2011-11-07, 12:05
Medlem
Tronkans avatar
tror det är väldigt varierande från person till person. jag kan smaka sprit i munnen till kl 18.00 på kvällen dagen efter. och har blåst positivt många gånger dagen efter med alkomätare.

Men sen blir jag så otroligt bakfull så ja..
Citera
2011-11-07, 12:17
Medlem
Pungen-s avatar
Jag svepte två starköl och fick blåsa 2 timmar senare. Skoja jag var säker på att åka dit men jag klarade mig!
Jag är 173cm och väger 68kg.
Citera
2011-11-07, 12:49
Medlem
heiss avatar
Var samma för mig, fast mycket svettigare. Kommer inte ihåg hur mycket jag drack men kroppen kände av att man hade druckit dagen efter då jag vart lite bakfull (vilket jag sällan är om jag inte dricker mycket). Dagen efter tidigt på morgonen skulle jag övningsköra farsan till Skåne och det var den första och enda gången jag har hamnat i en rutinkontroll. "FUCK" sa man högt när man såg polisen vinka in bilarna. Jag övningskörde utan handledarpapper, ingen grön övningskörningsskylt där bak, inget körkorttillstånd eller legitimation med mig. Dessutom fick vi senare av polisen veta att farsans körkort hade gått ut. Vi var helt fast på att vi skulle få böter och farsan började svära och aggra mot polisen så att flera andra poliser lockades dit. Men polismannen som också var ganska irriterad på min farsa ringde runt och frågade mitt personnummer och vi fick väl vänta 10 min och han meddela oss senare att vi fick åka, med villkoret att vi skulle svänga in till bilmacken 100 meter bort, vilket vi inte gjorde.

Lite längre bort utanför stan (Borås) så var det EN TILL kontroll men som gick mycket snabbare, blåsa och "resten skiter vi i" sa hon. Gött. Hahahah
Senast redigerad av heis 2011-11-07 kl. 12:53.
Citera
2011-11-07, 12:50
Medlem
muppenwtfs avatar
Jag upplever att det är väldigt olika.
188 cm och 68 kg.
En gång när jag druckit en halvliter starköl och fortfarande kände ölsmaken i munnen fick jag blåsa 45 min efter sista klunken. 0.00 promille.
Sen när jag väl krökar klarar jag en hel del så en gång körde jag bil in till staden jag bodde i vid 17.00 tiden. Fick då låna en kompis Dräger, trodde aldrig det skulle ge utslag. Blåste då 0.24 promille 12.5 timmar efter jag slutat dricka. Och då körde jag ändå hem på morgonen från krogen och har varit betydligt fullare.
Senast redigerad av muppenwtf 2011-11-07 kl. 12:52.
Citera
2011-11-07, 12:52
Medlem
Kör bil i jobbet och har satt som oskriven lag att jag aldrig kör innan 16 dagen efter. Om jag varit ute till 05 så väntar jag nog någon timma till. Förlorar jag körkortet förlorar jag jobbet.

Oftast känner man ju själv om man är körklar. Körde hem från Sälen en gång runt 14 efter en reejälv fylla och då snurrade det i huvudet och jag kände att jag hade rätt dålig kontroll på bilens placering och backspeglarna.

Det bästa är väl att planera så att man inte behöver köra bil tidigt dagen efter en fylla.

Det sjuka är väl att man bara tänker på sitt eget körkort. Inte många som tänker på att man faktiskt kan köra ihjäl någon om man inte har kontroll. En bil på 2 ton i 100km/h är ett ganska bra mordvapen.
Citera
2011-11-07, 13:08
Medlem
Pungkrockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungen-
Jag svepte två starköl och fick blåsa 2 timmar senare. Skoja jag var säker på att åka dit men jag klarade mig!
Jag är 173cm och väger 68kg.

Sjukt! med de siffrorna borde du kanske inte bli full, men påverkad iaf. Vad blåste du?
Citera
2011-11-07, 13:14
Medlem
Vadå klart man e nykter vid 3 tiden

Annars finns de en bra regel har du sovit så e du nykter (skämt)

Men känns jävligt knepigt att veta när man få köra bil eller inte faktiskt, man borde ju få testa nån gång efter en rejäl fylla och se vad man har för promille dagen efter.
Citera
2011-11-07, 13:15
Medlem
Fyr4ns avatar
Ja det där gäller ju alla såklart! Man låter bilen stå dagen efter, alternativt att man kör på kvällen. Lika bra att ta det säkra för det osäkra!
Citera
2011-11-07, 13:45
Medlem
Hade du bastat under natten?

Ontopic så har jag också druckit en hel kväll in till 02. Tro fan att polisen stannar mig 12-13 dagen efter, får blåsa och det visar ingenting. Kände mig dock sjukt seg och polisen borde införa nåt slags reaktionstest utöver alkoholen.. Trötthet är säkerligen minst lika farligt om inte värre.
Citera
2011-11-07, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rokker
Hade du bastat under natten?

Ontopic så har jag också druckit en hel kväll in till 02. Tro fan att polisen stannar mig 12-13 dagen efter, får blåsa och det visar ingenting. Kände mig dock sjukt seg och polisen borde införa nåt slags reaktionstest utöver alkoholen.. Trötthet är säkerligen minst lika farligt om inte värre.

Nej inget bastande .
Citera
2011-11-07, 14:14
Medlem
12 timmars regeln is the shit. I princip alla fall av alkoholintag så kan du helt sonika vänta 12 timmar sedan sätta dig i bilen; enda gången du fortfarande är alkoholpåverkad efter 12 timmar är ju de gångerna då du typ supit bort minnet osv osv..

Det du hade druckit var ju inte såååå mycket tbh, i landets mer avlägsna delar är nog det där en helt vanlig lördagskväll :P
Citera
2011-11-07, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puddler
12 timmars regeln is the shit. I princip alla fall av alkoholintag så kan du helt sonika vänta 12 timmar sedan sätta dig i bilen; enda gången du fortfarande är alkoholpåverkad efter 12 timmar är ju de gångerna då du typ supit bort minnet osv osv..

Det du hade druckit var ju inte såååå mycket tbh, i landets mer avlägsna delar är nog det där en helt vanlig lördagskväll :P

Den känns rätt ologisk då alkoholen börjar förbrännas från och med då man börjar dricka, inte slutar. Har du druckit samma mängd alkohol från t.ex kl 16-04 jämfört kl 22-04 så kommer du bli nykter 6 timmar tidigare med det första alternativet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in