sig av export, något som nu i CS5 verkar ha bytts ut mot något jättekonstigt.

Basically, hur gör jag för att få över tofflorna till bakgrundsbilden som är en helt annan fil?
Citera
2011-11-13, 04:58
Medlem
Kan du inte bara köra ctrl+c och sedan ctrl+v ? Inte använt PS på länge.
Citera
2011-11-13, 05:29
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revexz
Kan du inte bara köra ctrl+c och sedan ctrl+v ? Inte använt PS på länge.

Tyvärr sker ingenting då.
Jag har inte använt Photoshop på lääääänge heller men förr så var det bara att spara ner bilden och ta import from file, det verkar inte vara så längre ;(
Citera
2011-11-14, 00:35
Medlem
Citat:
Tyvärr sker ingenting då.
Jag har inte använt Photoshop på lääääänge heller men förr så var det bara att spara ner bilden och ta import from file, det verkar inte vara så längre ;(

Så har en dator med photoshop nu.

Kör Lasso tool sen högerklickar du i området som nu skall vara "infångat" sen Layer via copy. Då får du 2st layers och kan föra över den specifika layern till den andra bilden.

Dock om du ska göra mera exakta urklipp skulle jag istället rekommendera "Extract" som ligger under Filter.

Ber om ursäkt för sent svar hade inte tillgång till en dator med Photoshop.
Citera
2011-11-14, 09:16
Medlem
Protons avatar
Windows-> Grafisk formgivning /Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in