2011-10-01, 12:44
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Eh, hur resonerade Tumba då? Sa inte din vän något till honom? Och vad sa Tumba själv? Var det en medveten stöld eller hade din vän lagt smörgåsen ifrån sig på ett bord en en massa andra smörgåsar som kunde ha fått Tumba att tro att det faktiskt serverades smörgåsar?

Lite av en icke-händelse egentligen. Min vän hade alltså köpt en macka ur en automat och stod med den i handen. Tumba kom då förbi och sa ungefär "jaha, tackar, det där blir fint, serru" och sedan försvann han med smörgåsen. Han tyckte väl att han hade rätt att ta för sig, eller kanske att min vän bara borde serva honom i största allmänhet. Så det var en medveten stöld kan man väl säga.

Min bekant sa inte så mycket utan tyckte mest att han betedde sig stöddigt och brydde sig alltså inte om att starta bråk eftersom Tumba gick med armen i bandage.
Citera
2011-10-01, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Åsa-Nietzsche
Lite av en icke-händelse egentligen. Min vän hade alltså köpt en macka ur en automat och stod med den i handen. Tumba kom då förbi och sa ungefär "jaha, tackar, det där blir fint, serru" och sedan försvann han med smörgåsen. Han tyckte väl att han hade rätt att ta för sig, eller kanske att min vän bara borde serva honom i största allmänhet. Så det var en medveten stöld kan man väl säga.

Min bekant sa inte så mycket utan tyckte mest att han betedde sig stöddigt och brydde sig alltså inte om att starta bråk eftersom Tumba gick med armen i bandage.
Det där låter som ett typiskt maktkomplex, som givetvis hör samman med din beskrivning av hans kvinnohistorier. Han kände att han hade ett ego som sa att han var störst, bäst och vackrast och att han var den stora stjärnan och att han därmed hade rätt att bete sig hursomhelst och att alla ändå skulle tycka "vad ball han är". Låter som att han var lite av en odräglig typ, kan det vara så? Jag läste i Expressen för några månader sedan att hans hustru behövt be sjukhuspersonalen om ursäkt för att Tumba varit så oförskämd och aggressiv mot dem. Kanske detta beteende inte var sjukdomsbetingat utan återspeglade hur han var som person? Var det så? Någon som träffat Tumba personligen och kan berätta hur han var?
Citera
2011-10-04, 15:48
Medlem
nattbushcitys avatar
Någon som har skvaller om följande?

Lasse Lindroth (Ali Hussein).
Saida.
Kommunisten i Studio S.
Citera
2011-10-04, 16:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nattbushcity
Någon som har skvaller om följande?

Lasse Lindroth (Ali Hussein).
Saida.
Kommunisten i Studio S.
Kommunisten i Studio S - är det Göran Elwin?
Citera
2011-10-04, 17:15
Medlem
nattbushcitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milhouse
Kommunisten i Studio S - är det Göran Elwin?

Ja, precis.
Citera
2011-10-09, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Åsa-Nietzsche
Inte mycket till skvaller dock?

Jag kan bidra med något litet. Sven Tumba var rätt duktig på kvinnor, även när han var gift. Det gick många historier om honom när det begav sig. Bl a var en god vän på sent 70-/tidigt 80-tal på en konferens där Tumba deltog som någon form av talare. Vid det tillfället hade han av någon anledning armen i bandage, men det hindrade honom inte från att ragga på friskt, och han fick också med sig damer in på rummet.

Detta struntade min vän i, han var mest irriterad för att Tumba helt sonika kommit fram till honom och fräckt nappat åt sig en smörgås som min vän just hade köpt i en automat. "Hade inte han haft armen i bandage hade jag slagit honom på truten", brukar han säga.

I övrigt verkar Svenne Tumba ha varit en ganska skön kille som inte spottade i glaset och hade mycket hyss för sig. Vila i frid.

Tumba var en egoist som skulle ha uppmärksamhet till 100 % på sig själv.
Träffade honom i affärssammanhang flera gånger och det var som att greppa
en hal ål. Mycket snack, inget på papper och han svek sina löften till stor del.
Jag avsade mig fortsatt samarbete.
Citera
2012-03-19, 18:23
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megaman74
Lennart Hyland lär ha supit mycket under sitt liv.. ska väl finnas en bok där änkan berättar.
Han spenderade några vändor på ett boende för alkoholister i Örnsköldsviks skärgård på 70-80 talet, allmänt känt som Nubbebo på den tiden. Efter varje vända föll han ganska snabbt tillbaka i sitt krökande.
Citera
2012-03-19, 21:29
Medlem
Hyland Satt även Pa östra Klinikerna; Mer Känt Som Restad Utanför Vänersborg.
Citera
2012-03-19, 22:20
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endagitaget
Hyland Satt även Pa östra Klinikerna; Mer Känt Som Restad Utanför Vänersborg.
Han satt även på avd. 54 på Ryhov, Jönköping (höghuset som är rivet nu). Avgiftningen var egentligen avd. 56 men han fick vara på 54:an som var en neurosavd. med finare folk och slapp sitta med de andra fyllisarna på 56:an.
Citera
2012-11-09, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
Liknar Björn Axén (Silvias frisör) som dränkte sig när han fick veta....

Var det därför? Läste att Axen vanskötte sin ekonomi och brände en massa pengar på fest på 55-årsdagen eller så strax innan han avslutade allt. Hans badkar tänker jag alltid på när jag använder någon av hans produkter (liksom jag alltid ser Ted Gärdestad framför mig vid tåget när hans låtar spelas. Inte kul på jympan...)
Citera
2013-04-02, 21:17
Bannlyst
jag vet att Gösta Pruzelius medverkade i en "porr"-film, så mycket porr det nu var på den tiden i alla fall, hade en arbetskamrat som samlade på gamla super 8-rullar, och han hade erotiska filmer med både Gösta Pruzelius och Sune Mangs,
Tage Danielsson var väl rättså vänstervriden, vet att han gick ur socialdemokraterna och gick med i syndikalisterna kort innan han dog, "Sjöqvistarn" i åsa-nisse filmerna var medlem i kommunistpartiet om jag inte minns fel, har för mig jag har sett nån propagandafilm från 50-talet för svenska kommunister där han medverkade, kan ha fel där
Citera
2013-04-02, 21:20
Bannlyst
nån som vet vad sten-åke cederhök dog av?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in