2011-07-24, 11:25
Medlem
Calico Jacks avatar
Som rubriken lyder, vad tror ni?
Citera
2011-07-24, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calico Jack
Som rubriken lyder, vad tror ni?

Nej.
Citera
2011-07-24, 11:36
Medlem
Nej, naturligtvis inte!

Däremot kommer massakern att leda till ett ökat polisiärt intresse för politiska extremister i Norge.

I övrigt tror jag inte händelsen kommer att medföra några större förändringar. Det handlar dessutom av allt att döma om en enskild individ, som agerat utan några kopplingar till någon organisation. Det är omöjligt att förutse och förhindra liknande handlingar.
Citera
2011-07-24, 11:39
Medlem
Calico Jacks avatar
Jag tror polisen kommer att bevaka åsikter mer noga nu, speciellt de extrema.
Citera
2011-07-24, 13:59
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calico Jack
Jag tror polisen kommer att bevaka åsikter mer noga nu, speciellt de extrema.

Jo, de kommer säket, med rätta, att försöka hålla lite koll på galningar på nätet. Men personligen hoppas jag att det som den norska statministern sa skall bli verklighet: Mer demokrati, mer debatt, som det enda vettiga svaret på den högerextrema terrorn.
Citera
2011-07-24, 14:07
Medlem
Jag förstår inte hur man blir nationalist genom att skjuta ner ca 70 vita norskar? Vart har han uttalat sig om orsakerna och de bakomliggande åsikterna?
Citera
2011-07-24, 14:24
Moderator
vfs avatar
Politik - Utrikes---> Censur och yttrandefrihet /Mod
Citera
2011-07-24, 14:27
Medlem
4l13ns avatar
Nej. Det kommer säkert komma fler puckon som går med i hans tuffa gäng med Kristna fanatiker.
Citera
2011-07-24, 14:30
Medlem
k1zleezs avatar
Jag tror det kommer leda till att FRA blir starkare lag.
Citera
2011-07-24, 14:52
Medlem
BreehcNicdolls avatar
Det kommer kanske att leda till en mittenextremistisk totalitär diktatur.
Citera
2011-07-24, 15:39
Medlem
CmdrKeens avatar
Historiskt sett har folk dött i yttrandefrihetens namn. Vill man motverka att det uppstår fler tempelriddare så är inte inskränkningar i yttrandefriheten rätt väg att gå.
Citera
2011-07-24, 16:07
Medlem
Golonkas avatar
Det har redan nu höjts röster för att "tysta det anonyma hatet" på internet och mot bakgrund av att ABB i allt väsentligt grundat sin missgärning på åsikter och diskussioner han deltagit i just på internet på sidor, som likt Flashback, blivit tummelplatsen för personer som i övriga samhället helt saknar möjligheter att ens träffas och diskutera fritt, utan att stenkastarvänstern är där och kravallar, så tror jag definitivt att vi inom ett eller två år får se en ordentlig uppsnäppning av möjligheterna att diskutera "kontroversiella ämnen" skyddad bakom en anonym identitet.

Det kommer inte att bli kul att komma till jobbet om man gjort sig bekant som värdekonservativ och kristen patriot framöver.....

Jag tycker det är oerhört märkligt att politiska åsikter som i andra delar av världen betraktas som högst normala och sunda, här i Europa stämplas som högerextrem dödsnazism och innehavare av dessa åsikter marginaliseras.

Det räcker att titta i några av de trådar om dåden som just nu är i fullt spinn i politik-delen. Det räcker att läsa "gammelmedia" med A-C Marteus och Lisa Bjurwald nu i dagarna
för att förstå att det kommer att vankas andra bullar nu. Jag såg Lena Sundström i TV4-morgon och hon såg ut som om hon just svalt en hel surströmming, när SÄPO-chefen förklarade att han inte vill medverka till att vi inte kan inrättar en tankepolis i Sverige som kartlägger folk med "fel" åsikter. Jag är helt hundra på att Sundström tycker det hade varit en jävligt bra väg att gå!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in