2005-11-05, 19:42
Medlem
Nomoss avatar
Varför ser jag så påfallande få från denna avdelning i forumets novell/lyrikdel? Varför är kunskapsutbytet så litet mellan de läsande och de skrivande?
Är ni rigida, ointresserade eller tycker ni att de alster som ligger i novellforat är så dåliga att de inte ens är värt att kommentera? Är ni så inriktade på "riktiga" utgivna verk att ni glömmer bort att fokusera på, bry er om, eller uppmuntra nya förmågor?
Ni med er kunskap och ert (förmodade) goda omdöme sitter mest och bollar kunskap till andra som också redan har kunskap inom samma område, synnerligen självgott och präktigt. Ett evigt ryggdunkande.
Ni är fotbollstränare som pratar taktik med varandra medan laget står tre fotbollsplaner därifrån och försöker lära sig själva att spela. Ge er in i leken för sjutton, det finns en del bra där, det finns de med anlag, dela med er lite av er kunskap.

"ni" vet nog vilka ni är.
Citera
2005-11-06, 14:21
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomos
Varför ser jag så påfallande få från denna avdelning i forumets novell/lyrikdel? Varför är kunskapsutbytet så litet mellan de läsande och de skrivande?
Är ni rigida, ointresserade eller tycker ni att de alster som ligger i novellforat är så dåliga att de inte ens är värt att kommentera? Är ni så inriktade på "riktiga" utgivna verk att ni glömmer bort att fokusera på, bry er om, eller uppmuntra nya förmågor?
Ni med er kunskap och ert (förmodade) goda omdöme sitter mest och bollar kunskap till andra som också redan har kunskap inom samma område, synnerligen självgott och präktigt. Ett evigt ryggdunkande.
Ni är fotbollstränare som pratar taktik med varandra medan laget står tre fotbollsplaner därifrån och försöker lära sig själva att spela. Ge er in i leken för sjutton, det finns en del bra där, det finns de med anlag, dela med er lite av er kunskap.

Jag förstår din synpunkt, och tidigare skrev jag en del i Novell/Lyrikforumet - att jag inte gjort det på sistone har väl mest med tidsbrist att göra. Det kan kanske kännas lite förnumstigt och övermaga ibland också, att "ryggdunka" alster publicerade på FB...Men jag ska kolla om där finns något som roar mig - en tumregel bör ändå vara att inte gnälla över eventuella brister, att vara konstruktiv och "kamratlig" i kritiken. Inget skrivs nämligen för sina bristers skull, och kan man inte säga något som kan vara till nytta eller glädje kan man lika gärna hålla käften.
Citera
2005-11-06, 18:04
Medlem
antiqooles avatar
Ja, det skulle vara trevligt om dom belästa med Eremiten i spetsen någon gång kunde kommentera novisernas alster.
Citera
2005-11-06, 18:07
Medlem
poko-pekkas avatar
Citat:

håller med dig.
Citera
2005-11-07, 05:24
Medlem
Eremitens avatar
Citat:
Varför ser jag så påfallande få från denna avdelning i forumets novell/lyrikdel?
Tidsbrist.
Citera
2005-11-08, 11:48
Medlem
CharlieRs avatar
Njae, Ezzelino, konstruktiv kritik, men inte bara uppmuntan. Jag vill veta exakt vad som är fel - subjektivt, men ändå - med vad jag läser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in