Citat:
Ursprungligen postat av antonioE
Någon som kan berätta lite ang hur rivningskontrakt fungerar?....Tell me everything i need to know...
Innebär detta att dom bara har rätt att mullra in med en bulldozer mitt på morgonen eller måste det medelas X antal dagar innan dom ska börja riva o man måste ut?
Rivningarna påbörjas alltid mitt i natten ,du väcks av kranföraren med rivningskulan 10 minuter innan
Förlåt! kunde inte låta bli
Allvarligt talat ,har jobbat många år i fastighetsbranschen ,men aldrig hört talas om "rivningskontrakt" ,andrahands kontrakt finns ju men rivningskontrakt? Tror i alla fall inte att det förekommer hos seriösa hyresvärdar.
Dock kan jag tänka mig att privata fastighetsägare kan syssla med sådant ,men då borde det ju gälla "uthyrning på begränsad tid" eftersom en rivning ju rimligtvis måste planeras noga i tiden.
Ja uthyrning begränsad till ett år i taget låter nog mera rimligt.
Dessutom så förekommer det väl knappast speciellt mycket rivningar av bostadshus nummera i dagens bostadsbrist ,snarare är det väl så att man totalrenoverar ,tex stammbyte osv ,men i sådana fall har ju hyresgästen rätt att komma tillbaka efter renoveringen ,blir alltså bara evakuerad till hotell under själva renoveringstiden ,som brukar ta en 2 månader.