2011-08-23, 21:34
Medlem
Hejsan om man har sex med en tjej som sedan säger att hon glömt att ta sitt p-piller dagen innan och tar ett då istället.

Hur stor är chansen att det blir barn? funkar det att bara liksom ta ett dagen efter.
är det så tjejen måste ha slutat helt med p-piller innnan?
Citera
2011-08-23, 21:36
Medlem
kalkys avatar
Vettefan hur stor chansen är men har hänt mig med tjejen nu ett par gånger att hon glömt och har inte blivit kalkyjuniors för det.
Citera
2011-08-23, 21:38
Medlem
okey vore bra att hitta något om detta på internet för att få något vetenskapligt svar
Citera
2011-08-23, 21:41
Medlem
hon ska ha ägglosning (är väl då det är lättsat bli gravid) + att käkar hon p-piller så sägs det också att vissa kan inte bli gravida förns 1 år efter dom slutat med dom men det är väldigt indivu. men dagen efter piller kan man väl ta upp till 72h efter
Citera
2011-08-23, 21:50
Medlem
haha nej vill inte bli farsa, låg med en tjej som inte verkade tycka det var så allvarligt att missa ett p-piller sådär och sade sedan att hon skulle ta då istället så det var lugnt men jag är ju inte sådär insatt i den där grejen och vill inte vara med en tjej som är sådär slarvig.
Citera
2011-08-23, 22:06
Medlem
AcidMs avatar
Jag har haft oturen att bli gravid när jag missat ett piller, snubben kom inte ens i mig! Så ja, det finns en risk även om jag förstått att den är liten är jag iaf levande bevis på att den finns, jag kommer aldrig gambla på saken om jag skulle börja med piller igen, skulle jag då missa ett skulle jag köra med kådis i en vecka efter. It sucks, men det är värt det!
Citera
2011-08-23, 22:18
Medlem
sommarlovs avatar
Men hur är det ens möjligt?
Ägglossningen tar en tid, hur kan en dag slarv tillåta en befruktning?
Citera
2011-08-23, 22:32
Medlem
TheKickss avatar
Det finns ju alltid en risk, till och med om man inte glömmer ta en tablett.
Citera
2011-08-24, 01:00
Medlem
Tar hon sitt p-piller direkt på morgonen så ska det inte vara några problem.
Vet du vad hon äter för sort ? Kan titta i FASS.

Ett annat alternativ är ju dagen-efter-piller. De finns på Apoteket och är recept-
fria. De stoppar en ev. graviditet.
Citera
2011-08-24, 01:07
Medlem
Med de flesta p-piller är det ju lugnt om man kommer ihåg att ta tidigt dagen efter, mini-piller ska man vara noggrannare med. Ta dagen efter piller om det känns osäkert.
Citera
2011-08-29, 15:37
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrokofantMannen
haha nej vill inte bli farsa, låg med en tjej som inte verkade tycka det var så allvarligt att missa ett p-piller sådär och sade sedan att hon skulle ta då istället så det var lugnt men jag är ju inte sådär insatt i den där grejen och vill inte vara med en tjej som är sådär slarvig.

Men hon vill gärna vara med en kille som inte kan ta ansvar själv? Kondom, unge man! Kondom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in