2011-06-27, 00:03
Medlem
Tror ni att det kommer att bli något värde i mina löpsedlar?

Har två löpsedlar, en från aftonbladet och en från expressen, från när Svullo tog sitt liv och en från aftonbladet när Michael Jackson dog.
Citera
2011-06-27, 00:06
Medlem
teflonpannan69s avatar
Vet inte, hitta rätt samlare så blir de värda en del.

Har en löpsedel från Expressen när min farsa fyllde 50, kul minne när han är död.
Citera
2011-06-27, 00:07
Bannlyst
Finns säkert någon idiot där ute som ser något historiskt värde i det. Testa eBay. Kanske finns någon jänkare där ute som vill ha en löpsedel om MJ's död som är tryckt i ett annat land.
Citera
2011-06-27, 00:08
Medlem
micaeles avatar
Kanske när du sitter på hemmet och gaggar, att det finns någon ungdom som vill köpa dom utav dig för ett flak öl eller två.
Löpsedlar känns inte som något där värdet kommer bibehållas eller ökas nämnvärt, alldeles för lätt att skapa nya och göra replikor...
Citera
2011-06-27, 00:09
Medlem
rootswallers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Vet inte, hitta rätt samlare så blir de värda en del.

Har en löpsedel från Expressen när min farsa fyllde 50, kul minne när han är död.
Uppmärksammades din fars födelsedag på löpsedeln?
Citera
2011-06-27, 00:10
Medlem
IlDivinoCodinos avatar
Beror helt på utbud och efterfrågan som sagt. Kan vissa få 60 000 för Ryan Dunnes löpsedlar så..
Citera
2011-06-27, 00:12
Medlem
Mandarin2011s avatar
OT, Jag har en löpsedel från "AB" gällande månlandningen, vad tror ni den kan vara värd?
Citera
2011-06-27, 00:23
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rootswaller
Uppmärksammades din fars födelsedag på löpsedeln?

Jag har för mig att man kan beställa personliga löpsedlar eller så är hans far en kändis.
Citera
2011-06-27, 00:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Butt-erfly
Tror ni att det kommer att bli något värde i mina löpsedlar?

Har två löpsedlar, en från aftonbladet och en från expressen, från när Svullo tog sitt liv och en från aftonbladet när Michael Jackson dog.

Jag har också kvar Aftonbladets nummer kring Michael Jacksons död och jag tror att det är många som har det numret liggande någonstans. När jag handlade tidningen i två exemplar (en för att läsa, en för att spara) så sa kassörskan att det hade varit väldigt många innan mig som köpt flera exemplar av samma tidning och att de gått åt som smör i solsken.

Svullos löpsedel lär du inte få många kronor för eftersom han inte är känd någonstans förutom i Sverige, däremot tror jag att Jacksons löp kommer att bli mer värt ju längre tiden går så länge du håller den i bra skick. Det finns stollar till allt, så någon tusenlapp om några år kan du nog håva in. Jag tror dock inte att du kommer bli förmögen på det exemplaret med tanke på hur många tidningar och löp som trycktes ut och gick åt efter hans död.
Senast redigerad av 1st 2011-06-27 kl. 00:34.
Citera
2011-06-27, 00:28
Medlem
Don Fadäsos avatar
Du skulle tagit löpsedeln från Hänt i veckan istället - från den veckan då Victoria gifte sig...

http://www.tradera.com/listing.mvc/itemlisting?search=l%C3%B6psedel&ended=1
Citera
2011-06-27, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1st
Jag har också kvar Aftonbladets nummer kring Michael Jacksons död och jag tror att det är många som har det numret liggande någonstans. När jag handlade tidningen i två exemplar (en för att läsa, en för att spara) så sa kassörskan att det hade varit väldigt många innan mig som köpt flera exemplar av samma tidning och att de gått åt som smör i solsken.

Svullos löpsedel lär du inte få många kronor för eftersom han inte är känd någonstans förutom i Sverige, däremot tror jag att Jacksons löp kommer att bli mer värt ju längre tiden går så länge du håller den i bra skick. Det finns stollar till allt, så någon tusenlapp om några år kan du nog håva in. Jag tror dock inte att du kommer bli förmögen på det exemplaret med tanke på hur många tidningar och löp som trycktes ut och gick åt efter hans död.

Aa det var väl det jag misstänkte! Jag som hade tänkt dra mig tillbaka om tio år med en tomt ute i skärgården nånstans, men nu kan man väl se sig om i röven efter det
Citera
2011-06-27, 00:58
Medlem
Aa nää det blir väl antagligen inga kosingar på dessa skönheter men blev bara lite nyfiken då polaren berättade att hans löp från kurt cobains död var det en kille som ville ge 4000 spänn för. Men det är klart, jag har ofta lika tur som kalle anka så där var man rökt!

Men tack för vettiga svar i alla fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in