2005-12-07, 02:23
Medlem
feldgraus avatar
Säga vad man vill om MLS och fotbollen som spelas i USA, men ingen kan ta ifrån dem att den värsta frispark jag någonsin skådats pangades in i deras liga av kanadensaren Dwayne De Rosario. Se länk (funkar den inte, se till att ta bort alla %20 som kan ha dykt upp i url:en) och klicka på den uppspelningskvalitet ni föredrar. För att föra diskussionen vidare, har ni sett någon värre frispark, vilken (länk till video är att föredra!), och slutfrågan är således, vilken anser ni vara världens snyggaste frispark?

Kanske inte förtjänar en egen tråd, även om jag tycker det. Om någon moderator känner för att slå ihop med befintliga trådar, gör så.

/feldgrau
Citera
2005-12-07, 04:32
Medlem
Quorthons avatar
Först ska jag väl säga att som den frisparksmåls-älskare jag är så får man ju nästan orgasm av en sådan vacker frispark .

Min favoritfrispark genom tiderna tror jag dock är D. Beckhams frispark mot Grekland. Tänk att få kröna en sådan fantastisk match med en sådan vacker frispark i ett avgörande ögonblick som tar England till VM. Beckham har även
många många andra fantastiska frisparkar som jag skulle vilja ta med.

En annan frispark som är en favorit är faktiskt helt oväntat J.A. Riise's underbara indirekta frisparksmål mot Manchester United. Detta trots att jag är United-fan själv. Kan dock inte annat än uppskatta ett sådant mål.
Riise's vänster är i klass med Carlos
Citera
2005-12-07, 04:47
Moderator
impieteers avatar
Jag får bara ljud och ingen bild, men det låter snyggt i alla fall.
Citera
2005-12-07, 05:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Säga vad man vill om MLS och fotbollen som spelas i USA, men ingen kan ta ifrån dem att den värsta frispark jag någonsin skådats pangades in i deras liga av kanadensaren Dwayne De Rosario. Se länk (funkar den inte, se till att ta bort alla %20 som kan ha dykt upp i url:en) och klicka på den uppspelningskvalitet ni föredrar. För att föra diskussionen vidare, har ni sett någon värre frispark, vilken (länk till video är att föredra!), och slutfrågan är således, vilken anser ni vara världens snyggaste frispark?

Kanske inte förtjänar en egen tråd, även om jag tycker det. Om någon moderator känner för att slå ihop med befintliga trådar, gör så.

/feldgrau

Riktigt fin frispark det där.
Fast man kanske kan klaga lite på hur muren var placerad

Jag tycker dock att det är jävligt svårt att säga vilken den snyggaste frispark jag sett är.
Roberto Carlos är ju ruskigt snygg. Dock så är den ju inte helt perfekt placerad.
Finns riktigt många fina, men nån med Sinisa är nog ändå min favorit.
Dra den hårt skruvad i krysset från 30 meter. Inte dumt.
Citera
2005-12-07, 05:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Jag får bara ljud och ingen bild, men det låter snyggt i alla fall.

De funkar för mig iaf.
Citera
2005-12-07, 05:19
Medlem
BushwickBills avatar
Ohhhhh jävlar vilket mål dra åt helvete. Slår ju carlos med hästlängder. Sen blir det ju bara ballare när man har amerikanska kommentatorer.

Fy fan säger jag bara den här ska spridas till alla jag känner.

Tack feldgrau.
Citera
2005-12-07, 05:25
Medlem
Serrus avatar
De va la riktigt grymmer! Den blir många gånger roligare av att kommentatorn säger något i stil med "nothing fancy, just power" samtidigt som man ser på reprisen hur bollen gör en sjuhelvetes krökning runt muren.

Om den är bättre en roberto carlos vet jag inte, men den tillhör topp 10 som jag sett iaf.
Citera
2005-12-07, 05:29
Bannlyst
OT

Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Sen blir det ju bara ballare när man har amerikanska kommentatorer.

Icke.
Jänkare ska hålla sig till baseball, jänkarfotboll, basket och hästskokastning.
Säg inget annat bobbo.
Citera
2005-12-07, 05:47
Bannlyst
Snygg, men klår den Carlos? Näe, inte riktigt.
Citera
2005-12-07, 08:59
Medlem
Allvarligt.

Jag är inte bajare men Johan Anderssons mot Trelleborg, 2001 slår båda den här och Carlos.
Citera
2005-12-07, 09:20
Medlem
evolutes avatar
Jag måste säga att Carlos är snyggare. Det är något speciellt med yttersidan och hur han smäller till bollen och på samma gång 'hoppar till'. En annan spelare slår frisparkar på samma sätt: Bullen från Bullen och Supermac - en av min barndoms idoler och en jävel på att skruva.

OT: Hur ställer man in så att man kan betygsätta ämnet? Jag kan inte komma ihåg att jag sett det förut och en sökning genererar bara en obesvarad fråga i FAQ:en.

http://www.flashback.org/showpost.php?p=2403727&postcount=124
Citera
2005-12-07, 09:34
Medlem
zachs avatar
Robert Carlos mål är nog än så länge ohotad för mig, även om Mihajlovic är en förbannat mycket bättre frisparksläggare. Orkar inte leta fram någon länk med hans mål men trycker in en annan godbit - Chivu från hans debut med Roma.
Någon mer som har nån höjdare att bjuda på?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in