2011-08-31, 04:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Tror faktiskt att han tänkte på att de skulle kolla Marinas mobil och genom att skicka ett SMS till sig själv med hennes mobil, så skulle han se oskyldig ut och få alibi. Att han i stunden inte fattade att hans mobil också skulle kollas, tänkte han förmodligen inte på då.

När det framkommer att han inte svarat, inser han att det i åskådarens ögon ser konstigt ut. Alltså måste han säga att han inte fått det.
Svarar du på alla SMS? När han insåg misstaget kan han ha hittat på en text som inte behöver besvaras och radera SMS:et, istället för att komma med en uppenbar lögn.
Citera
2011-08-31, 04:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Då måste du ha en förklaring till sängbottnens 2 dl blod åtföljt av en kula i väggen samt varför två bäddmadrasser har bytts ut. 2 dl blod är ganska mycket det också, men skulle inte ge samma blodbild som den befintliga (se s. 708ff, och särskilt bild 18). Men om man antar att blodet kan ha en naturlig förklaring (t ex att MJ velat att någon nattlig kavaljer skulle leka vampyr), och om man vidare antar att även kulan med åtföljande benbit kan ha en naturlig förklaring (t ex att FS har skjutit en katt som hoppat upp i sängen) så måste det till en förklaring varför två fungerande bäddmadrasser har bytts ut och ersatts av två skabbiga madrasser. Detta bör ju betyda att de tidigare madrasserna varit i så erbarmligt dåligt skick att de ansetts vara i sämre skick än de som sedan lagts på. - Att två långsökta förklaringar följt av en tredje minst lika långsökt skulle kunna förklara kulhål resp. blodmängd är orimligt.
Jag har lämnat en teori om att M har satt dit spåren för att sätta dit FS, prova det "perfekta mordet", som inte är mord. Dessutom kan blodet tillhöra en nära släkting till M. Fyra nära släktingar kan ha haft tillgång till sovrummet under månader. En av dessa, övertygad om FS skuld, kan ha hjälpt rättvisan på traven med sitt eget blod.
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Därför att inte ens FS tror att MJ frivilligt skulle ha avvikit. - Sms:et som "avsändes" från MJ:s mobil var förmodligen en ofrivillig knapptryckning el. likn., och det är också därför FS förnekar att han mottagit något sms, utan i stället börjar han yra om att MJ vid flera tillfällen beklagat sig över att inte ha fått vissa sms, att han själv inte fick sms på sin födelsedag som borde ha kommit fram - och för säkerhets skull fullständigar han sina lögner med ytterligare en, nämligen att han inte haft sin mobil med sig när han åkte till sin mormors grav (!).
Hur skickar man SMS oavsiktligt?

FS påstår att M avvikit frivilligt. Om han har mördat M och vill ge sken av att hon försvunnit är det en bra text att skicka. Det kan också finnas ett tekniskt fel, eller så har han oavsiktligt raderat SMS:et. Det är lättare att radera än att oavsiktligt skicka ett SMS.
Senast redigerad av Quarrel 2011-08-31 kl. 04:48.
Citera
2011-08-31, 04:22
Medlem
Funderar forfarande på hur bordslampsskärmen från Marinas sovrum hamnat under översta hyllan i skohyllan i hallen.
Och hur länge den kan ha legat där ?
Och vem flyttade den dit ?

För mej känns det som om lampan på sängbordet revs ner i samband med mordet.
Och av nån anledning hamnade sen lampskärmen i hallen.

På den vänstra betjänten när man kommer in i sovrummet syns en svag ljusröd prick.
Kan detta vara blod ?

Egentligen kan detta tyckas vara småsaker.
Men betydligt bättre att snöa in på små till synes bagateller på bild.Än att försöka föringa FS betydelse som GM.
För nånstans där ute eller här på forumet finns lösningen....Frågan är bara var ?
Kanske har någon här på fb i ord nuddat på sanningen
Citera
2011-08-31, 04:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
AH (och hennes man är hörd), FUP s. 46- framåt.
Hörd i domstol, menade jag. Varför har inte dessa hörts? Enligt nya uppgifter är de inte kallade längre.
Citera
2011-08-31, 04:48
Medlem
[quote=Quarrel]Jag har lämnat en teori om att M har satt dit spåren för att sätta dit FS, prova det "perfekta mordet", som inte är mord. Dessutom kan blodet tillhöra en nära släkting till M. Fyra nära släktingar kan ha haft tillgång till sovrummet under månader. Denne kan, övertygad om FS skuld, hjälpt rättvisan på traven med sitt eget blod.

Vore det då inte enklare att bara dra iväg..Säga till sina anhöriga att när jag kommer tillbaks ska FS vara väck.Se till att han flyttar !
Varför då detta drama ?
Varför överhuvudtaget lägga sån oerhörd kraft på försvinna på detta ngt udda sätt ?

Om du nu lägger sån kraft i att blodet hällts på madrassen.
Varför skulle det då inte kunnat vara Fre.... som utfört detta ?
Han tycks ju om nån vara den som mest tycks vilja förvilla.
Kanske har han i så fall helt enkelt misshandlat/skjutit/knivat henne till döds där ute bland skog/hav/sjö.
För att sen Förvirra polisen med sitt eventuella blodhällande.
Eftersom inget blod tycks finnas någon annanstans än just i sängen.

Och sedan mummla ngt om drogköp och begravningplatsbesök..
Och det kan jag säga direkt...Nån trovärdighet beträffande hans uttalande om icke spårbar kommunikation.
Det har han icke ! Åtminstone inte hos mej.

God natt
Senast redigerad av zebop 2011-08-31 kl. 04:55.
Citera
2011-08-31, 08:34
Medlem
rubbergirls avatar
Det står indirekt om FB på NyheterSTO och att förundersökningen lades ut på nätet samma dag den blev offentlig.

Citat:

"På tisdagen lades även dagboksanteckningar ut från Tingsrätten i Uddevalla i samma mål ut på nätet - även dessa med namn och personnummer.

Ingen har anmält
Vem som lagt ut dokumenten är svårt att spåra och ingenting polisen lägger resurser på, det är dessutom ingen som anmält. Det är inte förbjudet att ladda hem till sin dator - men olagligt att lägga ut på nätet då de innehåller personuppgifter. "
Citera
2011-08-31, 08:46
Medlem
rubbergirls avatar
Från Aftonbladet:

"Jag skrev förut att försvaret i dag kallat två vittnen i dag. De har återkallat ett.
Åklagarsidan har däremot kallat två vittnen till i dag. Det är två rättstekniker från SKL som ska tala om kulhålet och blodet i sängen."
Citera
2011-08-31, 09:10
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
2 dl blod bevisar inte att någon är död. Hon skulle kunna befinna sig i Holland, Edmonton, Linköping eller vilken plats som helst på jorden, utom kanske Spekeröd.
Det är väl fastslaget att mer än 2dl krävs för att blodet ska passera genom resårmadrassen. Man kan nog ställa det utom allt rimligt tvivel att minst två liter av MJs blod hamnade i sängen vid ett och samma tillfälle.

Eller tror du att några nära släktingar till MJ passade på att utöva åderlåtning i MJs säng? I samma veva som MJ dejtade nån nätkontakt och FS sov på kyrkogården?

Nej, efter att ha läst Fupen så trodde jag först inte att det skulle hålla för en fällande dom, men efter att ha följt rapporteringen från rätten så har jag ändrat mig.

Men advokaten sitter av rättegången och tror/hoppas att indiciekedjan inte kommer att hålla.

Jag hoppas att FS, från insidan, renskriver sina noteringar från rättegången och lägger ur dom på nätet. Jag skulle kunna tänka mig att betala en slant.
Men de kanske bara innehåller ett ord, f-n f-n f-n.
Citera
2011-08-31, 09:22
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
2 dl blod bevisar inte att någon är död. Hon skulle kunna befinna sig i Holland, Edmonton, Linköping eller vilken plats som helst på jorden, utom kanske Spekeröd.

I teorin? Ja. Men i praktiken, tror du att åtalet kan ogillas med hänvisning till att det förmodade offret kanske är vid liv, i Holland, Edmonton, Linköping eller var som helst på jordklotet?
Citera
2011-08-31, 09:25
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
I teorin? Ja. Men i praktiken, tror du att åtalet kan ogillas med hänvisning till att det förmodade offret kanske är vid liv, i Holland, Edmonton, Linköping eller var som helst på jordklotet?

Nu verkar Holland-spåret vara avfärdat, om man skall lita till AB:s liverapportering.
Vännen som vittnade igår tror inte att MJ skall ha begett sig dit, han tror hon är död. Och mamman har tydligen träffat den holländske mannen som ville att MJ skulle flytta dit, men det ville inte hon.

J-ligt spännande dag idag. Undrar om FS blir släppt?
Citera
2011-08-31, 09:38
Medlem
benzo2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Nu verkar Holland-spåret vara avfärdat, om man skall lita till AB:s liverapportering.
Vännen som vittnade igår tror inte att MJ skall ha begett sig dit, han tror hon är död. Och mamman har tydligen träffat den holländske mannen som ville att MJ skulle flytta dit, men det ville inte hon.

J-ligt spännande dag idag. Undrar om FS blir släppt?

Tror inte han blir släppt, tekniska bevisen + hans historik talar emot han.....
Citera
2011-08-31, 10:19
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benzo2000
Tror inte han blir släppt, tekniska bevisen + hans historik talar emot han.....

Over there
Hade man kropp, GM , Blod DNA samt vittnen ändå FRIANDE dom

Tänker på O J Simpson fallet

Hans historik betyder inget juridiskt eller hur. Det är det aktuella brottet som diskuteras som är aktuellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in