2011-04-03, 22:43
Medlem
Quoters avatar
I intervju med ett par poliser som innehaft chefspositioner i Norrbotten så nämns det att man utredde ett mord 2002. Offret hette Fred Karlsson och fick åtta knivhugg. Polisen tror sig veta vem som är skyldig men bevisen räcker inte så långt, tydligen. Det ska tydligen ha förekommit stridigheter bland ledande gestalter inom polisen i Norrbotten en tid, det hörde man ju talas om i samband med mordet i Kalamark också. Om det sen är den enda anledningen till att mordet förblev ouppklarat kan vara svårt att sia om, men när man hör poliser tala om att åklagaren lade ner förundersökningen efter så lite som tre månader (!) och att handlingar är borta så blir man ju lite mörkrädd. Som det är just nu så är det alltså länets enda olösta mord. Skickar med tre länkar: "Utred mordet igen!", Jag har bränt uniformen, Konflikterna gick inte att lösa.

Vad var Fred Karlsson för figur egentligen? Vem är den huvudmisstänkte? Motiv till gärningen?
Citera
2011-04-03, 23:15
Medlem
Joomlas avatar
Ingen som har någon idé om var man kan få tag på en originalartikel från när mordet skedde? Helst digitaliserad såklart men pappersform skulle funka...
Citera
2011-04-04, 16:23
Medlem
Orm Ondes avatar
Länkarna funkar inte.
Citera
2011-04-04, 19:21
Medlem
Länkarna fungerar hur fint som helst.
Citera
2012-03-07, 21:14
Medlem
Quarrels avatar
I TV3:s Efterlyst idag.
Citera
2012-04-13, 06:05
Medlem
MrInks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Som det är just nu så är det alltså länets enda olösta mord.
Nja, morden på de holländska turisterna borde väl också betraktas som olösta, även om Sture Bergwall är dömd.
Citera
2012-04-13, 06:53
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrInk
Nja, morden på de holländska turisterna borde väl också betraktas som olösta, även om Sture Bergwall är dömd.

Thomas Quick dömdes för Appojaure, alltså är tältmorden formellt uppklarade. När han frias (för det gör han väl?!) inträder preskription....

Eftersom du nämner just detta i den här tråden, MrInk, har du något stalltips om Appojaure? Tror du det var den utpekade "kroppsbyggaren"?
Citera
2012-04-23, 02:18
Medlem
MrInks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Thomas Quick dömdes för Appojaure, alltså är tältmorden formellt uppklarade. När han frias (för det gör han väl?!) inträder preskription....

Eftersom du nämner just detta i den här tråden, MrInk, har du något stalltips om Appojaure? Tror du det var den utpekade "kroppsbyggaren"?
Jag var 12 år och bodde i Norrbotten när morden hände 1984. Minns att det var mycket skriverier, men särskilt intresserad var jag aldrig.

Nej, jag har inget stalltips, är för dåligt påläst.
Citera
2012-04-23, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrInk
Jag var 12 år och bodde i Norrbotten när morden hände 1984. Minns att det var mycket skriverier, men särskilt intresserad var jag aldrig.

Nej, jag har inget stalltips, är för dåligt påläst.
Hur går snacket uppe i Norrbotten om Fred Karlsson och mordet i Boden? Finns det några teorier i svang? Vilka rykten går i fallet?
Vad tror du själv hände Fred?
Citera
2012-04-23, 09:47
Medlem
Quoters avatar
I en av länkarna jag postade sa f.d. polisen Iwan Wikström så här om Fred-fallet:

Citat:
Mordet är ouppklarat, handlingar är borta, säger Iwan Wikström.

En mycket bra nyhet - för gärningsmannen...
Citera
2012-04-24, 13:37
Medlem
Detta fall känner jag till ganska bra, är i bra kontakt med ALLA anhöriga...

Det som har kommit fram är att St*re var i lägenheten då fred ringde på och skulle lämna pizza, och fanns två barn där och troligen en till man och en tjej..

Tjejen har blivit grovhotade troligen av st*re om hon skulle säga någonting och enligt alla kretser som finns inom ALLA anhöriga så finns det bara en skyldig och det är St*re...

Vill inte säga namn eller något, men är mycket god kontakt med ALLA anhöriga, ni kanske själv kan fatta vad jag menar...
Citera
2012-04-24, 13:45
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onearmy
Detta fall känner jag till ganska bra, är i bra kontakt med ALLA anhöriga...

Tack för uppgifterna.

Såg du Efterlyst-inslaget som Quarrel nämnde i inlägg #5? Någon (Hasse Aro..?) snackade om att den misstänkte blev dömd för misshandel eller mordförsök (med kniv) senare, känner du till det också?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in