2011-08-13, 00:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Queen-Obscence
Det stämmer, jag kan rekommendera att välja en mer diskret färg som inte står ut särskilt mycket. Om man inte vill se ut som en clown dvs, jag hade själv ljusblått.
Kan tänka mig att ljusblått såg ganska fräsch ut?
Citera
2011-08-13, 14:34
Medlem
Kariminells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeThuKa
Haha! Roligt med din vän

Jo, man kanske skulle ha metallfästen. Men jag vill utmärka mig lite. Jag funderar på svart och röd. Eller bara lila
Hm det beror ju på hur gammal du är, jag skulle inte riktigt kunna ta en kvinna/man seriöst om jag såg att deras tandställning var färgad i olika färger.
Om du är under arton så kan du väl köra på, annars inte .
Citera
2011-08-13, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kariminell
Hm det beror ju på hur gammal du är, jag skulle inte riktigt kunna ta en kvinna/man seriöst om jag såg att deras tandställning var färgad i olika färger.
Om du är under arton så kan du väl köra på, annars inte .
Haha, det kanske ligger något i det du säger om att inte kan ta en över 18 med färgad räls seriöst
Men jag är sån av mig så
Citera
2011-08-13, 17:37
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Tjenare!

Opererade min underkäke idag och sitter just nu med 25 stygn i tandköttet.
Same shit...till saken nu. Jag ska få räls sen. Tandställningen räls alltså.

Jag har hört mycket om att man får välja själv på själva gummibanden or whatever det är som sitter på tänderna? Min kompis sa det. (Hon har själv räls) men jag skulle mer än gärna på det bekräftat

/DeThuKa

Hade tandställning i lite över två år. Grå/silver är den färg som syns minst och det var ju den jag körde på under hela perioden. Min tandläkare försökte dock peta in råsa ringar, men det gick verkligen inte för sig
Citera
2011-08-13, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BilboBu
Hade tandställning i lite över två år. Grå/silver är den färg som syns minst och det var ju den jag körde på under hela perioden. Min tandläkare försökte dock peta in råsa ringar, men det gick verkligen inte för sig
Haha!
Btw, får man byta färg under tiden eller väljer man en gång sen får man köra på den?
Citera
2011-08-13, 21:02
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Haha!
Btw, får man byta färg under tiden eller väljer man en gång sen får man köra på den?

Varje gång du byter tråd så får du nya ringar. Eftersom att jag hade det i över två år så böt jag en himla massa gånger säkert 10-15ggr MINST..fast jag tog samma färg varje gång

Om du har några frågor svarar jag gärna på bästa förmåga, antigen i tråden eller i PM.
Citera
2011-08-13, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BilboBu
Varje gång du byter tråd så får du nya ringar. Eftersom att jag hade det i över två år så böt jag en himla massa gånger säkert 10-15ggr MINST..fast jag tog samma färg varje gång

Om du har några frågor svarar jag gärna på bästa förmåga, antigen i tråden eller i PM.
Okej, vad finns det för färger ungefär?
Citera
2011-08-14, 14:50
Medlem
BilboBus avatar
Finns väl i ca 10 nyanser vill jag minnas och där av de vanliga färgerna, kan ju vara olika beroende på vilken tandläkare man går hos.
Citera
2011-08-14, 15:44
Medlem
ffups avatar
Citat:
Okej, vad finns det för färger ungefär?

Finns allt ifrån rött, till blå, till neon gul, ja allt du kan tänka dig.

Själv hade jag genomskinliga "ringar" då jag hade en porslinstandställning när jag var mindre.
Dock så vart dom rätt gula efter ett tag och det såg ut som om man inte borstat tänderna på några veckor. Vart även ännu gulare när man drack alkohol.

Så om du nu har en vanlig silvrig räls, så antingen kör du på gråa snoddar/ringar för att få det att synas så lite som möjligt eller om du vill att det ska synas så kan du ju köra på alla möjliga färger. De som syns mest är väl rosa och neongul.
Citera
2011-08-14, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ffup
Finns allt ifrån rött, till blå, till neon gul, ja allt du kan tänka dig.

Själv hade jag genomskinliga "ringar" då jag hade en porslinstandställning när jag var mindre.
Dock så vart dom rätt gula efter ett tag och det såg ut som om man inte borstat tänderna på några veckor. Vart även ännu gulare när man drack alkohol.

Så om du nu har en vanlig silvrig räls, så antingen kör du på gråa snoddar/ringar för att få det att synas så lite som möjligt eller om du vill att det ska synas så kan du ju köra på alla möjliga färger. De som syns mest är väl rosa och neongul.
Okej,okej
Fan vad nice med neon-färger
Citera
2011-08-14, 23:42
Medlem
Tjockstarks avatar
Citat:
Haha, är du seriös?

100%
Citera
2011-08-15, 16:44