2011-08-09, 00:12
Medlem
Beserwissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackperson
Så man kan fälla över något slags tak?
Ja.
Citera
2011-08-09, 00:33
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Det kommer säkert bli så att alla tre lag kommer använda stockholmsarenan.

Jag tror också det kommer sluta med att även DIF tvingas till Stockholmsarenan (inte en jävla chans att dom igenom en egen arena)..Politikerna ställer knappast upp på 2 svindyra arenor i Stockholm...och kommer hänvisa till hockeyn där det går utmärkt att dela arena.

Men det måste ju vara ett hårt slag för SvFF om AIK väljer att överge dom? Undrar om inte AIK ändå kommer få någon bra deal SvFF så dom blir kvar?

Men DIF kan glömma en ny arena..Dom får välja mellan Swedbank och Stockholmsarenan helt enkelt.
Citera
2011-08-09, 01:29
Medlem
DSBIPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jag tror också det kommer sluta med att även DIF tvingas till Stockholmsarenan (inte en jävla chans att dom igenom en egen arena)..Politikerna ställer knappast upp på 2 svindyra arenor i Stockholm...och kommer hänvisa till hockeyn där det går utmärkt att dela arena.

Men det måste ju vara ett hårt slag för SvFF om AIK väljer att överge dom? Undrar om inte AIK ändå kommer få någon bra deal SvFF så dom blir kvar?

Men DIF kan glömma en ny arena..Dom får välja mellan Swedbank och Stockholmsarenan helt enkelt.
Om vårt förslag godkänts så betalar DIF(antar att DNA med flera också är inblandade) rubbet, skattebetalarna kommer inte betala någonting.

EDIT: Kanske misstolkade det du skrev? Menade du Swedbank Arena och Stockholms Arenan när du skrev "Politikerna ställer knappast upp på 2 svindyra arenor i Stockholm"?
Citera
2011-08-09, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83

Varför uttalar man sig ens om man inte vet vad man pratar om, Nationalarenan och Stockholmsarenan kommer finansieras av skattepengar. Djurgårdsarenan är en annan arena där skattebetalarna inte kommer lägga en krona.
Citera
2011-08-09, 12:21
Medlem
Karatepungs avatar
Stolarna på swedbank blir blåblåa.... Vad är det dom håller på med?
Citera
2011-08-09, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karatepung
Stolarna på swedbank blir blåblåa.... Vad är det dom håller på med?

Anledningen till det var typ att man ska få en känsla av himmelen/frihet eller vad dom babla om, var typ mörk blått längst ner sen ljusare o ljusare längre upp. Minns inte vart jag läste den intervjun dock.

Btw heter inte Malmös arena Swedbank också?
Citera
2011-08-09, 21:49
Medlem
Beserwissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeilon
Den i Malmö heter Swedbank Stadion.
Citera
2011-09-01, 15:04
Medlem
Karatepungs avatar
Solnas kommunalpolitiker har aldrig förstått AIK och kommer säkerligen aldrig att göra det. För er som vill sätta er in lite extra i problematiken tänkte jag nedan lyfta Kommunalrådet Anders Ekengrens blogginlägg samt några av kommentarerna (och ekengrens svar) som beskriver problematiken.

Om ni är intresserade av att förstå AIKs något komplexa relation till Solna samt varför många AIKare kan tänka sig att flytta så kan det här vara värt att läsa.

Ekengrens bloggpost:

Kommentarer:

För övrigt är Anders Ekengrens svar på Carl Jurells kommentar jävligt talande.

http://andersekegren.wordpress.com/2...-aik-nummer-1/
Senast redigerad av Karatepung 2011-09-01 kl. 15:20.
Citera
2011-09-01, 16:11
Medlem
Marathons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeilon

Swedbank Arena, Solna

Swedbank Arena, Örnsköldsvik

Swedbank Stadion, Malmö

Swedbank Park, Västerås
Citera
2011-09-01, 16:49
Medlem
Beserwissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marathon
Swedbank Arena, Solna

Swedbank Arena, Örnsköldsvik

Swedbank Stadion, Malmö

Swedbank Park, Västerås
http://sv.wikipedia.org/wiki/Fj%C3%A4llr%C3%A4ven_Center

OnT: Tragiskt att se hur solnapolitikernas världsbild ser ut. Jag skulle vara mer än nöjd om vi flyttade från Solna bara för att slippa dessa klåpare. Å andra sidan anser jag att Swedbank är bättre än Stockholmsarenan.
Citera
2011-09-01, 21:17
Medlem
15Februaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karatepung
Solnas kommunalpolitiker har aldrig förstått AIK och kommer säkerligen aldrig att göra det. För er som vill sätta er in lite extra i problematiken tänkte jag nedan lyfta Kommunalrådet Anders Ekengrens blogginlägg samt några av kommentarerna (och ekengrens svar) som beskriver problematiken.

Om ni är intresserade av att förstå AIKs något komplexa relation till Solna samt varför många AIKare kan tänka sig att flytta så kan det här vara värt att läsa.

Ekengrens bloggpost:

Kommentarer:

För övrigt är Anders Ekengrens svar på Carl Jurells kommentar jävligt talande.

http://andersekegren.wordpress.com/2...-aik-nummer-1/

Herre min klåpare! Vilken lirare!
Hans svar säger väl det mesta om männen bakom fuskbygget.
Jag är inte en av de som röstar för Swedbank arena i höst.
Jag kände redan på min rundvandring på Swedbank arena, att dessa lirare skall inte arbetas med.
Det är verkligen pest eller kolera, men det bästa alternativet av dessa 2 är helt klart Stockholmsarenan. Jag blir mörkrädd.
Citera
2011-09-01, 21:57
Medlem
Karatepungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15Februari
Herre min klåpare! Vilken lirare!
Hans svar säger väl det mesta om männen bakom fuskbygget.
Jag är inte en av de som röstar för Swedbank arena i höst.
Jag kände redan på min rundvandring på Swedbank arena, att dessa lirare skall inte arbetas med.
Det är verkligen pest eller kolera, men det bästa alternativet av dessa 2 är helt klart Stockholmsarenan. Jag blir mörkrädd.

Jo, nu sticker ju Solnas kommunalpolitiker ut hakan lite och det är ju förjävla korkat. Kommunalpolitiker gör vanligtvis bäst i att hålla käften.... men kom ihåg att det även gäller Stockholms diton.

Hursomhelst så har Ekegren nu släppt Motiv 2 av sin följetång.

Först och främst tänkte jag bara snabbt kommentera det med restauranger och kiosker. Detta är med största sannolikhet intäkter som inte kommer tillfalla AIK (precis som med Råsunda) så att han överhuvudtaget tar upp det och får det att låta som något positivt för AIK är helt jävla befängt. Man skulle kunna läsa det som att han avslöjar något om anbudet men det kan jag garantera er att han inte får göra. Kan är nyckelordet i den meningen (likt de flesta andra för övrigt) och bör läsas som "kommer inte".

Sen så skyller han vårt sparsamma publiksnitt i hockey på att vi spelar söder om söder och inte i Solna. Märkligt nog så jämför han med Djurgården som väl inte direkt kan sägas vara hemmahörande runt Johanneshov. Nåväl, de flesta AIKare vet nog att det inte är läget som är problemet med hockeyn (lika lite som Solna var problemet när fotbollen knappt hade någon publik).

Vidare så fortsätter han och säger att Solna kan tänka sig att sälja av deras andel i Swedbank arena till AIK. Jag vet inte hur han kan tro att det skulle vara något attraktivt för AIK, däremot så förstår jag att han som kommunalråd i Solna är jävligt angelägen om att släppa allt ägande dom har i denna förlustmaskin.

Det är så jävla patetiskt.........

EDIT glömde länk
http://andersekegren.wordpress.com/2...wedbank-arena/

EDIT2: Läste igenom kommentarerna och vill återigen passa på att lyfta Carl Jurells jävligt läsvärda kommentar och Ekegrens lika talande svar.

Senast redigerad av Karatepung 2011-09-01 kl. 22:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in