2011-07-13, 07:30
Bannlyst
Jag hatar inte konst, men jag kan inte fatta varför så många personer gillar det. Hur kan de gilla att rita jättesnygga teckningar som tar flera timmar?

Nästan all Synth och Goth-folk är konstnärer...

Varför vill man göra serietidningar? Man ritar saker om och om igen i flera timmar, hur kan det vara kul?

Kan någon förklara varför så många människor gillar konst, och att rita tecknigar i flera timmar?
Citera
2011-07-13, 07:48
Medlem
Krim1s avatar
Sedär ja, den utbrända läkaren som vill bli advokat, förstår sig inte på konst och kreativitet alltså?

Det var värst.

Resonerar du på samma sätt med musik också kanske?
Citera
2011-07-13, 07:50
Medlem
kh31d4rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krim1
Sedär ja, den utbrända läkaren som vill bli advokat, förstår sig inte på konst och kreativitet alltså?

Det var värst.

Resonerar du på samma sätt med musik också kanske?

Det blir nog så när man inte sovit på 6 dagar för att man bor i ett hus med sin pappa och en massa spöken. Att trollet inte är bannat än förstår jag inte.
Citera
2011-07-13, 08:58
Bannlyst
Troll eller ej så presenteras en någorlunda seriös frågeställning i trådstarten. Människor har generellt sett ett behov av att uttrycka sig på ett eller annat sätt och har alltid haft det behovet. Antingen genom att skapas musik på ett eller annat sätt, att skriva ner och dela med sig av historier eller att avbilda och dela med sig av sin verklighet eller fantasi. Att så många är intresserade av samma sak är mest på grund av att det ingår i den sociala normen i dagens samhälle och att det är tillgängligt för i princip alla människor. Samma sak med musikskapande då.
Citera
2011-07-13, 11:00
Medlem
ICanHass avatar
Hobby -> Kultur
//Mod
Citera
2011-07-13, 13:55
Medlem
Chevrons avatar
Jättesnygga teckningar är det väl inget fel på, däremot när folk lägger ner minst den dubbla tiden och fortfarande åstadkommer något som en apa skulle kunna knåpa ihop på en kvart... Verkshöjd my ass.

Men så är man väl en obildad tölp också
Citera
2011-07-31, 10:14
Medlem
Ibland får jag en bild i huvudet. Jag vill få ut bilden ur huvudet och lägga den på papper så att jag kan förvara den och visa den till andra. Därför försöker jag lära mig att rita.
Citera
2011-07-31, 10:28
Medlem
Evil Kneivels avatar
På många jobb har de en "förslagslåda" om ditten och datten. Rita en penis så får chefen sig ett garv. Det var så det börja här
Senast redigerad av Evil Kneivel 2011-07-31 kl. 10:30.
Citera
2011-07-31, 11:18
Medlem
MauroSpockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorBajskorv
Jag hatar inte konst, men jag kan inte fatta varför så många personer gillar det. Hur kan de gilla att rita jättesnygga teckningar som tar flera timmar?
Vad har du själv för intressen?

Varför tycker vissa att det är kul att spela fotboll? Varför tycker vissa att det är kul att samla på hockeykort? Varför tycker vissa att det är kul att titta på tv? Varför tycker vissa att det är kul att spela piano? Varför tycker vissa att det är kul att gå på krogen?
Citera
2011-10-03, 18:05
Medlem
de mår bra av att uttrycka sig, gör inte alla det?
Citera
2011-11-01, 03:29
Medlem
Att rita är en underbar avkoppling. Finns inga rätt eller fel, inga ramar att hålla sig inom(menar inte tavelramar ). Att rita är en flykt ifrån min stressiga vardag, en sorts meditation.
Citera
2011-11-02, 04:50
Medlem
Mortiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorBajskorv

Nästan all Synth och Goth-folk är konstnärer...

Varför vill man göra serietidningar? Man ritar saker om och om igen i flera timmar, hur kan det vara kul?

Kan någon förklara varför så många människor gillar konst, och att rita tecknigar i flera timmar?
Att avbilda föremål har väl troligen funnits lika länge som människan. Dels, kanske det för de tidiga människorna, hade med en religös rit att göra. Bytesdjur avbildade i grottor i Frankrike. Kanske var det även ett tidsfördriv för att smycka sig själva - tatueringar mm - men även den boplats de levde i ristades olika former av figurer in. Konst har alltså funnits i alla tider, så på något sätt har denna kulturtradition levt vidare, och kommer säkert att så göra i framtiden. Vi, i vart fall en del av oss, attraheras av en vacker oljemålning eller en skulptur. Vi mår väl av att betrakta den istället för att stirra på en vit vägg utan konst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in