2009-01-25, 13:40
Medlem
nikelils avatar
(har letat men inte hittat en tråd med samma problem)
Scrollen sidan om touchpaden på min laptop har slutat fungera, har startat om datorn en massa gånger. Nån som kan hjälpa mig?
Citera
2009-01-25, 14:23
Medlem
kamikaze_kids avatar
Den behöver drivrutiner för att funka, så desta att tanka senaste.
Citera
2009-01-25, 14:25
Medlem
4283s avatar
Har du möjligtvis provat stänga av Scroll Lock?
Citera
2009-01-25, 14:33
Medlem
nikelils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4283
Har du möjligtvis provat stänga av Scroll Lock?
Ja, funkade inte..
Citera
2009-01-25, 14:58
Medlem
nikelils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamikaze_kid
Den behöver drivrutiner för att funka, så desta att tanka senaste.
Laddade ner & installerade nya drivrutiner från hp's hemsida men skitet funkar fortfarande inte >_<
Citera
2009-01-25, 15:12
Medlem
Snudors avatar
Min har också det problemet ibland! Jag löser det med att starta om ett program som heter "Synaptics touchpad enhancement".
Din dator har ju säkert något program som ligger i bakgrunden som ska hålla reda på touchpaden och scrollen. Se om du kan hitta det och testa att starta det.
Citera
2009-01-25, 15:22
Medlem
nikelils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snudor
Min har också det problemet ibland! Jag löser det med att starta om ett program som heter "Synaptics touchpad enhancement".
Din dator har ju säkert något program som ligger i bakgrunden som ska hålla reda på touchpaden och scrollen. Se om du kan hitta det och testa att starta det.
Wow frustration, Det finns en mapp som heter synaptics tp, men den är tom
Citera
2009-01-25, 15:39
Moderator
MondoBizarros avatar
ÖDOI -> MS Windows

/Mod
Citera
2011-02-13, 10:21
Medlem
Scrollen på min Acer-touchpad slutade plötsligt att fungera. (Acer Aspire 7741G-5454G50Mn)
Så här löste jag problemet.

• Jag öppnade Acer eRecovery Management som följde med på min dator. (finns säkert att ladda ner om du inte har det, men vet dock inte om det fungerar på annat än Acer-datorer)
• I huvudmenyn gick jag in på "Återställ".
• Därefter klickade jag vidare på "Ominstallera drivrutiner eller program".
• Sedan "Innehåll".
• Och till sist på installera-ikonen till höger för drivrutinen Synaptics TouchPad.
• Efter detta kvädes bara en omstart, sen funkade scrollen som den skulle.

Lycka till, alla ni med dator-strul!
Citera
2011-02-13, 13:08
Medlem
loxots avatar
Kollat så att du inte kommit åt "stänga-av-scroll" kommandot på tangentbordet? På min laptop så är det FN -> F7. vet inte hur det är på din dock. Ta en titt.
Citera
2011-07-22, 21:51
Medlem
Jag har formaterat om min dator och scrollen fungerar ej på mtouchpaden, försökte att ladda ner Acer eRecovery Management och installerade det men det ville ej. Jag har en Acer Aspire 5738z och jag hittar inte den på Acers hemsida: http://support.acer-euro.com/empowering_technology/utility.html

Finns det någon som kan förklara för en med tummen i handen hur i helvete jag skall gå till väga för att få detta att rulla innan jag kastar datorn ut på altanen(bor i hus så det blir inte så rockstjärnigt som att kasta ut från 6:e våningen)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in