2011-04-19, 15:40
Medlem
Arbetsblad1s avatar
Hej, har en litet problem:

Har glömt av mitt lösenord till min raouter och har då ringt Netgear om hjälp men dom kan inte hjälpa mig med detta.
Hur kan man försöka fixa detta?
Har provat alla mina standard lösenord och inget funkar.
Någon som vet?
Citera
2011-04-19, 15:43
Medlem
Brukar finnas ett litet hål bak på routern där du trycker in en nål eller liknande för att fabriksåterställa.
Sen är det bara att logga in med orginal lösen som står i instruktionsboken.
Citera
Medlem
Brukar finnas ett litet hål bak på routern där du trycker in en nål eller liknande för att fabriksåterställa.
Sen är det bara att logga in med orginal lösen som står i instruktionsboken.
Citera
Medlem
2pks avatar
Finns det ingen reset-knapp på den? Brukar finnas en där man får hålla in den ett par sekunder sedan återställs routern till fabriksinställningarna.
Citera
2011-04-19, 15:44
Medlem
sviffets avatar
Pratar du om lösenordet till webgl? Utför en reset och logga in med standard uppgifter.
Citera
2011-04-19, 15:44
Medlem
Arbetsblad1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2pk
Finns det ingen reset-knapp på den? Brukar finnas en där man får hålla in den ett par sekunder sedan återställs routern till fabriksinställningarna.

Jo, men är det inte så att man måste installera om hela skiten då? :/
Vågar inte om det skulle krångla och grejer.
Citera
2011-04-19, 15:46
Medlem
Arbetsblad1s avatar
Har en knappt där det står "Wireless on/off" på och en där det står "WPS" vad betyder WPS?
Citera
2011-04-19, 15:52
Medlem
Arbetsblad1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsblad1
Har en knappt där det står "Wireless on/off" på och en där det står "WPS" vad betyder WPS?

Nu provade jag hålla inne den där knappen i bak på routern men det händer inget när jag provar logga in igen, standard lösenordet .osv. funkar inte.
Citera
2011-04-19, 15:57
Medlem
sviffets avatar
WPS är en specifik anslutning emot det trådlösa nätverket. På baksidan av modem/router där kablarna går in sitter oftast ett litet reset-hål. Tryck in ett passande föremål tills enheten startar om sig.
Citera
2011-04-19, 16:06
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsblad1
Nu provade jag hålla inne den där knappen i bak på routern men det händer inget när jag provar logga in igen, standard lösenordet .osv. funkar inte.

Du måste ansluta till routern med kabel. När du gör reset så stängs det trådlösa av. Du får slå på det igen när du kommit in på routern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in