2010-03-18, 23:12
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskaparen
Den restaurangen blev prickad av hälsovårdsnämnden för något år sedan. Skulle aldrig äta där, trots att jag gillar indier. Finns en annan indier rätt nära, på Hantverkargatan vid Fridhemsplan.

Haha, ojoj satt just & tänkte på det skitstället! Jag kan bara ge tummen upp åt hälsovårdsnämnde alltså (om det verkligen är Razmoni som det handlar om och inte Agra tandoori)! Var där för kanske nåt år sen & tog en (vad jag minns) lammrätt när jag & en polare skulle ha med oss hämtkäk. Ca 1 timme efter att jag tryckt i mig maten får jag fruktansvärt ont i magen & våldsam diarre, så jag ber mig kompis om ursäkt för att jag tvingas åka hem tidiagre från vår gemensamma filmkväll....

Hade först fått ett ganska trevligt intryck då jag precis vid betalningen upptäckte att jag var "short of cash" vilket gubben i kassan dock accepterade "Det är OK, gör inget". Förmodligen ville han straffa mig för att jag inte hade tillräckligt med pengar? Inget jag dock förtjänar, då jag faktiskt erbjöd mig att ta något betydligt billigare på deras meny.

Nej 150 spänn för en meny & våldsamt ont i magen gör att de kan dra dit pepparna växer!

Indian garden på Heleneborgsgatan däremot, ah att få sitta där en varm sommarkväll med en Cobra-öl i handen!
Senast redigerad av BigOrangeBunny 2010-03-18 kl. 23:16.
Citera
2010-03-19, 10:53
Medlem
padrons avatar
Kan bara hålla med om att Tre Indier vid medis gått ner sig. Slarvig, oengagerat och allt smakar likadant. Beställde lammfilé men det jag fick in var allt annat än filé. Påpekade detta och fick till svar att "den var slut". Knappast första gången på en budgetkrog som det fuskas och trixas med råvarorna men jag förväntar mig ända att få det jag beställer.

Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny

Indian garden på Heleneborgsgatan däremot, ah att få sitta där en varm sommarkväll med en Cobra-öl i handen!

Vad är det som lockar att sitta i den trånga lokalen på sommaren?
Citera
2010-03-19, 11:20
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av padron
Vad är det som lockar att sitta i den trånga lokalen på sommaren?

Jag menar ju såklart uteserveringen
Citera
2010-03-19, 11:44
Medlem
meepers avatar
Någon här som varit på Bebe på Rörstrandsgatan?

Går förbi lite då och då, men har inte kommit mig för att gå in. Om jag inte missminner mig fick de ganska fina recensioner när de öppnade.
Citera
2010-03-20, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Det finns en på Torsgatan, vid Atlasområdet. Den var helt ok för ett par år sen i alla fall. Nån annan kan säkert ge ett mer uppdaterat råd.

Den här är det så vitt jag minns:

http://www.razmahal.se/?pid=19

Tack, ska jag definitivt testa.

Citat:
Ursprungligen postat av MacLeod
Om du menar den som ligger förbi vanadisplan ner på St:Eriksgatan så är den faktiskt iaf just nu väldigt bra.

Vet inte om alla förstår hur ofta indiska krogar byter kockar, och hur sällan dom pratar svenska (och gissa varför)
Den jag var på ligger åt andra hållet, mot norra stationsgatan, men nästan direkt på vanadisplan. Och när jag var där så var det ingen vidare (men dom kanske bara hade en dålig kväll.)
Citera
2010-03-20, 08:20
Medlem
io3uri9uys avatar
Jag brukar ibland gå till indian town som jag tycker är bra. Ligger nära tekniska, Frejghatan.
Citera
2011-08-15, 21:31
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
Måste ju passa på att slå ett slag för Sazna (http://www.sazna.se) där jag åt lunch för sådär 2 veckor sedan!

Dagens lunch för 70 kr med ris, sallad & cola till (plussa på 10 kr för Nan-bröd)G

Går gärna dit fler gånger när möjlighet ges Det är värt att åka en extra bit (åtminstone till Solna där jag åt )
Citera
2011-08-15, 22:28
Medlem
Jag tycker Indian garden, såväl den i hornstull som den vid skrapan är i en klass helt för sig själv. Även nämnda Shanti är mycket bra. Ashooka vid odenplan är också en höjdare.
Citera
2011-08-17, 23:48
Medlem
elgecys avatar
Håller med, Indian Palace på Sibyllegatan, Östermalm. Knepig personal, men löjligt god mat. Värt alla knepigheter.
Citera
2011-08-18, 20:39
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mouzer
Jag tycker Indian garden, såväl den i hornstull som den vid skrapan är i en klass helt för sig själv. Även nämnda Shanti är mycket bra. Ashooka vid odenplan är också en höjdare.

Måste dra till Ashooka som du nämner. Tycker att alla bra indiska verkar ligga på Söder men om man kunde få hitta till några bra i vasastan skulle det ju vara utmärkt. Östermalm också iförsig.
Citera
2012-02-10, 22:01
Medlem
JerryCottons avatar
Vilken indier håller ni som den bästa i stan för tillfället? Ska en sväng till hufvudstaden och tänkte ära en indisk restarang av klass med mitt besök.
Citera
2012-02-10, 22:06
Medlem
apanola IIs avatar
Samrat på Katarina Bangata 27 http://www.samrat.se/samrat/
Bra mat, hyfsade priser, vad mer kan man begära?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in