2011-06-30, 10:52
Medlem
Haubits77Bs avatar
Sedan bör man ta dessa 20 precentenheter med en djävulsk nypa salt - i dessa räknar man även i finlandssvenskar, ålänningar, norrmän och danskar, och de betraktar då inte jag som utlänningar i egentlig mening. Jag skulle vilja se siffrorna för utomnordiska invandrare.
Citera
2011-06-30, 20:34
Medlem
Tjennstroums avatar
Synen att "vi flyttar alla de som.." är sällan ett vinnande koncept. Sedan undrar jag hur då får till 10 000 så kallade "gammelsvenskar" i Sveg. Den summan kommer du knappt upp i ens i hela Härjedalen.
Citera
2011-06-30, 22:26
Medlem
konstigkonsts avatar
Faktum är att det bor 2500 personer i Sveg.
Citera
2012-12-31, 20:23
Medlem
Åter igen lyckas en trådstatare pricka rätt ....
Sveg är på väg att bli centrum för invandringen då folk på orten verkar tycka det är skitbra att det bränns ner det ena och det andra ... och ingen ser mönstret ..

herregud .. dags att dra ..
Citera
2013-02-20, 16:38
Medlem
CradleSnoozers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Hur tror ni Sveg som mångkulturell miljonstad hade fungerat, hade det blivit en oas i den norrländska vildmarken där affärsmän från hela världens reser till? En mystisk harmonisk stad med kyrkor,synagogor,tempel och moskeer sida vid sida och glada folk som kan prova all världens mat på Svegs mångkulturella marknad.
Bor du i norrland??
om du gör det så borde du veta att det här inte går!
Jag bor i norrland...kommer bli roligt med moské bränningar...nu säger jag så här för det har hänt förut och där jag bor släpper man in massa uzbeker varav en del av dem har varit sökt av interpol och haft krimminella bakgrunder.
Så jag säger så här istället.
Arkubusera eller kasta ut alla med krimminell bakgrund eller dem som begår brott.
Med tanke på att du vill ha en synagoga brevid en moské kommer ju resultera i mord. då är det bra att man skickar ut avskummet som dödar den andre.
Win win enligt mig.
Citera
2014-08-24, 08:45
Medlem
Kommunen i Sveg har fyllt alla lägenheter som finns i den kommunala bostadsstiftelsen med asylsökare som Alliansregeringen har tvångsplacerat i kommunen, och detta har nu fått till följd att den största privata arbetsgivaren, SYKES, inte längre kan rekrytera personal eftersom anställda inte längre kan få några bostäder.

http://avpixlat.info/newsdesk/asylindustrin-tranger-nu-helt-ut-naringsliv-och-svenska-arbetstillfallen-i-sveg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in