2011-07-08, 21:31
Medlem
meganegerdases avatar
Hejsan! Jag har för några månader sedan tagit körkort och jag och några äldre polare har kört två olika billekar nu i sommar.

Den ena är "norsk kurragömma med bil" alltså att en gömmer sig och resterande (ca 10 bilar) letar. Hittar man så ställer man sig jämte och så fyller man på. Sist att hitta gömmer sig nästa gång. Passar utmärkt att köra i vår lilla håla (by på cirka 6000 invånare)

Den andra är "bilkull" och den fungerar så att en är kullare och den räknar till 50. Alla andra bilar kör iväg och sedan sätter jakten igång. Målet är att placera sig bakom en deltagares bil och tuta. Då blir det istället dennes tur att kulla. När man blir kullad placerar man ett färgat papper på huven och en under bakrutan med silvertejp eller liknande för att man ska se vem som är kullad, när man kullar går man ur bilen och tar bort detta.

Nu är det så att vi så smått börjat tröttna på dessa lekar och då undrar, någon som har fler tips på liknande lekar?!
Citera
2011-07-08, 21:58
Medlem
Johan_08s avatar
Bil-paintboll?
Citera
2011-07-08, 22:04
Medlem
zepofans avatar
Chicken race är väl ganska klassiskt.
Citera
2011-07-08, 22:12
Medlem
INTPs avatar
http://www.semesterracet.se/
Kul och bil krävs.
Citera
2011-07-08, 23:36
Medlem
greger555s avatar
"lekar med bilar" Det är inget snuskigt du tänker på? som att föra in organet i någon öppning på bilen?

/GREGER
Citera
2011-07-09, 00:36
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greger555
"lekar med bilar" Det är inget snuskigt du tänker på? som att föra in organet i någon öppning på bilen?

/GREGER

Haha jag vet att jag sätter rubriker som aftonhoran! xD
Citera
2011-07-09, 03:45
Medlem
sedans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
Hejsan! Jag har för några månader sedan tagit körkort och jag och några äldre polare har kört två olika billekar nu i sommar.

Den ena är "norsk kurragömma med bil" alltså att en gömmer sig och resterande (ca 10 bilar) letar. Hittar man så ställer man sig jämte och så fyller man på. Sist att hitta gömmer sig nästa gång. Passar utmärkt att köra i vår lilla håla (by på cirka 6000 invånare)

Den andra är "bilkull" och den fungerar så att en är kullare och den räknar till 50. Alla andra bilar kör iväg och sedan sätter jakten igång. Målet är att placera sig bakom en deltagares bil och tuta. Då blir det istället dennes tur att kulla. När man blir kullad placerar man ett färgat papper på huven och en under bakrutan med silvertejp eller liknande för att man ska se vem som är kullad, när man kullar går man ur bilen och tar bort detta.

Nu är det så att vi så smått börjat tröttna på dessa lekar och då undrar, någon som har fler tips på liknande lekar?!
Galet roligt låter det! Detta måste testas snarast! Tusen tack för idén, hoppas fler öppnar ögonen för det. Andra leken låter som något som lätt hetsar till att köra aggressivt och alldeles för snabbt, så den skippar jag gärna.
Citera
2011-07-09, 17:33
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greger555

/GREGER
Helt osökt kom jag här att tänka på Amazon-mannens avatar.
https://www.flashback.org/u139972
Citera
2011-07-09, 23:18
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_08
Bil-paintboll?

Kan du utveckla? Låter lite väl simpelt att bara spraya ner varandras bilar med kulor xD
Citera
2011-07-10, 13:16
Avslutad
Rallypingis kanske vore något: http://www.youtube.com/watch?v=sTQ3EQUWiQE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här