Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-25, 20:24
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Ser ut som att man ordnat så att blogglänken filtreras bort och ersätts med stjärnor när den postas.
Citat:
Ursprungligen postat av Bannadkille
ändå bra att något har gjorts åt saken, såhär ser länkarna ut för mig, "xboxlive123" spammade sin bögblogg, men nu blir länkarna såhär:

Det är i varje fall framsteg!
Tjusigt! Tack zzpack eller vem det nu var som ordnade detta. Nu slipper man gå på nattjakt framöver.

Senast redigerad av Softis... 2011-05-25 kl. 20:29.
Citera
2011-06-05, 15:55
Medlem
xeroc81s avatar
Tycker det händer mer och mer att heta ämnen missbrukas på det här sättet och började fundera på hur man skulle kunna förhindra det.

Mina förslag är:

* Om x antal personer har rapporterat en tråd så plockas tråden bort från heta ämnen tills en moderator har haft tid att titta på den och sedan kan denne tillåta den att visas i heta ämnen eller inte.

Alt.
* Om x antal personer har rapporterat en tråd så disablas den från att visas i heta ämnen i y antal minuter.
Citera
2011-06-05, 17:02
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Nu var det ett tag sedan jag såg någon spamma länkar till sin blogg. Däremot tycks det ha blivit vanligt bland trollen att skapa trådar i stil med "Will Smith är död", och i vissa fall länka till reklamsidor. Hur ser ni moderatorer på detta?

Jag antar att de värsta trolltrådarna och spammarna dyker upp nu under sommarmånaderna.
Citera
2011-06-05, 17:08
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzIsNotDead
Nu var det ett tag sedan jag såg någon spamma länkar till sin blogg. Däremot tycks det ha blivit vanligt bland trollen att skapa trådar i stil med "Will Smith är död", och i vissa fall länka till reklamsidor. Hur ser ni moderatorer på detta?

Jag antar att de värsta trolltrådarna och spammarna dyker upp nu under sommarmånaderna.
Vi är glada och tacksamma om dylika trådar RPas, oavsett vad det är som spammas vill vi gärna sätta stopp för det.
Citera
2011-06-05, 17:21
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Vi är glada och tacksamma om dylika trådar RPas, oavsett vad det är som spammas vill vi gärna sätta stopp för det.
Då är det bara att fortsätta RP:a då.

Det jag stör mig på är att folk väljer att skriva i dessa skittrådar. Förstår de inte att de ger skiten än mer exponering, än om de bara hade ignorerat trådarna?
Citera
2011-06-08, 10:12
Medlem
Bladarosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeroc81
Tycker det händer mer och mer att heta ämnen missbrukas på det här sättet och började fundera på hur man skulle kunna förhindra det.

Mina förslag är:

* Om x antal personer har rapporterat en tråd så plockas tråden bort från heta ämnen tills en moderator har haft tid att titta på den och sedan kan denne tillåta den att visas i heta ämnen eller inte.

Alt.
* Om x antal personer har rapporterat en tråd så disablas den från att visas i heta ämnen i y antal minuter.

Det är ingen bra ide eftersom en grupp användare på fb skulle kunna organisera sig och ta bort speciella ämnen från heta ämnen med en viss religiös eller politisk synvinkel.

Dessutom så är det inte trådarna som är problemet, men inlägg som länkar till bloggar.

Det roliga är ju att numera kan inte personen spamma forumet, vilket kommer leda till att hans blogg kommer sjukna ner i rank, likt alla andra förpestande bloggspammare på fb.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in