2004-09-01, 16:18
Medlem
call3s avatar
"fan va fittigt" och "sluta fitta" förekommer väl
Citera
2004-09-01, 17:58
Medlem
Bleeps avatar
Av politiskt korrekta jämställdhetsskäl vill jag som motvikt i debatten introducera kuka ur... Säger folk det numera? Har inte hört det användas på länge.
Citera
2004-09-01, 19:34
Medlem
Svalbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleep
Av politiskt korrekta jämställdhetsskäl vill jag som motvikt i debatten introducera kuka ur... Säger folk det numera? Har inte hört det användas på länge.

Jadå, men å andra sidan har jag flyttat till landet...
Citera
2004-09-07, 09:28
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ett par kvinnliga bekanta till mig har börjat använda kuk istället för fitta som svordom, men det är bara någon feministidé de fått för sig...
Citera
2004-09-07, 10:08
Medlem
Gabssons avatar
Fittig används en hel del i mina hemtrakter (södra sthlm) och betyder ungefär det som La Chasse beskrev. Fittas har jag dock aldrig använt eller ens hört användas.
Kuka ur är ett rätt skönt uttryck, har inte använt det så mycket men det kanske e dags att börja
Citera
2004-09-08, 13:26
Medlem
Janosch_Flax!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
I finskan säger man substantivet "vittu!" (fitta) som ett kraftutryck, men i finlandssvenskan är det vanligare som adjektiv (fittig) eller verb (att fittas)...

Det är väldigt vanligt att använda fitta så i Sverige också. T.ex. om man gör illa sig. "Jävla fitta!" "Kukfitta"(hmmm..) o.s.v...

"Fittas" har jag aldrig nånsin hört, men "sluta fitta dig" däremot.
Citera
2004-09-08, 13:50
Bannlyst
Citat:
Kuka ur används ofta hemma hos mig.
Citera
2004-09-08, 14:05
Medlem
terreces avatar
Uppenbarligen
Citera
2011-04-08, 07:27
Medlem
Disembowlers avatar
I Malmö så används uttrycket "fittig stil" av ungdomar och då har den lite ghettoklang över sig.

"Ey, mannen såå fittig stil".

Betyder ungefär, okamratligt beteende.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här