2011-05-28, 11:42
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenne-i-viken
och vad är det här för idiot??, http://op.se/lanet/ostersund/1.3278878-slet-mobiltelefon-av-busschauffor 25 år och förekommer 20 gånger i belastningsregistret, nu döms han till skyddstillsyn.... borde inte 5 år på vatten o bröd varit mer adekvat så att man slapp han??

Är din tanke att vi ska odla riktigt samhällshat mot honom så han är redo att begå mordbrand eller liknande när han kommer ut efter sina 5 år?
2011-05-28, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Är din tanke att vi ska odla riktigt samhällshat mot honom så han är redo att begå mordbrand eller liknande när han kommer ut efter sina 5 år?

Min tanke var närmast att jag o hans offer skulle slippa se honom under de närmaste fem åren. Varför skulle han känna samhällshat? Det är ju bara att försöka gå vidare och försona sig med sitt öde, älska, glömma och förlåta det är livets stora gåta... tror du inte den här killen är kapabel till det ? Hat förtär ju bara en som det brukar heta. Det är ju vad som krävs av hans offer, varför skulle inte han klara av det?? Är det nån typ av lägre stående denne brottsling??
2011-05-28, 18:16
Medlem
Semsåskräcken kommer jag ihåg, en alkoholist som alltid cyklade. Var alltid rädd för han när jag var liten med tanke på hur han såg ut. Bodde nere vid sjön i Lugnviks villaområde i något skjul där. Fick höra att han alltid bar kniv också men brydde sig inte direkt om folk

Dog i sina egna spyor på en madrass i alla fall för en massa herrans år sedan.

Sen var det ett mord i Lugnvik också hos en som bodde granne med en polare til mig, också en alkis som mördade en annan alkis.
2011-06-14, 20:11
Medlem
fressshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kothic
Jo, nog vet jag vem du menar alltid! Skön snubbe som jag faktiskt har samtalat med en gång på fyllan Jag kommer dock inte ihåg namnet på människan men jag vet att han påstod sig vara 30+ vilket förvånade mig eftersom han inte ser speciellt gammal ut.

Hans namn står på hans mössa..
Han brukar även springa omring å typ gö "pakur med sig själv.
2011-06-14, 20:17
Medlem
fressshs avatar
Angående knivdåd så har vi ju storebror H****N som hör en vis person för ca5 år sedan vid stjärntorget
2011-07-16, 22:32
Medlem
Finns mycket viktigt och mindre viktigt att skriva om alla unika människor i Östersund.

Mannen med långt vitt hår som brukar synas runt om i staden spelandes gitarr och munspel, vid namn Asker intresserar mig mycket. Rökte en strut med honom och några vänner när han satt och drack öl nere vid stranden. En väldigt vis man.

Någon som kan berätta mer?
2011-07-16, 23:26
Medlem
bastard.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iP-
Finns mycket viktigt och mindre viktigt att skriva om alla unika människor i Östersund.

Mannen med långt vitt hår som brukar synas runt om i staden spelandes gitarr och munspel, vid namn Asker intresserar mig mycket. Rökte en strut med honom och några vänner när han satt och drack öl nere vid stranden. En väldigt vis man.

Någon som kan berätta mer?

Inget speciellt, men han brukar dyka upp runt yran va?
2011-07-18, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bastard.
Inget speciellt, men han brukar dyka upp runt yran va?
Nja, han bor väl i staden och brukar finnas mer eller mindre året runt.

Ingen från det äldre gardet som har anekdoter att dela med sig av? Har släkt som umgåtts i dessa kretsar nämligen.
2011-07-27, 00:13
Medlem
Har lite funderingar över en alkis (antar att han är det i alla fall) som bor någonstans i Lugnvik, verkar ha kronisk värk, är skyldig många pengar (däribland speciellt pizzeriaägaren i Lugnvik), han går med rullator och dricker jämt de silvriga halvliters starkölsburkarna både sittandes på stan och på buss nummer 2.

Sedan är det också en mystisk person som alltid går med en hund, h*n är en transa och brukar också åka mycket Lugnviksbuss. Man vet aldrig om h*n ska uppträda som kille eller tjej nästa gång man ser h*n, lång och smal som en pinne också.

Ursäktar om dessa redan tagits upp men då behöver jag en hänvisning till vilka det är
2011-08-11, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honungspuff
Har lite funderingar över en alkis (antar att han är det i alla fall) som bor någonstans i Lugnvik, verkar ha kronisk värk, är skyldig många pengar (däribland speciellt pizzeriaägaren i Lugnvik), han går med rullator och dricker jämt de silvriga halvliters starkölsburkarna både sittandes på stan och på buss nummer 2.

Sedan är det också en mystisk person som alltid går med en hund, h*n är en transa och brukar också åka mycket Lugnviksbuss. Man vet aldrig om h*n ska uppträda som kille eller tjej nästa gång man ser h*n, lång och smal som en pinne också.

Ursäktar om dessa redan tagits upp men då behöver jag en hänvisning till vilka det är

Tror att du syftar på S****n vid första beskrivningen, brukar även svära jävulskt mycket, samt att han är delvis flintskallig och kliver alltid på vid pizzerian?

Nr 2 är nog en känd alkolist som kallas för HIV J**E?, Vet inte om jag skulle kalla personen för lång däremot..
2011-08-14, 09:50
Medlem
Slejjers avatar
Finns en skum kille som stryker runt i Östersund, Neger, runt 30-35 år, kort, tror han heter Er*k.

Vad är det för någon? Har hört att han ska ha knivhotat några på Yran & har allmänt taskig attityd mot alla.
2011-08-20, 04:18
Medlem
bambumannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honungspuff

Person nummer ett heter mycket riktigt S****n och har haft en stroke, vilket gör att han är halvt förlamad i halva kroppen. Han hade det riktigt jobbigt förra vintern, då de renoverade hissen i trapphuset och han bor på 7:e våningen. Kommer ursprungligen från Stockholm, bajare i själ och hjärta och påstår sig ha varit på gång med Anne-Lie Rydé när de bodde på samma gata runt Gullmarsplan. En i botten vänlig man med ett stort svordomsvokabulär, säger sig ha provat allt och att nikotin utan tvekan är den värsta drogen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in