2011-06-29, 07:04
Medlem
Jag har funderat lite nu på natten, att många pratar om integration och problem med mångkulturen. Då borde vi den en kanns genom att skapa en ny fördomsfri stad, vi flyttar 90% av alla med utländsk härkomst till Sveg, och gör så att Sveg får ta emot alla nysvenskar. Då kan staten i ett kolosalt projekt bygga tunnelbanor, skyskrapor, motorvägar och kontor för att skapa en till miljonstad i Sverige.

om 20% är utländsk härkomst så kommer sveg ligga på runt 10 000 gammelsvenskar+ 1.8 miljoner nysvenskar med stadig ökning.

Nu skall vi planera hur staden ser ut och hur den skall växa fram, i början får vi bygga 1 miljon lägenheter runt centrum och sedan börja förbereda för Sveg Central business district.

Arbete är inga problem för lär krävas en del manskap för att bygga en miljon lägenheter på en 10 månader.

Men man hade kunnat flytta hit statliga verk och bygga skyskrapor för att kunna få hit fler turister.

Hur tror ni Sveg som mångkulturell miljonstad hade fungerat, hade det blivit en oas i den norrländska vildmarken där affärsmän från hela världens reser till? En mystisk harmonisk stad med kyrkor,synagogor,tempel och moskeer sida vid sida och glada folk som kan prova all världens mat på Svegs mångkulturella marknad.

Hade man kunnat bygga sveriges bästa motorväg, och största tunnelbana här?

Kom med era visioner och flöda, så skall vi formskapa Sveriges nya metropol
Citera
2011-06-29, 07:13
Medlem
ninkings avatar
Låter som att du försöker måla upp någon slags utopibringande apartheid. Problemet i din dröm är att folk skulle behöva vara extremt för segregation (på Nazistnivå i princip) men ändå vilja lyxa bort de bortschasade invandrarna. Kan inte se det hända.
Citera
2011-06-29, 08:00
Medlem
Nänujävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
om 20% är utländsk härkomst så kommer sveg ligga på runt 10 000 gammelsvenskar+ 1.8 miljoner nysvenskar med stadig ökning.
Hur räknade du här?!?
Citera
2011-06-29, 08:05
Medlem
ItPutsTheLotions avatar
Citat:
Jag har funderat lite nu på natten, att många pratar om integration och problem med mångkulturen. Då borde vi den en kanns genom att skapa en ny fördomsfri stad, vi flyttar 90% av alla med utländsk härkomst till Sveg, och gör så att Sveg får ta emot alla nysvenskar. Då kan staten i ett kolosalt projekt bygga tunnelbanor, skyskrapor, motorvägar och kontor för att skapa en till miljonstad i Sverige.

Nu skall vi planera hur staden ser ut och hur den skall växa fram, i början får vi bygga 1 miljon lägenheter runt centrum och sedan börja förbereda för Sveg Central business district.

Arbete är inga problem för lär krävas en del manskap för att bygga en miljon lägenheter på en 10 månader.

Men man hade kunnat flytta hit statliga verk och bygga skyskrapor för att kunna få hit fler turister.

Hur tror ni Sveg som mångkulturell miljonstad hade fungerat, hade det blivit en oas i den norrländska vildmarken där affärsmän från hela världens reser till? En mystisk harmonisk stad med kyrkor,synagogor,tempel och moskeer sida vid sida och glada folk som kan prova all världens mat på Svegs mångkulturella marknad.

Jag tror min herre nyttjar sarkasm

Muslimerna skulle nog vara jätteglada över att ha sin moské sida vid sida med en synagoga. Och gammelsvenskarna skulle nog flytta illa kvickt.

Samtidigt skulle finnarna bli jätteglada att få flyttas ihop med sina bästa kompisar irakierna eftersom alla folkslag I Sverige kommer så bra överens med varandra, ja förutom med svenskarna då.

I min vision så är Sveg inringat av en 16 meter hög betongmur och uppdelat i avgränsande tårtbitar med en stor vaktanläggning I mitten. Invånarna är c:a 400,000 till antalet och utgörs av de individer som inte bedöms anpassningsbara till det Svenska samhället. Alla arbetsföra måste jobba på lägerkredit I anlagda industrier med lågkvalificerad produktion som huvudsysselsättning. Varje folkgrupp för sig. Man får arbeta av mat, husrum, och utbildning som syftar till att hjälpa återuppbyggnaden av deras land när de återvänder. Inga krav på språkkunskaper finnes då man själv väljer om man vill ge sig en chans att bo I Sverige. Om inte så jobbar man helt enkelt tills situationen tillåter hemresa.
Citera
2011-06-29, 08:06
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nänujävlar
Hur räknade du här?!?

Frågade mig själv det också.
Citera
2011-06-29, 08:33
Medlem
Nänujävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItPutsTheLotion
Jag tror min herre nyttjar sarkasm
Fast om du läser TS signatur är det inte alltför tydligt. En och annan vänsterpartist tänker faktiskt i sådana här banor. På riktigt.

Men så hyllar man alltsomoftast också kamrat Stalin.

Om nu inte TS signatur också är sarkastisk förstås.

Sarkasm eller ej, illa räknar han ändå.
Citera
2011-06-29, 11:03
Medlem
Jag skulle sätta alla i ett läger liknande Auschwitz.
Citera
2011-06-29, 12:26
Bannlyst
Vi har ju redan ett antal eländiga ghetton; tycker TS verkligen att vi ska slösa pengar på att skaffa oss ett till?
Citera
2011-06-29, 13:10
Medlem
Christian IIs avatar
Citat:

Har du dåligt samvete över att dina sverigedemokratiska visioner inte inkluderar mer än röda stugor med vita knutar? Troll. http://www.youtube.com/watch?v=73pfD-lNxJI&t=11s
Citera
2011-06-29, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nänujävlar
Hur räknade du här?!?
Om 20% av Sveriges population är utlänningar blir det 1.8 miljoner, tror TS menade så.
Citera
2011-06-30, 00:57
Medlem
konstigkonsts avatar
Problemet med din vision är att -1.8 miljoner för resten av Sverige är ett ganska hårt ekonomiskt slag.
Citera
2011-06-30, 10:20
Medlem
Låter som en grym ide, lämna ett förslag till riksdagen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in