2011-08-29, 22:05
Medlem
Fluffass avatar
Såhär ligger det till:

Min farsa har för ett tag sen fått tag på en artikel som härstammar från några tibetmunkar 3000 år sen, som säger sig ha gurglat solrosolja i munnen i ca 15 min varje dag för att rena kroppen och få i sig ämnen/vitaminer som ska återställa kroppen till "nyskick".

Detta tror ju han stenhårt på och gör det varje dag. Han hävdar att han har blivit läkt både här å där från gamla krämpor han haft i flera år. Nu kanske just det är nån placeboeffekt MEN

Finns det något belägg för detta, att just solrosolja skulle vara någon dundersensation för kroppen genom att hålla det i munnen några min varje dag?

Det är ju trots allt inte han som säger det från början. Utan någon läkare tydligen.
Citera
2011-08-29, 22:06
Medlem
Dreass avatar
Det finns bevis för att dess fettsammansättning suger iaf.
Citera
2011-08-29, 22:09
Medlem
För att må bra behöver man bara motion samt att man äter sina makronutrienter. Svårt? Nope.
Citera
2011-08-29, 22:13
Medlem
Fluffass avatar
Vill ha seriösa svar även om kanske ni tycker att det är det dummaste ni hört.

Makronutrienter är väl protein kolhydrater och fetter.

Nu undrar jag om solrosolja har några sensationella egenskaper och om NÅGON hört nåt om detta men bara skitit i det för att det låter så otroligt.
Citera
2011-08-29, 22:32
Medlem
sväljer han oljan efter gurglingen???
Citera
2011-08-30, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluffas

Nu undrar jag om solrosolja har några sensationella egenskaper och om NÅGON hört nåt om detta men bara skitit i det för att det låter så otroligt.
Har läst om det på internet men det säger inte så mycket om trovärdigheten i det nyttiga perspektivet som du kanske förstår. Om det inte var en svensk sida t.o.m.

Om jag kommer ihåg det korrekt så skulle syftet vara att det sög in sig giftet(!?) i samband med gurglingen och att beviset för detta kunde man se genom färgen på oljan. Jo, jag sket i att ta det på fullt allvar faktiskt.
Citera
2011-08-30, 11:54
Medlem
Prometeuss avatar
Allt som handlar om att rena kroppen är nonsens om det nu inte handlar om ett riktigt gift, typ narkotika, alkohol etc.
Citera
2011-08-30, 11:55
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Fluffas

Finns inget i solrosolja som inte går att få tag i med annat. Solrosolja är helt ok i rimlig mängd.
Citera
2011-08-30, 12:38
Medlem
King Grubs avatar
Din far slösar bort 5460 minuter per år.
Citera
2011-08-30, 13:57
Medlem
Snälla, nån som vet om man gurglar o sedan spottar ut ELLER sväljer, har hört två versioner om det???
Citera
2011-08-30, 14:02
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omitofo
Snälla, nån som vet om man gurglar o sedan spottar ut ELLER sväljer, har hört två versioner om det???

Vad har det för betydelse? Det fungerar ju inte så som TS hoppats på. Lägg inte tid/ pengar på sån skit.
Citera
2011-08-30, 14:37
Medlem
Pipharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluffas
Min farsa har för ett tag sen fått tag på en artikel som härstammar från några tibetmunkar 3000 år sen, som säger sig ha gurglat solrosolja i munnen i ca 15 min varje dag för att rena kroppen och få i sig ämnen/vitaminer som ska återställa kroppen till "nyskick".
Really? Reeeeeeeeally? Jag trodde njurarna och levern stod till en stor del för avfallshanteringen i kroppen, inte munnen? Få i sig ämnen/vitaminer som ska återställa kroppen till "nyskick"? Tillåt mig att lägga mig på golvet och skratta hysteriskt, och när jag ändå är där kan jag slicka rent golvet för att rena min själ.

Då kan du lika bra dricka solrosoljan istället om du vill få i dig ditt dagliga energibehov i en shot plus lite vitaminer och mineraler eller? Är näringen i solrosolja endast biotillgänglig om man först GURGLAR det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in