2011-08-23, 09:28
Bannlyst
Så här lät det år 2005. Sedan 2005 snittar Sverige ca 90-100.000 nya invandrare varje år!

"Utanförskapet växer dramatiskt i Sverige”

Citat:
1. Antalet områden med en sysselsättningsgrad under 70 procent ökade från 746 till 843 stycken mellan 2002 och 2003. Antalet områden med mycket låg sysselsättning – under 60 procent – gick upp från 252 till 277 stycken och de med extremt låg sysselsättning – under 50 procent – från 91 till 103 stycken.

2. Sysselsättningen krympte 2,5 gånger fortare i utsatta områden än i övriga landet mellan 2002 och 2003. Antalet utanförskapsområden med en sysselsättningsgrad under 50 procent ökade med 27 procent eller från 48 till 61 stycken mellan 2002 och 2003.

3. Den låga sysselsättningen i utsatta områden drabbar kvinnorna särskilt hårt. Utanförskapsfrågan är i allra högsta grad en jämställdhetsfråga. I 24 utanförskapsområden låg kvinnornas sysselsättning under 40 procent år 2003. En så låg sysselsättningsnivå kunde konstateras i bara två fall för männen.

Så här har det låtit år efter år efter år. Vi invandringskritiker har tystats ner med rasism och främlingsfientlighet och vi får aldrig ha någon öppen och ärlig debatt om segregationen

Nu har det gått några år och det skapats

Välfärdsbörda

Citat:
Redan nästa år kommer 73 kommuner att ha en försörjningsbörda över 2,5. Tre år senare, 2015, är det enligt SCB-studien över 100 kommuner som har en ansträngd försörjningsbörda på eller över den här nivån. Det är jämförbart med hur kommunernas läge var under 90-talskrisens värsta år.

Om 20 år finns enligt SCB över 200 kommuner med en försörjningsbörda på 2,5 eller högre. Kommuner som i dag är väl fungerande kommer då, år 2031, att ha en ansträngd försörjningsbörda. Dit hör till exempel Danderyd, Norrköping, Vellinge, Malmö, Lund, Helsingborg, Uddevalla och Sandviken.

Som domineras av

218.000 arbetslösa invandrare

Citat:
På Arbetsförmedlingen finns i dag 218.000 inskrivna med utländsk bakgrund. Många av dem är välutbildade, 60 procent har minst gymnasieutbildning. Trots det har många svårt att få ett arbete. Så kan det inte fortsätta. Vi behöver allas kompetens för att lösa den kommande generationsväxlingen.

Med en borgerlig regering vars agenda bara är att dumpa lönerna med nya invandrare tiden kommen för

Nystartszoner

Citat:
Nystartszoner är i andra länder, bland annat Frankrike, en etablerad metod för att stärka vissa områden, städer eller orter. Det är regeringens ambition att en svensk modell ska kunna vara på plats till januari 2014 och att de positiva effekterna på sysselsättning och företagande ska vara tillräckligt stora för att de sammantaget ska öka integrationen och minska utanförskapet.

Nån som har mer fakta om hur dessa "nystartszoner" fungerat i andra länder?

Det som övertygar mig om att utanförskap är medvetet är detta

Regeringen

Citat:
UTANFÖRSKAP Regeringen utser i dag en utredare som ska lämna förslag på hur nystartszoner ska kunna väljas ut och fungera. Tanken är att ekonomiska frizoner ska locka företag till utanförskapsområden, skriver de tre ministrarna Anders Borg, Maud Olofsson och Erik Ullenhag.

Och exakt vad menar svenskrasisterna Anders Borg, Maud Olofsson och Erik Ullenhag med "locka företag till utanförskapsområden som domineras av invandrarna"?

Regeringen

Citat:
Regeringen har redan vidtagit en rad åtgärder som syftar till att öka sysselsättningen bland grupper som har en svag ställning på arbetsmarknaden, bland annat i form av nystartsjobb, instegsjobb och anställningsstöd.

Och vad innebär då nystartsjobb, instegsjobb och anställningsstöd?

Låtsasjobb låtsasjobb låtsasjobb

Detta bevisar flera saker

1. Sverige har aldrig varit i behov av 218.000 arbetslösa invandrare

2. Som fyllts på medvetet för att skapa utanförskapsområden

3. Som man nu kallar nystartzoner

4. Så regeringen kan vara svenskrasister och svenskfientliga med gott samvete

5. Där invandrare särbehandlas positivt med låtsasjobb före långtidsarbetslösa svenskar

Någon annan som är övertygad utanförskap är skapt medvetet med lögner för att dumpa lönerna oavsett färg på regeringen?
Senast redigerad av Zauroun 2011-08-23 kl. 10:10.
Citera
2011-08-23, 09:52
Medlem
Daos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zauroun
Någon annan som är övertygad utanförskap är skapt medvetet med lögner för att dumpa lönerna oavsett färg på regeringen?

Det var nog det i särklass dummaste jag hört från en "invandringskritisk" inmdivid, och det vill inte säga lite!

Att ni gärna tar till er alla former av konspirationsteorier som kan smutskasta invandrare och de som är för tolerans och respekt är känt sedan länge, men detta tar nog priset!

Tillåt mig att klippa ut och visa upp för mina vänner - vi behöver oss alla ett gott skratt!!
Citera
2011-08-23, 10:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dao
Det var nog det i särklass dummaste jag hört från en "invandringskritisk" inmdivid, och det vill inte säga lite!

Att ni gärna tar till er alla former av konspirationsteorier som kan smutskasta invandrare och de som är för tolerans och respekt är känt sedan länge, men detta tar nog priset!

Tillåt mig att klippa ut och visa upp för mina vänner - vi behöver oss alla ett gott skratt!!

Och ditt inlägg är nog i särklass det dummaste jag hört från en svenskrasist

Varför citerade du bara det sista jag skrev Dao? Allt annat då? Passade dig inte som svenskrasist att kommentera fakta du saknar fakta att motargumentera? Du är så ägd Dao!

Skrattar du åt 218.000 arbetslösa invandrare med Dao?

Vad är dina argument och fakta som stärker dina argument är större än mina?

Så du försvarar lönedumpningarna med positiv särbehandling av ett skratt?

Varför svarar du inte på låtsasjobben? Varför ska invandrarna ha låtsasjobb om vi nu är så i behov av dom?

Vad är dina argument Dao? Vad? Du som svenskrasist har inga argument, kommer aldrig ha det Dao!

Vad menar Regeringen "locka företag till utsatta områden" där arbetslösa invandrare dominerar Dao?
Senast redigerad av Zauroun 2011-08-23 kl. 10:08.
Citera
2011-08-23, 11:16
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
@Zauroun: Gillar du att bli bannad? Du skapar nya användare och de blir bannade, ad infinitum
Citera
2011-08-23, 11:22
Medlem
Konstantinopel2011s avatar
Småföretagarna i Sverige skapar flest arbeten idag. Människor med invandrarbakgrund är oftast småföretagare. Regeringen har förstått detta varför de sänker restaurang momsen. Jag tror att rädslan för det främmande är undertryckta aggressioner.
Citera
2011-08-23, 11:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konstantinopel2011
Småföretagarna i Sverige skapar flest arbeten idag. Människor med invandrarbakgrund är oftast småföretagare. Regeringen har förstått detta varför de sänker restaurang momsen. Jag tror att rädslan för det främmande är undertryckta aggressioner.

Företag bryter mot lagar

http://www.dn.se/ekonomi/krogarna-bryter-mot-lagen

Citat:
Ett exempel i raden: en asiatisk krog anger i ansökan till Migrationsverket en månadslön på 22.000 kronor. På arbetskrafts*invandrarens eget anställningsbevis, där han utlovas heltid, står det i stället 16.000, vilket är drygt två tusen kronor under avtalets minimilön. Men på den lönespecifikation den anställde slutligen får i handen finns bara 4.500 kronor, före skatt. Han har nämligen bara fått lov att arbeta 50 timmar på en månad.

– Skriver arbetsgivaren heltid på anställningsavtalet så ska det gälla, påpekar Mikael Berge.

Andra tvingas arbeta alltför mycket. Arbetsveckor på 6–7 dagar förekommer i flera fall. Av en thairestaurang kräver HRF nu över 180.000 kronor i retroaktiv lön. Männen har haft ett schema på mer än heltid, men bara tjänat 8.000 före skatt per månad. Till Migrationsverket uppgavs lönen 19.500 för heltid.

– Sedan har vi en kille från Syrien som på en pizzeria fått en månadslön på 14.000 för heltid, trots att arbetsgivaren till Migrationsverket uppgav 18.338 kronor för trekvartstid, konstaterar Mikael Berge.

Nåt mer du vill bli ägd på?
Citera
2011-08-23, 12:06
Bannlyst
Citat:

Men tycker du att h*n har fel, så bemöt denne med sakfrågor istället för att spy ut epiteter utan substans. Det blir mer intressantare att höra vad du faktiskt tycker är fel. Att kalla det för konspiration, rasism etc är bara en form av lågvattenmärkemetodik vid det här laget. Vi har faktiskt börjat komma längre än så i debatten och lämnat 90-talets jargonger, med meningslösa slogans och demagogier.

Mycket av det som sker går ju ut på att dumpa löner och livsvillkor med olika metoder. För när detta institutionaliserats, så slutar vi kräva våra rättigheter och nöjer oss med småpotatis. Tcyker Carlin förklarar detta galant här:

http://www.youtube.com/watch?v=acLW1vFO-2Q
Senast redigerad av Mbugwu 2011-08-23 kl. 12:09.
Citera
2011-08-23, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mbugwu
Men tycker du att h*n har fel, så bemöt denne med sakfrågor istället för att spy ut epiteter utan substans. Det blir mer intressantare att höra vad du faktiskt tycker är fel. Att kalla det för konspiration, rasism etc är bara en form av lågvattenmärkemetodik vid det här laget. Vi har faktiskt börjat komma längre än så i debatten och lämnat 90-talets jargonger, med meningslösa slogans och demagogier.

Mycket av det som sker går ju ut på att dumpa löner och livsvillkor med olika metoder. För när detta institutionaliserats, så slutar vi kräva våra rättigheter och nöjer oss med småpotatis. Tcyker Carlin förklarar detta galant här:

http://www.youtube.com/watch?v=acLW1vFO-2Q

Dao kan ju svara mitt argument med "locka företag" och "låtsasjobb"?
Citera
2011-08-23, 13:13
Medlem
Daos avatar
Citat:
Och ditt inlägg är nog i särklass det dummaste jag hört från en svenskrasist

Är det inte MITT inlägg du här kommenterar?

Citat:
Varför citerade du bara det sista jag skrev Dao? Allt annat då? Passade dig inte som svenskrasist att kommentera fakta du saknar fakta att motargumentera? Du är så ägd Dao!

Sista raden sammanfattade din ståndpunkt tillräckligt. Alla andra kan läsa själva vad du annars skrev. Motargument mot en konspirationsteori är ganska lönlös...

OM jag är ägd, är det knappast av dig!!

Citat:
Skrattar du åt 218.000 arbetslösa invandrare med Dao?

Nej!

Citat:
Vad är dina argument och fakta som stärker dina argument är större än mina?

De undersökningar som gjorts inom universitetsvärlden, som anger den svenska smygrasismen som den största orsaken till dagens problem!

Citat:
Så du försvarar lönedumpningarna med positiv särbehandling av ett skratt?

Positiv särbehandling av män och svenskar har vi haft länge. Politiska motdrag mot dessa är ibland naiva och kanske korkade, men fullt förståeliga!

Citat:
Varför svarar du inte på låtsasjobben? Varför ska invandrarna ha låtsasjobb om vi nu är så i behov av dom?

Ingen skall ha låtsasjobb!

Citat:
Vad är dina argument Dao? Vad? Du som svenskrasist har inga argument, kommer aldrig ha det Dao!

Mot vad?

Citat:
Vad menar Regeringen "locka företag till utsatta områden" där arbetslösa invandrare dominerar Dao?

Har inte mycket för nuvarande och förra regeringen. De verkar vara minst sagt instängda i en ideologisk kammare, som du!
Citera
2011-08-23, 13:15
Medlem
Daos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mbugwu
Mycket av det som sker går ju ut på att dumpa löner och livsvillkor med olika metoder. För när detta institutionaliserats, så slutar vi kräva våra rättigheter och nöjer oss med småpotatis.

Ja, nyliberalismen drabbar många mycket negativt! Men kritisera då DETTA istället för att hitta syndabockar!!!
Citera
2011-08-23, 15:08
Bannlyst
Citat:
Ja, nyliberalismen drabbar många mycket negativt! Men kritisera då DETTA istället för att hitta syndabockar!!!

Var hittar vi syndabockar? Det är bara kommunisters ursäkt att inte erkänna
Citera
2011-08-23, 15:44
Bannlyst
http://www.dn.se/nyheter/politik/c-vill-ha-svenska-chinatowns

Citat:
Där pekar man på att etniskt präglade stadsdelar som till exempel Chinatowns, som finns i många stora städer i världen, kan vara positivt för Sverige.

För det ska underlätta att sortera på invandrare och dumpa lönerna

När svenskar dumpas i FAS 3

Fyfan vilken jävla svenskrasism det pågår just nu! Invandrare får vara invandrare men svenskar får inte vara svenskar!

Citat:
Centern vill på flera sätt göra det lättare att komma utifrån EU och arbeta i Sverige. Till exempel föreslås att arbetskraftsinvandrare ska kunna byta arbetsgivare under de första två åren utan att behöva söka nytt arbetstillstånd. Efter två år ska invandraren kunna arbeta i vilket yrke som helst oavsett om det råder arbetskraftsbrist eller starta eget.

Men hallå! Vi har ARBETSLÖSHET hos bla 218.000 GAMLA invandrare. Varför så bråttom att fylla på????
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in