Citat:
Ursprungligen postat av I.N.F.A.N.T.R.Y
Är det några som har mer info om denna i rätt milda ordalag hänsynslösa rånarliga. Dom rånade bland annat sparbanken i Vingåker 95 tror jag det var under rätt uppmärksammade former. Ligaledaren dömdes väl till 18 år och en annan fick väl 12 (rymde 2004 från Kumla eller Hall tillsammans med FFL killen).
Har för mig att dom torskade efter ett brutalt rån mot en värdetransport i Södertälje där dom tog en väktare som gisslan och besköt en snutbil med en herrans massa skott. Minns att Efterlyst spelade upp en ljudupptagning från Vingåkersrånet och efter att ha hört den kan jag lungt konstatera att folket som befann sig där inte kan må bra än idag.
Han rymde från Kumla.
Den rånarligan var hänsynslösa och galna. Dom sitter inne på långa voltor har jag för mig.
Dom brydde sig inte om snuten kom till banken eller inte. Dom var beredda på krig och tvekade inte en sekund att skjuta.
Utrustade med tunga vapen som om dom skulle ut i något militärt krig för att plocka värdetransporter.
Gamla goa Södertälje grabbar , Svenskarna från Södertälje har alltid varit lite crazy