Citat:
Ursprungligen postat av xxxzzz-99
Placering vid sväng och i rondell, backa runt hörn, starta i backe. ja... lär personen i fråga allt du kan helt enkelt.
Det där kan ju vara vanskligt om TS är en av alla de som tror att han eller hon kan köra så som man ska. Många handledare har noll koll på hur man faktiskt ska köra för att inte göra små eller stora fel. Fel som blir svåra att träna bort, resulterar i onödiga "kuggningar", eller i värsta fall orsakar olyckor.
Så lämna detaljerna i utbildningen åt trafikskolan och låt din elev öva de nyfunna kunskaperna under din uppsikt istället för att du säger hur det ska gå till.
Väldigt ofta blir det fel då en normalbilist har börjat använda en felaktig körstil. Tex spärrlinjer, val av körfält, blinkersanvändning, uppsikt och framförallt hur man läser trafiken på rätt sätt.
Själv kan jag aldrig komma långt från det att jag sätter mig i bilen eller annat fordon förrän jag ser någon eller några trafikanter som verkligen har noll koll och jag undrar hur fan dom ens fick på sig kläderna på morgonen.