2011-03-20, 02:20
Medlem
perilouswombs avatar
Vad händer med Mio egentligen? Jag har alltid hört att han dör där på bänken när anden kommer. Är Landet i Fjärran en metafor för himlen eller liknande? Som Nangijala i Bröderna Lejonhjärta? Måste säga att jag är förvånad över att ingen har disskuterat det här :P
Citera
2011-03-20, 02:24
Medlem
ugglor-i-mossens avatar
Astrid Lindgren pratade ju mycket om döden.
Jag tror att det är efterlivet, att barn inte ska vara så rädda för döden för man vet ju aldrig vad som händer efteråt, kanske väntar spännande äventyr.
Citera
2011-03-20, 03:48
Medlem
The Crashs avatar
Var han vid liv när han fick äpplet och brevet av tanten då?

I övrigt gillar jag teorin starkt
Citera
2011-03-20, 03:50
Medlem
perilouswombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Var han vid liv när han fick äpplet och brevet av tanten då?

I övrigt gillar jag teorin starkt

Jag tycker att hon på något vis framställs som en typ av ängel. Men ljuset och håret och kläderna och allt.
Citera
2011-03-20, 22:32
Medlem
Så vad dog han av? Sniffade han lim ur flaskan eller?
Citera
2012-03-24, 10:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stillife
Så vad dog han av? Sniffade han lim ur flaskan eller?

Ursäkta bump men tycker det är en intressant tråd..
Jag tror han fryser ihjäl!
/Fader.
Citera
2012-03-24, 10:06
Medlem
FeedMyInfections avatar
Tänker man på det så är det ju i princip som lejonhjärta. Dör kommer till ett bättre ställe, det bättre stället är tyvärr fullt med elaka gubbar i svarta dräkter and so it goes.
Citera
2012-03-25, 19:25
Medlem
perilouswombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faderbill
Ursäkta bump men tycker det är en intressant tråd..
Jag tror han fryser ihjäl!
/Fader.

Det tror faktiskt jag med.
Citera
2012-03-25, 22:51
Medlem
3bs avatar
jag har tolkat det så att hon snälla damen är en ängel som liksom puttar honom i rätt riktning.
sen har jag alltid sett det som att han inte dör men att han lämnar jorden. det e ju igentligen rätt ledsamt att han e så ensam och emo. och typ vill dö.
men men. låten e mysig iaf, blir alltid ledsen av den när mio flyger där i rymden med skägget av plast remsor ...."ta tag i mitt skägg"
hahaha, nä ush, han dör ju .
Citera
2012-04-03, 15:28
Medlem
tarafels avatar
Hade något vagt barndomsminne av att han kommer tillbaks igen. Blev tvungen att gå och se efter i boken men den slutar med meningen: "Ja, så är det. Bo Vilhelm Olsson är i Landet i Fjärran och har det så bra hos sin fader konungen."

Pojken är död!
Citera
2014-06-23, 10:07
Medlem
perilouswombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarafel
Hade något vagt barndomsminne av att han kommer tillbaks igen. Blev tvungen att gå och se efter i boken men den slutar med meningen: "Ja, så är det. Bo Vilhelm Olsson är i Landet i Fjärran och har det så bra hos sin fader konungen."

Pojken är död!

Jag visste det!
Citera
2017-10-06, 15:42
Medlem
Tror inte han dog. I början av boken hade det ju pratats på radio om att de efterlyste honom. Ifall han hade dött så hade väl någon hittat honom på parkbänken?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in