2011-08-14, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Dessa resårsbottnar är väldigt otympliga. De går inte att vika heller. Tunga är dom också, i alla fall mina. Skrymmande att frakta. Bäddmadrasserna de hade var 4 cm tjocka. Inga problem att få iväg.
Dessutom är det väldigt misstänksamt att skaffa nya resårmadrasser just när Marina försvinner. Det är väl sällan man skaffar nya? madrass-skydd och bäddmadrasser har kortare livslängd.
Han hade nog inte mycket till val just då än att försöka dölja blodet så gott det gick. Han kanske räknade med att få bo kvar och kunna fixa det andra senare.

Jag tar en sån madrass själv. Fidde är längre men kanske inte lika kraftigt byggd som mig men han hade kunnat flytta dom om han velat.

misstänkt eller inte. den som gjort det hade ju klarat sig bra mycket längre om dom varit borta. tog sig personen tid att städa bort ett ev lik bäddmadrasser,vapen osv så borde man ju dumpat madrasser med. skyllt på sängrökning,kraftig diarré eller vad som helst...men att lämna dom på plats är ju som att be om att åka fast. har svårt att se Fidde göra en så korkad sak, dom som känner honom lär ju hålla med om detta.
Senast redigerad av siggemask 2011-08-14 kl. 17:16.
Citera
2011-08-14, 17:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siggemask
Jag tar en sån madrass själv. Fidde är längre men kanske inte lika kraftigt byggd som mig men han hade kunnat flytta dom om han velat.

misstänkt eller inte. den som gjort det hade ju klarat sig bra mycket längre om dom varit borta. tog sig personen tid att städa bort ett ev lik madrasser,vapen osv så borde man ju dumpat madrasser med. skyllt på sängrökning,kraftig diarré eller vad som helst...men att lämna dom på plats är ju som att be om att åka fast. har svårt att se Fidde göra en så korkad sak, dom som känner honom lär ju hålla med om detta.
Man kan hantera en resårbotten, men inte ta med den långt. Bil behövs, och Lupon är för liten.
Citera
2011-08-14, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Man kan hantera en resårbotten, men inte ta med den långt. Bil behövs, och Lupon är för liten.

sant... men gm kunde eldat upp dom sågat isär dom eller vad som helst utom att låta dom ligga kvar.

det är ju det största beviset på att Marina förmodligen har avlidit i huset
Citera
2011-08-14, 17:31
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Om du hade läst vad teknikerna skriver så hade du sett att det krävs två liter blod på en bäddmadrass för att lämna spåren. Men det mesta blodet har sugits upp av den försvunna bäddmadrassen. Det är alltså mindre blod i resårbotten.
God Dag Yxskaft. Alltså krävs det fortfarande 2 liter blod för att få de spåren som man bevisligen har, har aldrig påstått att man påträffat två liter för det har man inte. Men hon har likt förbannat blivit av med minst 2 liter och det springer man liksom inte ifrån sådär bara...
Citat:
ja du tillhör ju den klubben =)

jag gissar bara och ger mina tankar om det då jag kände honom. jag vill helst att Flickan ska leva och att inget mord har begåtts. tyvärr ser det inte ut som det är fallet =(
Njae, nu är det ju inte jag som kommer med stolleteorierna som du kanske har märkt
Citera
2011-08-14, 17:32
Bannlyst
Citat:

misstänkt eller inte. den som gjort det hade ju klarat sig bra mycket längre om dom varit borta. tog sig personen tid att städa bort ett ev lik bäddmadrasser,vapen osv så borde man ju dumpat madrasser med. skyllt på sängrökning,kraftig diarré eller vad som helst...men att lämna dom på plats är ju som att be om att åka fast. har svårt att se Fidde göra en så korkad sak, dom som känner honom lär ju hålla med om detta.

Han har ju gjort flera andra korkade grejer. Använt bägges datorer med några minuters mellanrum, handskats klantigt med mobilerna, påstår sig ha alibi genom en påhittad person, etc..
Jag får inte alls intrycket av någon smartare person.
Citera
2011-08-14, 17:33
Medlem
essohasses avatar
Citat:
sant... men gm kunde eldat upp dom sågat isär dom eller vad som helst utom att låta dom ligga kvar.

det är ju det största beviset på att Marina förmodligen har avlidit i huset
Det är mycket han kunde gjort annorlunda men nu började ju diskussionen med att du menar att faktumet att sängbottnarna (resårmadrasserna) är kvar talar med din erfarenhet av honom emot honom som gärningsman. För han är smartare än så!

På sidan 690 i FUP:en står det att läsa:
Citat:
Efter att ha gått igenom alla bilder på de beslagtagna datorerna och hårddiskarna har ett antal bilder på sängar och madrasser som kan vara av intresse för förundersöknngen hittats
Detta kan bara tolkas som att han efter mordet letat ersättningssängar på Blocket eller liknande sajter, vilket stärker mitt och andras resonemang att han planerat att byta ut dem.

Du får nog omvärdera din uppfattning att den här idioten skulle vara smart, det visar ju bara på vilket umgänge och referensramar du har själv. Eller har haft, hoppas jag.
Citera
2011-08-14, 17:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
God Dag Yxskaft. Alltså krävs det fortfarande 2 liter blod för att få de spåren som man bevisligen har, har aldrig påstått att man påträffat två liter för det har man inte. Och två liter blod springer man liksom inte ifrån sådär bara...
Orkar du bläddra tillbaka till min teori där jag förklarar varför man inte behöver två liter blod, eller ska jag upprepa?
Citera
2011-08-14, 17:34
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Han har ju gjort flera andra korkade grejer. Använt bägges datorer med några minuters mellanrum, handskats klantigt med mobilerna, påstår sig ha alibi genom en påhittad person, etc..
Agreed. Det är bara en korkad flummig pundarloser som inte imponerar för fem öre. Och han kommer få skaka galler, helt säker på det
Citera
2011-08-14, 17:36
Medlem
maskrooss avatar
man skulle ju kunna ta bort bäddmadrasserna å placera en mindre mängd blod på resårmadrassen... om man nu skulle vilja få det att se ut som om man blivit mördad... polisen kommer ju fortfarande utgå från att bäddmadrasserna låg där vid "mordet" å att de alltså hade behövt vara 2 liter blod.... de e ju de Quarrel försöker tala om, men som ingen verkar förstå...
Citera
2011-08-14, 17:36
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Orkar du bläddra tillbaka till min teori där jag förklarar varför man inte behöver två liter blod, eller ska jag upprepa?
Nej nej det behövs inte , snälla du
Citera
2011-08-14, 17:37
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
man skulle ju kunna ta bort bäddmadrasserna å placera en mindre mängd blod på resårmadrassen... om man nu skulle vilja få det att se ut som om man blivit mördad... polisen kommer ju fortfarande utgå från att bäddmadrasserna låg där vid "mordet" å att de alltså hade behövt vara 2 liter blod.... de e ju de Quarrel försöker tala om, men som ingen verkar förstå...
Jo, och jag har kontrat med att en vampyr svalde en del av blodet och spottade ut resten. Och det är ungefär lika sannolikt .
Citera
2011-08-14, 17:46
Medlem
Citat:

lite skillnad på att öppna någonannans laptop mot en nerblodad madrass.

Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Det är mycket han kunde gjort annorlunda men nu började ju diskussionen med att du menar att faktumet att sängbottnarna (resårmadrasserna) är kvar talar med din erfarenhet av honom emot honom som gärningsman. För han är smartare än så!

På sidan 690 i FUP:en står det att läsa:

Detta kan bara tolkas som att han efter mordet letat ersättningssängar på Blocket eller liknande sajter, vilket stärker mitt och andras resonemang att han planerat att byta ut dem.

Du får nog omvärdera din uppfattning att den här idioten skulle vara smart, det visar ju bara på vilket umgänge och referensramar du har själv. Eller har haft, hoppas jag.

Läste det med.men jag säger bara att som jag kände honom (har inte umgåtts med honom på snart 15 år) så hade han gjorts sig av med dom, eldat upp dom ja vad som helst bara dom försvunnit. hur det än skulle se ut. gm lär ju fattat att det var det mest riskabla att ha kvar näst efter kroppen då. Smart har jag aldrig sagt att han är. men han är inte dum heller. som sagt, jag vill inte starta en debatt om hurvida han gjort det eller inte, jag försöker dra mitt strå till stacken genom att jag faktiskt kände honom.

Jag är defentivt inte detektiv eller polis, snarare en fd bov =)

jag vill att den som ev tagit Marinas liv ska åka fast för jag tycker inte mördare hör hemma bland normala människor.

Men med handen på hjärtat så hoppas jag mest på den otroliga teorin att allt är iscensatt och att tösen lever och sitter på stranden med en paraplydrink och en laptop och skrattar åt alltihopa. Men det ser ju inte ut som att läget är så tyvärr. Men konstigare saker har ju trots allt inträffat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in