Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Jag har också tänkt tanken att det skulle kunna ha varit en annan blondin (än Marina) som sågs köra i racerfart mitt på vägen den 28e juli... vittnet är ju sååå säker på att det var en ljushårig kvinna med hästsvans, som nästan orsakade en krock där på väg från Marinas hus.
Men apropå att polisen inte söker efter kroppen utanför Svartedalen, vad vi vet iaf... det kanske kan bero på att man finkammat bilarna efter bevis, men att hundarna inte alls reagerat på liklukt till exempel, och att det är därför utredarna utgår ifrån att Marinas kvarlevor måste finnas i närheten av hemmet???
Kan ju hända att blondinen inte är en van bilförare, var grymt stressad eller körde trots avsaknad av körkort?
Jag vet inte riktigt hur snabbt efteråt hundar reagerar på liklukt, det har vi diskuterat, men om det var mindre än 12h efter hon dog (kommer inte ihåg då vansinnesfärden gick från hennes hus, runt 10-10:30 om jag inte är helt ute och cyklar, och MJ dog antagligen sent på kvällen eller natten dagen innan) och hon var väl inplastad i sopsäckar eller dylikt, kanske inte hundarna markerar. Jag vet inte.