Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-01, 10:44
Medlem
arboreliuss avatar
Hej!

Min dator (Dell inspiron (3-4 år gammal)) har börjat uppföra sig jävligt knepigt de senaste dagarna.

Varje gång jag startar det så står det och snurrar, och snurrar och snurrar, tills dess att jag trycker av den igen. Jag startar den igen och då måste jag välja "startreparation", den står då och snurrar en stund innan den kommer fram till att jag måste gå tillbaka till senaste återställningspunkt. Jag gör det, och den funkar, men nästa gång jag startar den så gör den samma ska igen.

Vad gör jag åt det?

Det är dags att omformatera den, för det var väldigt länge sedan, men jag har helt enkelt inte tid just nu. Om det är något skadligt (virus?) så kan väl inte datorn ta skada av att jag helt enkelt stänger av den och ställer undan den i en månad tills och fixar den när jag har mer tid?
Citera
2011-07-01, 10:48
Bannlyst
Har du den avstängd händer inget,så du kan vänta med dina åtgärder tills du får tid
Citera
2011-07-01, 10:50
Bannlyst
Kan det vara hårdvaran som håller på att lägga av? Moderkortet?
Citera
2011-07-01, 11:41
Medlem
spooz:
Möjligt men första bör ha installera om Windows där det är MER troligt att felet ligger. innan man börja misstänka andra saker.

arborelius:
Om du installerar om med Win CD/DVD/USB minne så bör du passa på att ta bort och skapa nya partitioner för vid vissa problem räcker det inte att formatera och installera om Windows.

Så länge som det INTE är nätagget så går det bra att låta datorn vara urkopplad tills du har tid. Inget du behöver oroa dig för.

Troligen är det totalt ONÖDIGT att koppla ur nätagget från de andra delarna. Troligen har Dell bättre nätagg än den Acer jag hade som reserv dator som jag visste att nätagget gått sönder (förlåt, spårade ur).
Senast redigerad av panpo98 2011-07-01 kl. 11:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in