Citat:
Ursprungligen postat av shizzle
Man måste alltså ha en sida att lägga upp länken på och man får pengar för alla som genom den länken blir betalande medlem på porrsidan? Det funkar kanske bra om man har en sida med många unika besökare. Kan det vara rimligt att 5% går in på länken? kanke ytterligare 5% som bli medlemmar?
Har man då en sida med 10 000 unika besökare/månad, innebär det att (enligt mina beräkningar) 25 personer i månaden blir medlemmar genom din sida.
Har jag fattat det hela rätt då? Jag har ju ingen aning om hur många som klickar på länken och blir medlemmar... men gissa kan man ju alltid göra

Allt beror på hur du uppsellar surfarna. Har du surfare som letar storbystade blondiner, och det är vad du tillhandahåller...
Observera dock att nätporren som marknad är oerhört mättad. Det var för fem år sen man kunde posta några TGP-gallerier och tjäna tusentals dollar när man byggt upp back-traffic.
Mitt eget rekord på ett TGP-gallery listat hos TheHun är 78 sign up's alá $35/st - då fick jag drygt 90,000 besökare på tre dagar från hans sida.
Å andra sidan har jag fått gallerys postade hos honom och fått 3 sign up's på lika många besökare..
Olika ratios har man alltid. Du får bara bättre och bättre sign up ratio ju mer nischad du är. Jag kan inte betona vikten av att nischa sig!
Prova posta ett galleri hos någon större TGP (TheHun, Worldsex etc..)
Om du gör ett gallery bestående av storbystade blondiner - och sedan vill
skicka surfarna vidare till en sponsor som i sin tur erbjuder petita brunetter, så kommer du få en fruktansvärd ratio.
NÅN kommer säkert signa upp sig, men inte många - av den enkla anledningen att dom klickade sig in på ditt galleri och ville titta på stortuttade blondiner - så lika naturligt är dom då mest beredda att lassa fram kreditkortet ur fickan för att köpa medlemskap på någon sida som erbjuder blondiner av det slaget.
Ännu bättre konversioner får man om man kan nischa sig _ordentligt_, och nu menar jag ordentligt. Kommer du över bildmaterial (med rättigheter) på t.ex enarmade lesbianer, och dessutom hittar en sponsor som råkar ha en sån betalsida - ja då är ratios på 1:25-100 inte alls omöjligt!
Varför? konkurrensen är låg! hur många webmasters som helst postar gallerier med storbystade blondiner - varför ska surfaren välja just ditt?
Annat är det med "enarmade lesbianer" där konkurrens är betydligt mindre. Genast blir det en seller's market istället för buyer's - de surfare som är intresserade av ditt galleri kommer inte ha så mycket annat att välja på. Så med stor sannolikhet cashar du in duktigt..