2011-11-08, 14:05
Medlem
Hej alla.

Är det bara jag som blivit helt såld för dessa fantastiska soppor?

Exempel på dessa är: http://www.arlafoodservice.se/produkter/SoppaSas/Kelda-soppa/Kelda-Thaisoppa-4_1l/

Mycket fin smak i samtliga varianter som jag har smakat, förmånligt pris och nyttiga i relativitet till de övriga vanliga färdigrätterna som jag åt förut ex, Billys osv.

Någon annan som delar min åsikt?
Citera
2011-11-08, 14:10
Medlem
Kungensbordells avatar
Kelda tomatsoppa är förbannat jävla god. Häller upp den i glas och ställer in i micro och dricker den som mjölk.
Citera
2011-11-08, 14:20
Medlem
Geasss avatar
Kikar man på innehållsförteckningen ser man varför den har ett så förmånligt pris.
Har f.ö. väldigt hög salthalt, 4-5dl av soppan och så är vi över rdi.

Men ja, den jag testat var god.
Citera
2011-11-08, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungensbordell
Kelda tomatsoppa är förbannat jävla god. Häller upp den i glas och ställer in i micro och dricker den som mjölk.

Ja, keldas milda tomatsoppa är helt otroligt god.
Citera
2011-11-08, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geass
Kikar man på innehållsförteckningen ser man varför den har ett så förmånligt pris.

Nu kan jag inte speciellt mycket om RDI men vad jag har sett så är det en 1,2% i Thaisoppan. Det känns ändå inte så mycket?
Citera
2011-11-08, 14:52
Medlem
Geasss avatar
5 dl av soppan är cirka 500gram, vilket ger 6g salt.

Kika här.
Citera
2011-11-08, 16:06
Medlem
ugglor-i-mossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geass

Hur menar du då? Att det mest är vatten i den eller, varför menar du att den är billig?

Salthalten har jag aldrig brytt mig om, jag behöver nog lite extra salt, har hört att det kan höja blodtrycket och jag misstänker att mitt ofta är för lågt. Men vi är ju alla olika, har man höga blodfetter, fetma m.m. så visst, då ska man kanske inte salta maten mer än nödvändigt. Men lite salt behöver vi ju i födan, kroppen har en naturlig saltbalans som vi behöver uppfylla.
Citera
2011-11-08, 16:21
Medlem
Heelt sjukt goda soppor allihopa. Har alltid någon i kylen redo om jag inte orkar laga något spec.
Så lätt att lyxa till dom lite extra genom att slänga i typ bacon ärtor eller egentligen vad som helst!
Citera
2011-11-08, 18:57
Medlem
rayraviolis avatar
Bra att köra om man behöver en lätt och snabb lunch eller ett mellanmål. Svampsoppan är helt ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in