2011-08-25, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NetherPanda
Tror att du syftar på S****n vid första beskrivningen, brukar även svära jävulskt mycket, samt att han är delvis flintskallig och kliver alltid på vid pizzerian?

Nr 2 är nog en känd alkolist som kallas för HIV J**E?, Vet inte om jag skulle kalla personen för lång däremot..

Citat:
Ursprungligen postat av bambumannen
Person nummer ett heter mycket riktigt S****n och har haft en stroke, vilket gör att han är halvt förlamad i halva kroppen. Han hade det riktigt jobbigt förra vintern, då de renoverade hissen i trapphuset och han bor på 7:e våningen. Kommer ursprungligen från Stockholm, bajare i själ och hjärta och påstår sig ha varit på gång med Anne-Lie Rydé när de bodde på samma gata runt Gullmarsplan. En i botten vänlig man med ett stort svordomsvokabulär, säger sig ha provat allt och att nikotin utan tvekan är den värsta drogen.

Okej, tack för infon. Så transan är alltså HIV J**e? Det har jag aldrig lyckats koppla förr :P

Vad gällande vår flintskallige vän, någon som sitter på mer info om honom? Tycker rätt synd om han och jag har flera gånger sett att han gått in på pizzerian och frågat om att få låna pengar till ett sex-pack, med blandade resultat. Att han har ont ser man och förstår nästan att han vill dränka smärtan i alkohol. Bor han på Mjölnarn eller Färgarn?
2011-08-30, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenne-i-viken
Min tanke var närmast att jag o hans offer skulle slippa se honom under de närmaste fem åren. Varför skulle han känna samhällshat? Det är ju bara att försöka gå vidare och försona sig med sitt öde, älska, glömma och förlåta det är livets stora gåta... tror du inte den här killen är kapabel till det ? Hat förtär ju bara en som det brukar heta. Det är ju vad som krävs av hans offer, varför skulle inte han klara av det?? Är det nån typ av lägre stående denne brottsling??

Så du vill slippa se honom de närmsta fem åren? Tycker du att du ser honom ofta idag? Hänger du mycket i södra Sverige med andra ord? För du vet väl att han inte ens bor i Östersund?
2011-08-30, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shire
Så du vill slippa se honom de närmsta fem åren? Tycker du att du ser honom ofta idag? Hänger du mycket i södra Sverige med andra ord? För du vet väl att han inte ens bor i Östersund?

Det vet jag inte nu heller om man ska hårddra det hela. Men om aset inte bor i Östersund eller inte spelar ingen större roll, asets offer riskerar att stöta på honom ändå. Eller har aset uteslutande misshandlat/bestulit Östersundsbor?
2011-09-16, 19:11
Medlem
Lill peo,lugnvik vart har han tagit vägen?

steven också från lugnvik, halva hans ansikte var som en boll,försvann från stan slutet på 80.
2011-09-26, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piderman
Nej, han var en såndär lömsk typ som såg harmlös ut. Vilket han iofs verkade vara också, tills han sneade och då var det visst bara att ducka. Synd att han alkoholiserade sig, tror att det hade mycket att göra med det bristande humöret.

Hahaha, soldathjälm? Aldrig sett tror jag, får börja hålla utkik efter nya typer. Den där låter ju jätteintressant

Annars gillar jag HIV-Jane och HIV-Boris (Har alla busstorgaralkisar HIV nu för tiden eller är det bara ett populärt smeknamn?)

Älskar att HIV-Jane är med i ett nykeristförbund
2011-09-27, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iP-
Finns mycket viktigt och mindre viktigt att skriva om alla unika människor i Östersund.

Mannen med långt vitt hår som brukar synas runt om i staden spelandes gitarr och munspel, vid namn Asker intresserar mig mycket. Rökte en strut med honom och några vänner när han satt och drack öl nere vid stranden. En väldigt vis man.

Någon som kan berätta mer?

Vet exakt vad du pratar om jag har snackat med han ett antal gånger på fyllan.
Och kallars sin gitarr för sin kvinna med dom fina formerna, han berättade att han har slutat att röka för att han blev så nojjig när han var ung och han blev jättekåt och ingen ville knulla med han.
Åhh älskar fan Asker.
2011-10-10, 18:15
Medlem
http://op.se/lanet/ostersund/1.3985101-anhallen-efter-ranforsok
Någon aning vilka det kan vara?
2011-10-12, 11:27
Medlem
Har varit mycket i Östersund då min mamma kommer därifrån. Hon brukade berätta om några riktiga lirare, bl.a nån som kallades för Råttan som vid nått tillfälle ska ha stulit en livs levande gris nånstans ifrån och sedan parkerat grisen i en hiss i ett bostadshus.

En annan jag minns hon pratat om var tydligen en riktig profil som ska ha hetat Tomas Tand eller något liknande...

Någon som minns och kan berätta något om dessa?
2011-10-15, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bambumannen
Person nummer ett heter mycket riktigt S****n och har haft en stroke, vilket gör att han är halvt förlamad i halva kroppen. Han hade det riktigt jobbigt förra vintern, då de renoverade hissen i trapphuset och han bor på 7:e våningen. Kommer ursprungligen från Stockholm, bajare i själ och hjärta och påstår sig ha varit på gång med Anne-Lie Rydé när de bodde på samma gata runt Gullmarsplan. En i botten vänlig man med ett stort svordomsvokabulär, säger sig ha provat allt och att nikotin utan tvekan är den värsta drogen.

Han va även en grym hockeymålvakt som ung! Stog i J/H tvpuckslag och hade en ljusframtid framför sig om han hade gått rätt väg...
2011-10-15, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fresssh
Angående knivdåd så har vi ju storebror H****N som hör en vis person för ca5 år sedan vid stjärntorget

Mmm grov misshandel o inte mordförsök när han punktera lungan genom o hugga i ryggen, jävligt häftigt o hugga nån i ryggen! Häftigare av den som vart huggen o vända sig om o sänka han o sen ta taxi till sjukhuset
2011-10-27, 16:59
Medlem
Poogles avatar
Nya stjärnor att fundera över.

En kvinna som åker med brunflobussen till stan (?) tror jag.
Går /Släpar sig upp och ned längs Stuguvägen flera gånger varje dag.
Sätter sig allt som oftast för att kissa vid hyreshusen vid rondellen (fyrvallarondellen?) .
Blont hår som täcker ansiktet, så går inte att se hur hon ser ut.
Enligt andra: Kanske ca 40 år.
Tror att hon fortsätter Krondikesvägen bort.
Hon har en beige-vit kappa, samt åtminstone en sko som gått sönder.
Ser ut som att hon har foten utanför sulan, släpar skon liksom.
Har setts alla möjliga tider. Vem är hon ?

Sedan:
En yngre man som ser indisk ut. Hänger med Boris och de andra på busstorget.
Ser ej så gammal ut men verkar vara god vän med alla original.

Någon som vet något om dessa?
2011-11-06, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Bodde han på fältet 73-80 borde jag nog veta vem han är, definitivt om han är född 62-64. Fast det var mest bland grabbarna på Konstapelgränd, Krutvaktargränd och Hovslagargränd samt någon mån Reveljgränd man umgicks mest med och byggde saker ihop.

Hyreslängan från Stabsgränd till Trossgränd var lite off för oss bostadsrättare.

L8 är född -63 å bodde från början i Lungvik. Kul kille på många sätt innan det "gick utför" Ruskigt duktig på elektronik och körde bl.a ut porrfilm i hyreshusets centralantenn på bästa sändningstid "typ Rapport" då det fortfarande bara fanns TV1/TV2 (vi snackar nu tidigt -80 tal, alltså långt innan kabelteve) Kopplade om husets hissar så när man tröck på 2´an hamnade man i källarn. 3´an på 1´an osv. Han jobbade i ett antal år som konstruktör och en slags konsult åt Eriksson och hur han än misskötte sig, försov sig så fick han inte sparken. Han vara en tillgång som dom inte ville mista helt enkelt. Bodde i ett antal år på körfältet (Stabsgränd) där det var en hel del tok med högspelande musik och piratradiosändningar på FM-bandet i stereo som hördes upp till Nälden. Detta var flera år innan Radio Jämtland sände reguljärt i Stereo och det inte fanns reklamfinansierad radio typ RIX, megapol etc. Televerket var sådär lagomt nöjda över sändningarna och pejlade och polisanmälde, det skrevs även i tidningar om radiopiraten. L8 sänder fortfarande piratradio, lokalt över Brunflo där han idag bor i ett serviceboende pga. problem med psyket.
L8´as Piratradio FM 106,4Mhz Brunflo
FB; https://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100001781459143

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in