2011-06-13, 01:38
Medlem
kungkarl12es avatar
Snart har det gått 19 år sedan Helena försvann.

Jag har försökt få fram uppgifter om hur skallgången gick till uppe vid Trankärr och gruvområde från Micke.R. Viktigt ur söknings synpunkt området.

Men människan lyser med sin frånvaro per PM av någon anledning.

Micke.R säger sig själv vara angelägen lösa detta försvinnande. Men det rimmar dåligt med varför han inte svarar per PM eller inlägg på tråden och berättar och visar hur skallgången gick till 100% på gruvområdet eftersom det finns så mycket mera söka där. - Är alla 55 gruvor genomsökta med 600 dagbrott eller inte?

Omgivningar som Vi med fl. tråden tycker är intressanta Är: -gruvhålen och dagbrotten vid Kusabron med bäcken och gruvhålen söder över om Trankärr med skogpartier.
Kan inte vara så svårt minnas hur skallgången gick till på särskilda områden eftersom Micke.R själv har pekat ut intressanta platser och händelser på annat håll här på forumet. Varför skulle skallgången uppe vid gruvorna ha fallit i glömska?
- Kom fram med uppgifterna nu Micke.R!

I annat fall så får Ni på tråden bombardera PM till Micke.R och ställa frågor privat varför han inte helt plötsligt vill delta.

Eller den som besöker Hjortens källare kan ställa frågor direkt till Micke eller fråga anställd detsamma och hänvisa till tråden Helenas försvinnande.
Citera
2011-06-13, 02:05
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YngveFrej
I morgon kväll är det 19 år sedan en ung vacker kvinna var ute och dansade.
Tragiskt nog var det någon som bestämde att denna vackra ungdom aldrig mer fick tillfälle att vara glad och vara ute på dans och glädjas över sin framtid.

Hoppas att polisen aldrig ger upp hoppet om att komma till rätta med Helenas försvinnande, och hoppas att du eller ni som tog Helena ger upp, och berättar
sanningen om vad som hände den natten.
Fet stil från ovan:
Frågan är till Polisen varför inte ta alla tipsen på allvar från människor som gör slumpartade upptäckter?
Behöver alla personer i sig vara så tillförlitliga som vittne som att det skulle handla om få ett arbete hos självaste Polisen eller underrättelse tjänsten eller Bank, Militär m.m ? Menar med det att : Inga betalningsanmärkningar, inget brottsligt förflutet som finns på papper, inga dokumunterade sjukdomar hos läkare eller annat som Socialen också har koll på och bedriver.
Arbetar Polisen efter ovanstående så kan de ha missat hästlängder med avgörande tips som är intressanta i utredningen.
Självaste Leif GW sade och dementerade i TV att detta försvinnade inte hade med ett Narkotika relaterat spår.
Var har han fått de uppgifterna från? Är han helt ute och cyklar? Mariestadbor vet bättre än vad självaste GW vet...

Jag Menar inte att Helena på nogåt sätt har gått på narkotika av något slag! Men det kan finnas de med narkotika koppling som funnits i hennes ytliga närområde, närhet som kan ha lockat in hon lite försiktigt i dessa kretsar.
Citera
2011-06-13, 03:58
Medlem
kungkarl12es avatar
Kommer inom dagarna släppa initialer som är okända för de flesta..

Alla har de anknytning till kretsar Lugnåsberget med gruvor.

En del skötsamma personer och en del inte skötsamma finns i rullorna. En del kanske kommer tappa hakan av de initialer jag lämnar ut.

Finns ex .. allt ifrån socialarbetare till högre tjänstemän eller nedrogade Haschare eller på annat vis duktiga drogare som har personer i sin närhet som håller käft när det gäller brott.
Sammanfattningsvis är de bedövade känslomässigt och kan inte förtydliga saker de har varit med om. Menar att antingen är de bedövade religöst eller av droger eller annat mentalt som gör dem störda känslomässigt.
Och det märkliga är att det finns för mycket omständigheter mot gruvorna med omnejd med personer i dessa kretsar ovanstående riktat mot sig med tips till Polis med fl. m.m

Men flera namn utöver Iraniern med rivsåret kommer lämnas ut. som - A**N, och A**as..

Bl.a Finns de som drogade ned sig helt efter försvinnandet, hade det som mål bara bli missbrukare.
Ex. M.L och sedan har vi C.Q. Anknytning till adress Lockerud. Varför dessa namn finns med är att det har kommit in uppgifter till mig om att de har enligt vittne tidigare än -92 känt till gruvområdet Lugnås med omnejd och tyckt det varit kul titta ned i dessa i omgångar åren innan försvinnandet . Även en F.HÖ finns med där i rullorna, en skötsam person idag. Men som sagt en del massa uppgifter mer kommer jag puplicera framöver....
Citera
2011-06-13, 05:33
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prytz67
Jag vågar nog med största säkerhet friskriva både J och T från misstankar.Men om man läser tidningen i dag så kan man börja fundera på lite kopplingar, fd karlstads krögare (47 år) från halland.
Samme person har från och till befunnit sig i Mariestad som delägare i någon krog..

Citat från NWT.

Slut citat.

Fet stil ovan:

Av vilken anledning (Bevis) är Du så säker på att friskriva dessa J och T (Jugoslaver/greker) 2 Herrar misstanke inblandning i försvinnandet?
Citera
2011-06-13, 08:01
Bannlyst
Det märkliga är att denna natt -92 satt ee liten gruppering missbrukare i en båt i hamnen.
SneUrban, J Linder, Bingen, Liman mfl.
Sneurban har varit inblandad i kidnppning med våldtäkt 2ggr, Linder är ju känd som en person som mördar.
Ryktet säger att de våldtog och drogade en kvinna i Limans båt i hamnen.
Ingen har kollat upp detta. i mitt tycke ganska rimligt att det kan vara sant.
Citera
2011-06-13, 08:34
Medlem
Oj! Då måste jag också vara misstänkt eftersom som jag har vart med M.L Och C.Q vid gruvorna i lugnås flera gånger. Deras drogkarriär började för övrigt några år innan Helena försvann...
Citera
2011-06-13, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 14juni92
Det märkliga är att denna natt -92 satt ee liten gruppering missbrukare i en båt i hamnen.
SneUrban, J Linder, Bingen, Liman mfl.
Sneurban har varit inblandad i kidnppning med våldtäkt 2ggr, Linder är ju känd som en person som mördar.
Ryktet säger att de våldtog och drogade en kvinna i Limans båt i hamnen.
Ingen har kollat upp detta. i mitt tycke ganska rimligt att det kan vara sant.

Hur fick de med sig Helena från Lekparken/skogsdungen till båten?

Eller hur menar du?

Ingen av de du nämner är väl direkt känd för att vara ett ljushuvud.
Menar du att dessa korkade och påtända skulle klara att gömma ett lik så att det inte kom fram?
OCH att ingen av dessa därefter skulle försäga/försagt sig under alla år som gått?
Citera
2011-06-13, 23:32
Medlem
kungkarl12es avatar
Flera med mig på tråden är intresserade av veta var denna D.L och Mor A.L från St.Ek hade/har sin stuga -92 på Lugnåsberget!

Någon som vet?

Exakt adress position tack!

Vill ni inte lämna ut det på tråden så går det lika bra med PM.

Citera
2011-06-14, 02:06
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starsprinkle...
Oj! Då måste jag också vara misstänkt eftersom som jag har vart med M.L Och C.Q vid gruvorna i lugnås flera gånger. Deras drogkarriär började för övrigt några år innan Helena försvann...

Bra du sticker ut hakan och vågar bekräfta och säga din bekantskap med dessa herrar M.L och C.Q ?

Vilken del av området gruvhålen på området var intressant besöka med dina polare på den tiden innan -92?

Du får gärna ge oss på forumet exakt position var..
Enligt den info jag har fått så var det inte aktuellt med de offentliga gruvhålen för turister titta in i! - utan de som är gömda eller igenbommade och svåra nå utan lokalkännedom.. som var intressanta! - stämmer det?
Citera
2011-06-14, 07:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e
Flera med mig på tråden är intresserade av veta var denna D.L och Mor A.L från St.Ek hade/har sin stuga -92 på Lugnåsberget!

Någon som vet?

Exakt adress position tack!

Vill ni inte lämna ut det på tråden så går det lika bra med PM.

Dan**l Lilj*stj*rna har hus ca. 1000 meter upp på lugnåsberget.
S:T Ek korset rakt upp mot berget, tror det är första vänster in.
Ett arv från Hubert Liljestjerna, det vet väl alla.
Citera
2011-06-14, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 14juni92
Dan**l Lilj*stj*rna har hus ca. 1000 meter upp på lugnåsberget.
S:T Ek korset rakt upp mot berget, tror det är första vänster in.
Ett arv från Hubert Liljestjerna, det vet väl alla.
Nej,jösses vad dummt. Här stämmer inget.92 hade han inte den kåken ens. den köpte han senare å inte från H.L. Detta spårar ur lite
Citera
2011-06-14, 13:33
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Hur fick de med sig Helena från Lekparken/skogsdungen till båten?

Eller hur menar du?

Ingen av de du nämner är väl direkt känd för att vara ett ljushuvud.
Menar du att dessa korkade och påtända skulle klara att gömma ett lik så att det inte kom fram?
OCH att ingen av dessa därefter skulle försäga/försagt sig under alla år som gått?

Så till vida det inte rörde sig om en gisten eka utan aktersnurra så är det väl ingen svindlande tanke att det gått att ta sig från hamnen till bostadsområdets småbåtshamn. Det skulle ju dessutom kunna förklara likhundarnas markering alldeles där i närheten, och varför kroppen aldrig återfunnits (sänkt i Vänern).
Lite svårare dock att få in en eventuell bil i det här scenariot...

Men i de här herrarnas umgängeskrest kan det ha funnits en man (numer själv offer för dödligt meningslöst våld) med koppling till Helena som gör att vittnesuppgifter kan ifrågasättas. Lite långsökt möjligen..
Senast redigerad av rattugglan 2011-06-14 kl. 13:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in