2011-05-17, 21:37
Medlem
Tjena.
Har kollat runt lite och inte fått syn på någon tråd om riktigt tar upp hur man spelar.
Visst: 1: Hemmaseger X:Oavgjort 2:Bortaseger
Men sen då?

Om jag kollar på lappen så ser jag matcherna men det finns också 8 olika kolumner som man kan kryssa i, varför har man inte bara en där man kryssar i vad man tror det blir?
Vad ska man kryssa i de andra kolumnerna?
Vad kostar det egentligen att spela?
Varför hel-/halvgarderar man? Då kan man ju helgardera alla matcher och säga WOHO 13 rätt!
Snälla kan någon förklara för jag vill verkligen testa att spela lite då jag är mycket intresserad av fotboll.

Tänk inte att jag är efterbliven, hjälp mig istället

TACK!
Citera
2011-05-17, 21:40
Medlem
www.svenskaspel.se ?
Citera
2011-05-17, 21:42
Medlem
Arzeniks avatar
Kan svara på de frågor jag kan.

*Det kostar 1 kr att spela en rad ( utan halv och hel markeringar)
Man går med förlust om man skulle 13 helmarkeringar, det kostar alltså mer än vad utdelningen ger.
Citera
2011-05-17, 21:42
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexagon6
Tjena.
Har kollat runt lite och inte fått syn på någon tråd om riktigt tar upp hur man spelar.
Men sen då?

Om jag kollar på lappen så ser jag matcherna men det finns också 8 olika kolumner som man kan kryssa i, varför har man inte bara en där man kryssar i vad man tror det blir?
Varför hel-/halvgarderar man? Då kan man ju helgardera alla matcher och säga WOHO 13 rätt!
Snälla kan någon förklara för jag vill verkligen testa att spela lite då jag är mycket intresserad av fotboll.

TACK!

Du är troligtvis inte efterbliven min vän men väldigt mycket minderårig En normal människa kan googla, läsa sig till hur man gör men att starta en tråd om det gör man bara inte
Citera
2011-05-17, 21:47
Medlem
smacky1234s avatar
det står ju förklarat på baksidan av lappen hur man fyller i rätt. troligtvis även på svs.
Du betalar per rader du spelar och går även att välja olika pris per rad.
Mer halvgarderingar(1x/x2) och helgarderingar (1x2) desto dyrare blir det.
Citera
2011-05-17, 21:53
Medlem
Knotknets avatar
Det går alltid att fråga hos spelombuden hur man ska göra. För övrigt blir jag inte förvånad att du inte kan det finns många spån ute i vårt samhälle. Ibland undrar man om vissa ens vet hur man gör för att resa sig ur sängen på morgonen.
Citera
2011-05-17, 21:53
Medlem
L-ass-es avatar
Citat:
Tjena.
Men sen då?

Varför hel-/halvgarderar man? Då kan man ju helgardera alla matcher och säga WOHO 13 rätt!Snälla kan någon förklara för jag vill verkligen testa att spela lite då jag är mycket intresserad av fotboll.

TACK!

Ju mer halvgarderingar och helgarderingar desto högre blir kostnaden. Kostnaden om du helgarderar alla matcher blir nog mer än själva vinstsumman. Förutom om du är ensam med 13 rätt...

Själv brukar jag spela med 4 halvgarderingar och då kostar det 16 :-
Bry dig bara om en kolumn och kryssa i 1,X,2 i 13 matcher. Enda du behöver tänka på då är att inte ta för många halv- helgarderingar.
Citera
2011-05-17, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-ass-e

Ju mer halvgarderingar och helgarderingar desto högre blir kostnaden. Kostnaden om du helgarderar alla matcher blir nog mer än själva vinstsumman. Förutom om du är ensam med 13 rätt...

Själv brukar jag spela med 4 halvgarderingar och då kostar det 16 :-
Bry dig bara om en kolumn och kryssa i 1,X,2 i 13 matcher. Enda du behöver tänka på då är att inte ta för många halv- helgarderingar.
Så jag behöver alltså bara fylla i den första kolumnen? Vad är de andra kolumnerna till för då? Vad menas med en rad?
Vad kostar en halv resp. helgardering då, alltså hur räknar man ut priset?
Damn, jag känner mig som att riktigt spånhuvud, och nej jag är inte minderårig.(Någon frågade)
Citera
2011-05-17, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Du är troligtvis inte efterbliven min vän men väldigt mycket minderårig En normal människa kan googla, läsa sig till hur man gör men att starta en tråd om det gör man bara inte
Jag får väl starta en tråd om vad jag vill så länge jag följer reglerna de flesta frågor som ställs på Flashback skulle man ju kunna googla sig till svaren på.
Citera
2011-05-17, 22:28
Medlem
Nattskenets avatar
Citat:
Så jag behöver alltså bara fylla i den första kolumnen? Vad är de andra kolumnerna till för då? Vad menas med en rad?
Damn, jag känner mig som att riktigt spånhuvud, och nej jag är inte minderårig.(Någon frågade)

Gud vad alla är dumma mot dig. Jag ska hjälpa dig.

Varje rad kostar 1 krona, och en rad är helt enkelt ett tips på de 13 matcherna med en markering på varje, dvs. utan halv- eller helgarderingar.

Att det finns 8 kolumner är helt enkelt för att du kan lämna in 8 separata rader på varje spelkupong, om du skulle vilja. Men koncentrera dig på den första raden bara.

För varje halvgardering du spelar, så spelar du helt enkelt en rad till. Om vi säger att vi bara har två matcher och du spelar:

1
1X

så spelar du egentligen två rader som ser ut:

1
1

och

1
X

Varje halvgardering du sätter dubblar alltså antalet rader, och därmed även insatsen. En halvgardering = 2 kr, två st. halvgarderingar = 4 kr (2 x 2) och tre stycken blir så klart 8 kr (2 x 2 x 2)

Helgarderingar fungerar på samma sätt fast de tripplar antalet rader och även insatsen. En helgardering ger därför totalt 3 rader dvs. 3 kr. Två stycken kostar 9 kr. Spelar du två halv och två hel blir det där med 2 x 2 x 3 x 3 = 36 rader (36 kronor).

Och varför man spelar med garderingar är ju självklart; man ökar sina chanser att vinna helt enkelt.

Att helgardera alla 13 som du var inne på kan du ju nu räkna ut vad det skulle kosta. 1 594 323 kr. Känns inte värt det längre va?

Hoppas att du har fått svar på dina frågor nu. Annars är det bara att fortsätta fråga!
Citera
2011-05-17, 22:30
Medlem
smacky1234s avatar
Citat:
som någon sa tidigare så kostar 4 halvgarderingar 16kr och 5st kostar 32 och 6st 64... en halvgardering dubblar antal rader.
gå in på svenskaspel och fyll i en lapp så ser du precis hur priset ändrar sig osv
såg nu att det var en som redan gjort en riktigt bra förklaring
Citera
2011-05-17, 22:41
Medlem
Fan vad schysst grabbar, nu fattar jag! Tack för hjälpen!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in