2011-07-20, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kyozoku
Visst är du väl ett troll?

Okej, seriöst svar. För det första så är 1 200 000/12 inte 120 000 per månad, utan 100 000.

Varför ska skattebetalarnas pengar gå till ungdomar som sitter hemma och runkar framför sin nya 60" 3D LED tv i sin hyreslägenhet på 120 kvadrat? Fundera vad du sak göra av ditt liv kan du göra på kvällarna efter jobbet/sommarjobbet, Det tar inte 8760 timmar att lista ut vad du vill göra med ditt liv.

Tror det tog mig mer än 8000 timmar att komma på vad jag ville göra med mitt liv..

Efter ca. 12 olika jobb hittade jag rätt, och detta är inget jag skäms för, men när jag snackar om det så får jag uppfattningen att jag BORDE skämmas för det. Men jag bryr mig inte, jag har lyckats bättre än samtliga av mina vänner.
Citera
2011-07-20, 21:43
Medlem
ItPutsTheLotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jrgen
Du tycker alltså att vi behöver mer slaveri? Gå gärna och lek krig i skogen med dig själv, men ge fan i att med våld tvinga alla andra att slösa bort sin tid på samma sätt.

Nej, jag tycker att man ska fokusera på vad man kan tillföra landet än på vad man kan suga ut.
Du tror naturligtvis att det är onödigt med en försvarmakt, och det får stå för dig. Men värnplikten innebär otroligt mycket mer än att skjuta automatkarbin. Det är ett utomordentligt sätt att komma igång i vuxenlivet och lära sig ansvar, kamratskap, uppoffring, och lösa uppgifter. Nu när detta är omvandlat till någon slags USA-militär så går denna chans förlorad för många. Jag vill inte ens tänka på hur många fler 25-åriga "pojkar" som aldrig fick några krav ställda på sig som kommer att drälla runt i samhället.

Civiltjänst är också ett ypperligt sätt att bidra till allmännyttan, dessutom en bra skjuts i arbetslivsriktningen. Så istället för att tycka att man ska pengar för att "chilla" i ett år så kan man istället bidra till samhället genom ge arbetskraft åt Sverige i ett år.
Citera
2011-07-20, 21:51
Medlem
Hej, orsaken varför detta sänker arbetslösheten är för att ju fler som söker arbeten, desto fler får arbeten procentuellt.

Det är inte bra för arbetsmarknaden att alla får arbete som jag fick lära mig i min tråd var jag räknade ut att det koastar endast 2000+ miljarder per år för att utrota arbetslösheten.

Tror många här är snåla för att det här kostar skattepengar och ni får inte ta ett chillår själv utan endast 93or och yngre generationer.

Tänk när ni är 65 då kanske vi har riktigt bra pensionsförmåner för att folk fick chilla ett år och fundera på vad dom skagöra och sen utbilda sig rätt så att alla får arbeten som ger in bra med skatt.
Citera
2011-07-20, 22:06
Medlem
Lord-Igors avatar
måste dem här pengarna gå till bostad också eller får man en egen lya?

edit: jag vill inte jobba alls kan inte jag bara få en massa pengar jag kan punda ihop mig med
Citera
2011-07-20, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord-Igor
måste dem här pengarna gå till bostad också eller får man en egen lya?

edit: jag vill inte jobba alls kan inte jag bara få en massa pengar jag kan punda ihop mig med

Nej det kan pengarna man få betala för. Det är bara att man får 120 000 i månaden i ett år, blir då 1440000 per student, och då funderar man över sitt liv och får ej arbeta eller studera under tiden.
Citera
2011-07-20, 22:15
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Det är inte bra för arbetsmarknaden att alla får arbete som jag fick lära mig i min tråd var jag räknade ut att det koastar endast 2000+ miljarder per år för att utrota arbetslösheten.
Det kostar ingenting att utrota arbetslösheten. Eliminera statliga regleringar och sänk skatten till noll. Sen tar marknaden hand om resten.
Citera
2011-07-20, 22:20
Medlem
bendans avatar
Detta är bara för bra för att vara sant. Jag gillar speciellt användarna som häcklar TS för sitt urbota dumma förslag, för att sedan föreslå en återgång till värnplikt. Som att bevittna någon slags tävling i auktoritetsrunkeri.

Vem är mest kommunist?! Få reda på det i nästa avsnitt av Politik - Inrikes!
Citera
2011-07-20, 22:25
Medlem
Torbjoerns avatar
***Användaren mofasti är med stor sannolikhet ett mycket luttrat troll (se tidigare trådstarter) alternativt en extremt hjärntvättad vänsterpartist, vilket torde förklara dennes totala mentala retardation och förkärlek för trollning.***

Var ska pengarna komma från? Ett hundratusental utexaminerade studenter som alla ska ha 1,2 miljoner(!) blir ganska mycket pengar. Hur ska användandet av dessa pengar rättfärdigas?

"Man får inte arbeta under detta år eller studera, man ska endast chilla och fundera vad man vill göra av sitt liv." Varför ska man förhindras från att studera/arbeta om man verkligen vet vad man vill göra? Vem är du att bestämma huruvida andra är mogna nog att avgöra vad de vill göra? Om en person vill arbeta alt. studera vidare och på så sätt göra Sverige en tjänst, varför ska denne då inte få samma ekonomiska hjälp som de andra lallarna är "berättigade" till?

Du inser väl det absurda i situationen? Fast jag kanske inte ska förvänta mig för mycket av en man vars största framgång i livet var att framföra idén om att invandrare ska prioriteras framför svenskar och få ta en examen med enda krav att ha närvarat på lektionerna! Bevittna komik på hög nivå i tråden "Mångkulturens insteg i den akademiska världen!" - https://www.flashback.org/t1571728
Senast redigerad av Torbjoern 2011-07-20 kl. 22:30.
Citera
2011-07-20, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bendan
Detta är bara för bra för att vara sant. Jag gillar speciellt användarna som häcklar TS för sitt urbota dumma förslag, för att sedan föreslå en återgång till värnplikt. Som att bevittna någon slags tävling i auktoritetsrunkeri.

Vem är mest kommunist?! Få reda på det i nästa avsnitt av Politik - Inrikes!

Det där stämmer! Ett försvar och låta alla värnpliktiga panga i skogen i några månader är mer odemokratiskt och mycket mer dyrt än detta förslag som antagligen lär göra en skillnad.
Citera
2011-07-20, 22:32
Medlem
bendans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Det där stämmer! Ett försvar och låta alla värnpliktiga panga i skogen i några månader är mer odemokratiskt och mycket mer dyrt än detta förslag som antagligen lär göra en skillnad.
Nej, det stämmer inte. Det är faktiskt ungefär precis lika totalitärt, och definitivt billigare. Tvivlar på att en rekryt kostar 120'000 i månaden.
Citera
2011-07-20, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torbjoern
***Användaren mofasti är med stor sannolikhet ett mycket luttrat troll (se tidigare trådstarter) alternativt en extremt hjärntvättad vänsterpartist, vilket torde förklara dennes totala mentala retardation och förkärlek för trollning.***

Var ska pengarna komma från? Ett hundratusental utexaminerade studenter som alla ska ha 1,2 miljoner(!) blir ganska mycket pengar. Hur ska användandet av dessa pengar rättfärdigas?

"Man får inte arbeta under detta år eller studera, man ska endast chilla och fundera vad man vill göra av sitt liv." Varför ska man förhindras från att studera/arbeta om man verkligen vet vad man vill göra? Vem är du att bestämma huruvida andra är mogna nog att avgöra vad de vill göra? Om en person vill arbeta alt. studera vidare och på så sätt göra Sverige en tjänst, varför ska denne då inte få samma ekonomiska hjälp som de andra lallarna är "berättigade" till?

Du inser väl det absurda i situationen? Fast jag kanske inte ska förvänta mig för mycket av en man vars största framgång i livet var att framföra idén om att invandrare ska prioriteras framför svenskar och få ta en examen med enda krav att ha närvarat på lektionerna! Bevittna komik på hög nivå i tråden "Mångkulturens insteg i den akademiska världen!" - https://www.flashback.org/t1571728

På flashback kallar man allt man inte gillar troll, det är skummt att ni sällan kallar folk i Integratisjon och invandring för troll om det är nysvenskfientligt. Men min upplevelse i mötet med mångkulturen blev direkt trollförklarad för att det var svenskar som misshandlade en invandrare. That is my two cents in that case.

Om man är mogen är en relativ fråga, då borde vi inte tvinga folk att gå i skolan tycker du det är en bra ide? bara för att man är en viss ålder betyder det inte att man är så mycket mogen osv.

Dessa pengar kan vi lätt finansiera via det ökade antalet anställningar och omprioriteringar/skattehöjning.
Citera
2011-07-20, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bendan
Nej, det stämmer inte. Det är faktiskt ungefär precis lika totalitärt, och definitivt billigare. Tvivlar på att en rekryt kostar 120'000 i månaden.

Kanske inte per rekryt men då får du ta in köpandet av utrustning, panga runt i skogarna, sociala förmåner för beväringar osv. Därför lär det nog vara flera gånger dyrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in