2011-11-02, 16:36
Medlem
Jag visste sedan tidigare att min granne 2 trappor upp hade ca 4-5 katter som springer omkring på gården vilket jag faktikst inte har orkat brytt mig om, men nu har kärringen börjat släppa in dom i trapphuset vilket är grymt irriterande då jag knatar i mörkret i trapphuset och blir vettskrämmd av någon kattjävel som sular förbi mig i 200 kmh..

Idag drog jag och flickvännen iväg för att handla, va borta ca 20 minuter och kommer hem, möts av en stor jävla bajskaka utanför min dörr inne i trapphuset!
Självklart fick jag nog, gick upp till kärringen som äger katterna och knackar på, hon öppnar dörren och ungefär då märker jag att hon är en jävla alkis som måste ha stöd mot dörrkarmen för att inte ramla ihop.

Jag förklarar problemet för henne men hon fullständigt skiter i det, så jag orkade inte argumentera med henne så jag gick raka vägen ner till mig och började med denna tråd.

hur ska jag gå tillväga? katterna far ju illa!

Hur ska jag få katterna omhändertagna? Jag är ganska säker på att min hyresvärd inte kommer att agera så jag tänkte att det måste ju finnas någon myndighet som kan lösa problemet!
Citera
2011-11-02, 16:49
Medlem
Myrtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demuzer

Hur ska jag få katterna omhändertagna? Jag är ganska säker på att min hyresvärd inte kommer att agera så jag tänkte att det måste ju finnas någon myndighet som kan lösa problemet!

Länsstyrelsen. (Alternativt anmäla till polisen så meddelar de länsstyrelsen.)

http://www.lst.se/lst/sv/amnen/Djurskydd/

http://www.lansstyrelsen.se/stockholm/Sv/djur-och-natur/djurskydd/Pages/vanvard-av-djur.aspx
Citera
2011-11-02, 20:57
Medlem
Summerbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strixez
edit: Något mindre drastiskt är väl att flytta på skiten till hennes dörr varje gång det händer.

Det där kommer inte hjälpa om hon har alkoholproblem. Då har hon nog fullt upp med att klara sig själv.

Själv tycker jag det är tragiskt och synd om både henne och katterna. Undrar om katterna är kastrerade när de går ute? Lite så man kan misstänka att det kan bli ett sånt där case annars med en gammal tant med 80 vanvårdade katter om det vill sig illa...

Håller med ovanstående - Länsstyrelsen är rätt enhet att vända sig till.
Citera
2011-11-02, 21:01
Medlem
Strixezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Summerbird
Det där kommer inte hjälpa om hon har alkoholproblem. Då har hon nog fullt upp med att klara sig själv.

Själv tycker jag det är tragiskt och synd om både henne och katterna. Undrar om katterna är kastrerade när de går ute? Lite så man kan misstänka att det kan bli ett sånt där case annars med en gammal tant med 80 vanvårdade katter om det vill sig illa...

Håller med ovanstående - Länsstyrelsen är rätt enhet att vända sig till.
Mjo, du kan nog ha rätt. Isf kanske det fungerar att kattnappa katterna, plocka bort evt. halsband och lämna in på närmaste katthärbärge?
Citera
2011-11-02, 23:13
Medlem
Summerbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strixez
Mjo, du kan nog ha rätt. Isf kanske det fungerar att kattnappa katterna, plocka bort evt. halsband och lämna in på närmaste katthärbärge?

De flesta (om inte alla) katthem svämmar nog redan över av katter, är jag rädd. Dessutom känns det rätt taskigt gjort mot tanten - katterna kan ju vara hennes enda glädje i livet, vem vet. Även om hon inte klarar av att hålla reda på dem. Bättre då att hon får veta vad som hänt och vad felet är.
Citera
2011-11-03, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Summerbird
De flesta (om inte alla) katthem svämmar nog redan över av katter, är jag rädd. Dessutom känns det rätt taskigt gjort mot tanten - katterna kan ju vara hennes enda glädje i livet, vem vet. Även om hon inte klarar av att hålla reda på dem. Bättre då att hon får veta vad som hänt och vad felet är.

Jag tror inte kärringen har någon fast relation till någon utav katterna, utan dom bara finns där i hennes liv, därför tror jag att om hon blir medveten om att katterna ska tas ifrån henne så skaffar hon bara nya.. låter sjukt men så tror jag att det är!

Träffade henne nyss när hon stog i porten till trapphuset och försökte locka in sina katter in till trapphuset, hon va dyngfull om det är intressant för er att veta
Citera
2011-11-04, 00:17
Medlem
Summerbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demuzer
Jag tror inte kärringen har någon fast relation till någon utav katterna, utan dom bara finns där i hennes liv, därför tror jag att om hon blir medveten om att katterna ska tas ifrån henne så skaffar hon bara nya.. låter sjukt men så tror jag att det är!

Träffade henne nyss när hon stog i porten till trapphuset och försökte locka in sina katter in till trapphuset, hon va dyngfull om det är intressant för er att veta

Hmm... Man ringer Länsstyrelsen när djur far illa. Vem ringer man när folk "far illa"..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in