2011-10-07, 06:05
Avslutad
Ett 15 månaders barn skickades hem med taxi från dagis.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/dagis-skickade-flicka-ensam-i-taxi_6531919.svd

Nu har det blivit bråk om det här också och kommunen måste ändra sina rutiner.

Vad tycker ni?

Jag tycker det är upprörande att föräldrar går ut och har så dåligt förtroende för taxi och kommunens rutiner. Först röstar alla för sänkt skatt, sen ska de ändå ha bästa möjliga service.

Att åka taxi är ju egentligen en lyx som jag tror att till och med barnet uppskattar. En sån resa kostar kanske 2-300 kr, men det verkar inte föräldern bry sig om.

Dessutom kunde väl föräldern hämtat barnet själv. Hela historien tyder på oansvar och bortskämdhet.
Citera
2011-10-07, 06:54
Medlem
Broncofans avatar
Jag tycker inte det är rimligt att skicka en ettåring själv i Taxi någonstans, oansvarigt
och det känns som föräldrarna inte tänkte efter riktigt.
Citera
2011-10-07, 06:56
Medlem
BlueMountainStates avatar
Tänk ändå att det är en ettåring... Det är väldigt ungt.
Citera
2011-10-07, 07:03
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ett 15 månaders barn skickades hem med taxi från dagis.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/da...xi_6531919.svd

Nu har det blivit bråk om det här också och kommunen måste ändra sina rutiner.

Vad tycker ni?

Jag tycker det är upprörande att föräldrar går ut och har så dåligt förtroende för taxi och kommunens rutiner. Först röstar alla för sänkt skatt, sen ska de ändå ha bästa möjliga service.

Att åka taxi är ju egentligen en lyx som jag tror att till och med barnet uppskattar. En sån resa kostar kanske 2-300 kr, men det verkar inte föräldern bry sig om.

Dessutom kunde väl föräldern hämtat barnet själv. Hela historien tyder på oansvar och bortskämdhet.

Barnet skulle flyttas till en kvällsöppen förskola och det är förskolans ansvar att se till att barnet kommer fram dit. Man hade beställt en skolskjutstaxi vilket är det normala i sådana lägen, men personalen skall följa med under resan vilket man inte gjorde.
Citera
2011-10-07, 07:16
Medlem
Endemisks avatar
Om hon var ensam, vem körde då taxin?
Citera
2011-10-07, 07:37
Medlem
epost72s avatar
Enormt dåligt omdöme av ansvarig personal.
Citera
2011-10-07, 08:04
Medlem
dolmenkollens avatar
Har barnet ingen mamma? Vad gör en ettåring på kvällsdagis öht? Köp ett marsvin i stället!
Citera
2011-10-07, 08:14
Medlem
C20ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endemisk
Om hon var ensam, vem körde då taxin?

En kåt liten "gubbe"...
Citera
2011-10-07, 08:26
Medlem
VonUllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Enormt dåligt omdöme av ansvarig personal.
Håller med dig fullt ut. Konstigt att INGEN av personalen reagerade när de satte lillkotten i bilen.
Citera
2011-10-07, 08:45
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dolmenkollen
Har barnet ingen mamma? Vad gör en ettåring på kvällsdagis öht? Köp ett marsvin i stället!

Mamman kanske jobbar? Alla har inte 8-17 jobb serru.

Extremt korkat av personalen, dock så skulle jag inte ens vilja att min 4åring åkte ensam med en taxichaufför..
Citera
2011-10-07, 09:49
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Barnet skulle flyttas till en kvällsöppen förskola och det är förskolans ansvar att se till att barnet kommer fram dit. Man hade beställt en skolskjutstaxi vilket är det normala i sådana lägen, men personalen skall följa med under resan vilket man inte gjorde.
Du reflekterar inte över åldern på barnet lite mer, eller? Det gör jag. En ettåring som först tillbringar sin dag på dagis för att sedan fraktas över till ett kvällsditto. Någonstans är det väldigt fel. Var är föräldrarna?!
Citera
2011-10-07, 10:42
Medlem
galne-golems avatar
Fan är det här ?? Familjeliv eller ?
Det är väl ingen fara å skicka ungen med taxi några kvarter.
Tror Taxiföraren kollade ungen och körde försiktigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in