Det har redan nu höjts röster för att "tysta det anonyma hatet" på internet och mot bakgrund av att ABB i allt väsentligt grundat sin missgärning på åsikter och diskussioner han deltagit i just på internet på sidor, som likt Flashback, blivit tummelplatsen för personer som i övriga samhället helt saknar möjligheter att ens
träffas och diskutera fritt, utan att stenkastarvänstern är där och kravallar, så tror jag definitivt att vi inom ett eller två år får se en ordentlig uppsnäppning av möjligheterna att diskutera "kontroversiella ämnen" skyddad bakom en anonym identitet.
Det kommer inte att bli kul att komma till jobbet om man gjort sig bekant som värdekonservativ och kristen patriot framöver.....
Jag tycker det är oerhört märkligt att politiska åsikter som i andra delar av världen betraktas som högst normala och sunda, här i Europa stämplas som högerextrem dödsnazism och innehavare av dessa åsikter marginaliseras.
Det räcker att titta i några av de trådar om dåden som just nu är i fullt spinn i politik-delen. Det räcker att läsa "gammelmedia" med A-C Marteus och Lisa Bjurwald nu i dagarna
för att förstå att det kommer att vankas andra bullar nu. Jag såg Lena Sundström i TV4-morgon och hon såg ut som om hon just svalt en hel surströmming, när SÄPO-chefen förklarade att han inte vill medverka till att vi inte kan inrättar en tankepolis i Sverige som kartlägger folk med "fel" åsikter. Jag är
helt hundra på att Sundström tycker det hade varit en jävligt bra väg att gå!