2011-04-05, 15:14
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leelooo
Ja, jo sant Men jag undrar vart pengarna som togs ut tog vägen om inte för att betala någon... Det finns ju alla de sorters människor här i trakterna och nära till Gbg. Så det är ju inte direkt svårt att få tag i sådan hjälp om man behöver.

Enligt poliskälla (till en granne) hade FS mycket mer pengar på fickan - än vad han "normalt" brukar ha - då han greps första gången. Hur man nu skall tolka detta...
Citera
2011-04-05, 15:22
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Jag har också tänkt tanken att det skulle kunna ha varit en annan blondin (än Marina) som sågs köra i racerfart mitt på vägen den 28e juli... vittnet är ju sååå säker på att det var en ljushårig kvinna med hästsvans, som nästan orsakade en krock där på väg från Marinas hus.

Men apropå att polisen inte söker efter kroppen utanför Svartedalen, vad vi vet iaf... det kanske kan bero på att man finkammat bilarna efter bevis, men att hundarna inte alls reagerat på liklukt till exempel, och att det är därför utredarna utgår ifrån att Marinas kvarlevor måste finnas i närheten av hemmet???

Kan ju hända att blondinen inte är en van bilförare, var grymt stressad eller körde trots avsaknad av körkort?

Jag vet inte riktigt hur snabbt efteråt hundar reagerar på liklukt, det har vi diskuterat, men om det var mindre än 12h efter hon dog (kommer inte ihåg då vansinnesfärden gick från hennes hus, runt 10-10:30 om jag inte är helt ute och cyklar, och MJ dog antagligen sent på kvällen eller natten dagen innan) och hon var väl inplastad i sopsäckar eller dylikt, kanske inte hundarna markerar. Jag vet inte.
Citera
2011-04-05, 15:28
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Jag skulle kanske ha nämnt att jag sökt på "bankomatkort" och "på marken", då skulle ingen annan behövt göra det. Jag endast luftade ett minne jag hade. Kan ha varit ett kort som hittades, men att det visade sig tillhöra någon helt annan. Sorry, jag får ta och bättra mig.

Ödmjuk hållning!
Ledsen om du tog illa vid dig av min nitiskhet. Det kom lite för många "skott från höften" på kort tid från olika håll och kanter. Så jag blev irriterad, rädd för att tråden skulle spåra ur nu när det "äntligen håller på att lossna".
Men som sagt - alla har lika stor rätt att spekulera här på Flashback.
Citera
2011-04-05, 15:30
Medlem
Quarrels avatar
Nya flickvännen

Det finns lite för mycket tillfälligheter för att jag ska kunna släppa tanken på den nya flickvännen. Jag påstår inte att hon är inblandad i försvinnandet, men det finns en del att tänka på.

Hennes kroppsbyggnad påminner om M och hon är blond. Hon har inte bilkörkort, men traktorkort. Det är alltså fullt möjligt att hon gjorde den vårdslösa körningen med M:s bil från Övre Röra till Stora Höga 28 juli.

Hennes Facebookinlägg "Jag hatar dig slyna, ja ska pissa på din grav tillsammans med min nya!" är visserligen en del av en sångtext, men passar egendomligt in på tidpunkten för försvinnandet. Det är gjort från iPhone 27 juli kl 22:49. Nästa inlägg 28 juli är inte gjort från iPhone.

Flickvännen hade tid att göra bankomatuttaget och resa kollektivt till Hagfors 28 juli.
Buss avgång Stora Höga 11:14 ankomst Göteborg 11:54
Buss avgång Göteborg 12:15 ankomst Molkolm Graninge 16:55
Buss avgång Molkolm Graninge 17:00 ankomst Hagfors 17:50

Hon hade alltså tid att komma hem och göra nästa inlägg från hemdatorn 28 juli kl 18:23:
"ehe haft en rätt jobbig dag efter gårdagens bravader... men klara de rätt fint iaf... snart e de helg igen, göööött däääh...!"

Sedan, efter några månader, när FS har varit på turné land och rike runt blir han hembjuden till sin "chatkompis". Hon gör slut med sin pv efter några dagar och blir ihop med FS.

Det är för mycket för att man inte ska misstänka någon gravad hund.
Citera
2011-04-05, 15:35
Medlem
maskrooss avatar
kan då tala om för er redan nu att jag jobbade både 27 och den 28 juli! Eftersom ni ” tar reda på” allt annat så kan ni hålla koll på de oxå
Citera
2011-04-05, 15:37
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nya flickvännen

Det finns lite för mycket tillfälligheter för att jag ska kunna släppa tanken på den nya flickvännen. Jag påstår inte att hon är inblandad i försvinnandet, men det finns en del att tänka på.

Hennes kroppsbyggnad påminner om M och hon är blond. Hon har inte bilkörkort, men traktorkort. Det är alltså fullt möjligt att hon gjorde den vårdslösa körningen med M:s bil från Övre Röra till Stora Höga 28 juli.

Hennes Facebookinlägg "Jag hatar dig slyna, ja ska pissa på din grav tillsammans med min nya!" är visserligen en del av en sångtext, men passar egendomligt in på tidpunkten för försvinnandet. Det är gjort från iPhone 27 juli kl 22:49. Nästa inlägg 28 juli är inte gjort från iPhone.

Flickvännen hade tid att göra bankomatuttaget och resa kollektivt till Hagfors 28 juli.
Buss avgång Stora Höga 11:14 ankomst Göteborg 11:54
Buss avgång Göteborg 12:15 ankomst Molkolm Graninge 16:55
Buss avgång Molkolm Graninge 17:00 ankomst Hagfors 17:50

Hon hade alltså tid att komma hem och göra nästa inlägg från hemdatorn 28 juli kl 18:23:
"ehe haft en rätt jobbig dag efter gårdagens bravader... men klara de rätt fint iaf... snart e de helg igen, göööött däääh...!"

Sedan, efter några månader, när FS har varit på turné land och rike runt blir han hembjuden till sin "chatkompis". Hon gör slut med sin pv efter några dagar och blir ihop med FS.

Det är för mycket för att man inte ska misstänka någon gravad hund.

Bra jobbat!

Du glömde de vidriga bilder hon lagt ut på nätet: bl.a. en på en död groda uppträdd på en pinne och dessutom fotat ett fönster där man ser avtryck från en duva som kraschat, med bildtexten "En duvas sista avtryck".

Plus allt annat som avsaknad av spärrar, alkoholism etc, men nu går jag inte in mer på det.
Citera
2011-04-05, 15:39
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
kan då tala om för er redan nu att jag jobbade både 27 och den 28 juli! Eftersom ni ” tar reda på” allt annat så kan ni hålla koll på de oxå

Vilka tider jobbade du?
Citera
2011-04-05, 15:41
Medlem
maskrooss avatar
halv 8 till 4
Citera
2011-04-05, 15:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos