2011-03-17, 02:32
Medlem
Herr.Vakens avatar
Jag skrev en otroligt lång wall of text som tog upp poänger som utklassade alla motargument om att bara legalisera "en drog", som kunde övertyga vem som helst att -alla- droger ska vara legaliserade. Att det är det bästa för alla.

Men så knasade datorn ur och allt försvann.

Fråga istället, jag har svaren på allt.
Citera
2011-03-17, 02:37
Medlem
JackShephards avatar
Finns väl bara en fråga och det är varför?
Citera
2011-03-17, 02:40
Medlem
kolits avatar
Förklara varför de tyngre drogerna som heroin, crack och meth borde legaliseras?
Citera
2011-03-17, 02:41
Medlem
Herr.Vakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackShephard
Finns väl bara en fråga och det är varför?

Därför att genom ha alla droger olagliga så gör vi följande:

1: Inte visar respekt för människors frihet att sträva efter sina drömmar och ambitioner. Vi frihetsberövar dem istället.
2: Vi stödjer genom att sitta vid dessa datorer just nu, personer som skär av huvudet utav människor, flår människor, levande.
3: 2 föregående är brott mot de mänskliga rättigheterna.
Citera
2011-03-17, 02:48
Medlem
Herr.Vakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolit
Förklara varför de tyngre drogerna som heroin, crack och meth borde legaliseras?

Jag pratade med en man på amfetamin för inte så länge sedan och föreslog att alla droger skulle legaliseras och han blev då mycket upprörd. Han hade talat om för en vän till mig att han förr i tiden uppskattade att slänga i sig Rohypnol och gå ut och spöa folk på skojj. Rätt så brutalt också, grov misshandel pratar vi om här. Han talade om för mig att det var för att han var på kokain Amfetamin och Rohypnol som gjorde att detta skedde.

Och jag förstår det, att OK. Rohypnol och Amfetamin möjliggör det att gå ut och spöa folk, ibland leder det säkert till dödsfall.. Förmodligen carck och meth och heroin också.

Men det gör ingen skillnad på att dom länderna där drogerna tillverkas skär huvudet utav människor, skär av deras penisar och flår deras ansikten för att sätta skräck i sina konkurenter som endast existerar på grund utav att droger är olagliga. En konkurans och en strävan efter att vara bäst som bara existerar för att droger är olagliga, en möjlighet att begå skattebrott, bedrägerier och utpressning på ett sätt som inte spelar någon roll för dem. Oavsett om de åker fast så är förbudet redan en faktor till att drogernas värde ökar till en sån grad att de som åker fast har råd att köpa ut sig från fängelsena om de vill. Du kanske har hört storyn, falsk eller inte, om att Pablo Escobar en gång köpte upp hela fängelset han satt i?

Så fine, jag kan gå med på att det är extrema droger. Men förbudet skapar extrema förhållanden som är så otroligt mycket mer extrema.

2005 var det över 5000pers som mördades i länder där de tillverkar bland annat kokain. 5000pers. I sverige läste jag något om att inte ens 500pers över loppet av 2 år var Heroin-missbrukare. Wow, vilket problem med missbruk. Vi stödjer det verkligen med pengarna vi får ifrån förbudet. Och wow, vi tar "VERKLIGEN" avstånd ifrån de som lever i ännu svårare omständigheter.' Och vi bidrar verkligen så otroligt mycket med dom 7miljoner vi investerar i internationellt bistånd, som för den delen inte ens går till en tusendel utav platserna detta sker på. Om Pablo Escobar ändå mot all förmodan fått nys om att Sverige skickar 7miljoner till Mexico för att hjälpa dom köpa vapen, så skulle han posta 20miljoner tillbaka till sverige som tack, och ändå vinna kriget.

Och justja, drogerna försvinner inte för att man säger åt dem att göra det. Därför så kan man endast göra det bästa utav situationen, och det är inte enligt mig att förbuda och därav stödja massmord som dödar fler än vad Afghankriget gjort på bara 3år. Genom brutala avrättningar av kvinnor barn och män. Jag säger inte att drogerna kan skapa vanföreställningar, jag säger att förbudet skapar ett våld som inte väger upp för att låta folk springa fritt på gatorna och vara stenade. Hur spårat det än skulle vara. Med pengarna vi fick in skulle vi t.om ha råd att investera i att ha en kraftigt välbyggd polisman på varenda gatuhörn i hela sverige om vi så ville.
Senast redigerad av Herr.Vaken 2011-03-17 kl. 02:54.
Citera
2011-03-17, 02:51
Medlem
Herr.Vakens avatar
Damn, vi skulle t.om ha råd att utbilda varenda polisman till att vara en riktigt trevlig sådan som man kunde stå och snacka med när man inte hade något bättre för sig. Till skillnad från de som inte syns just nu som lägger all tid på att hålla ögonen öppna på all plats som inte redan är bevakad.
Citera
2011-03-17, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Vaken
Jag pratade med en man på amfetamin för inte så länge sedan och föreslog att alla droger skulle legaliseras och han blev då mycket upprörd. Han hade talat om för en vän till mig att han förr i tiden uppskattade att slänga i sig Rohypnol och gå ut och spöa folk på skojj. Rätt så brutalt också, grov misshandel pratar vi om här. Han talade om för mig att det var för att han var på kokain Amfetamin och Rohypnol som gjorde att detta skedde.

Och jag förstår det, att OK. Rohypnol och Amfetamin möjliggör det att gå ut och spöa folk, ibland leder det säkert till dödsfall.. Förmodligen carck och meth och heroin också.

Men det gör ingen skillnad på att dom länderna där drogerna tillverkas skär huvudet utav människor, skär av deras penisar och flår deras ansikten för att sätta skräck i sina konkurenter som endast existerar på grund utav att droger är olagliga. En konkurans och en strävan efter att vara bäst som bara existerar för att droger är olagliga, en möjlighet att begå skattebrott, bedrägerier och utpressning på ett sätt som inte spelar någon roll för dem. Oavsett om de åker fast så är förbudet redan en faktor till att drogernas värde ökar till en sån grad att de som åker fast har råd att köpa ut sig från fängelsena om de vill. Du kanske har hört storyn, falsk eller inte, om att Pablo Escobar en gång köpte upp hela fängelset han satt i?

Så fine, jag kan gå med på att det är extrema droger. Men förbudet skapar extrema förhållanden som är så otroligt mycket mer extrema.

2005 var det över 5000pers som mördades i länder där de tillverkar bland annat kokain. 5000pers. I sverige läste jag något om att inte ens 500pers över loppet av 2 år var Heroin-missbrukare. Wow, vilket problem med missbruk. Vi stödjer det verkligen med pengarna vi får ifrån förbudet. Och wow, vi tar "VERKLIGEN" avstånd ifrån de som lever i ännu svårare omständigheter.'

Och justja, drogerna försvinner inte för att man säger åt dem att göra det.

Nu fattar jag ingenting, du har ju inte angivit någonting som talar för att droger ska legaliseras, du talar ju bara starkare för att det verkligen är skit och vi borde skärpa reglerna om något?
Citera
2011-03-17, 02:55
Medlem
Herr.Vakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yason
Nu fattar jag ingenting, du har ju inte angivit någonting som talar för att droger ska legaliseras, du talar ju bara starkare för att det verkligen är skit och vi borde skärpa reglerna om något?

Jag talar om att fördelarna som framkommer från att legalisera (ekonomisk vinst) överväger de nackdelar som uppkommer med att droger är olagliga. (människoslakt, slaveri, våldtäkt och you name it.) Och att fortsätta förbjuda, inte bara kostar människor deras liv och värdighet, utan även oss själva pengar som vi hade kunnat lägga på annat.

Som sagt, karteller tjänar mer pengar än Sverige har i stadsbudget. Tror vi att dom bryr sig om att vi lägger pengar på att hjälpa missbrukare genom att dela ut gratis nålar? Dom har råd att skeppa hit tonvis med kokain och samtidigt torka sig i röven med våra 7miljoner som vi lägger ut i internationellt bistånd.

Förbudet skapar en marknad som är alldeles för övermäktig för någon överhuvudtaget att hantera. Därför ska det vara lagligt. Pengarna som vi vinner på det ska vi använda till att förebygga och se till att det inte spårar ut.

Läs texten en gång till jag redigerade den även.
Senast redigerad av Herr.Vaken 2011-03-17 kl. 02:57.
Citera
2011-03-17, 02:59
Medlem
Herr.Vakens avatar
Att folk blir mördade och hängda i Mexico beror inte på att de är stenade, även fast det kan vara så att dom är det också. Det beror på att det råder en jävligt stenhård konkurans om marknaden som omsätter mer pengar än du någonsin kan föreställa dig.
Citera
2011-03-17, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Vaken
Jag talar om att fördelarna som framkommer från att legalisera (ekonomisk vinst) överväger de nackdelar som uppkommer med att droger är olagliga. (människoslakt, slaveri, våldtäkt och you name it.)

Läs texten en gång till jag redigerade den även.

Skulle man tillåta automatvapen i Sverige så skulle vi göra en ekonomisk vinst..
Skulle man avskaffa all form av trafikövervakning så skulle vi tjäna in pengar..
Skulle vi stänga ner alla skolor så skulle vi göra ekonomisk vinst...

Och om man gör det lagligt vad tror du händer med alla dessa fattiga länder utan kontroll i som kan framställa droger.. vad händer om du tar bort det... Då kan vi framställa allt kemiskt i Sverige istället.. Bara fattiga länder där polisen/rättsväsen inte kan ta bort skiten som det finns. Skulle bara skada dessa länder..

Dina fördelar är ju så dåligt framställda att det är som en 5 åring som försöker tala för att det är bättre att skita på golvet än att göra det i toan, så jag väljer att bemöta dessa påstående på samma nivå.

Tänk om, gör rätt
Citera
2011-03-17, 03:04
Medlem
Psychoos avatar
Vad baserar du dina teorier på?
Citera
2011-03-17, 03:11
Medlem
Herr.Vakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yason
Skulle man tillåta automatvapen i Sverige så skulle vi göra en ekonomisk vinst..
Skulle man avskaffa all form av trafikövervakning så skulle vi tjäna in pengar..
Skulle vi stänga ner alla skolor så skulle vi göra ekonomisk vinst...

Och om man gör det lagligt vad tror du händer med alla dessa fattiga länder utan kontroll i som kan framställa droger.. vad händer om du tar bort det... Då kan vi framställa allt kemiskt i Sverige istället.. Bara fattiga länder där polisen/rättsväsen inte kan ta bort skiten som det finns. Skulle bara skada dessa länder..

Dina fördelar är ju så dåligt framställda att det är som en 5 åring som försöker tala för att det är bättre att skita på golvet än att göra det i toan, så jag väljer att bemöta dessa påstående på samma nivå.

Tänk om, gör rätt

Vad är då rätt kära vän. Vad har du för -bättre- förslag? Langa gärna konstruktiv kritik istället för enbart kritik. För det du säger har en poäng, men samtidigt så är det så att oavsett vad så blir det knas. Jag föreslår ett sätt som erbjuder -mindre- knas än det som råder just nu. Att du förbjuder något gör inte att det försvinner, och när det handlar om just droger till skillnad från skolgång och automatvapen så råder det en 50.0000000 gånger högre efterfrågan.

Att du skulle legalisera droger skulle säkert innebära att någon som inte annars hade fått en psykos, får en psykos. Men med dom helt universalt gigantiska summorna du samtidigt tjänar in på det, skapar 50.000 fler psykologer som kan hjälpa honom så han istället som just nu slipper stå i en jävla kö.

Automatvapen har jag ingen koll på, men samma sak kan väl förmodligen appliceras där? Skulle du legalisera det så skulle förmodligen någon som itne annars sköt sig själv, skjuta sig själv eller någon annan. Men å andra sidan skulle du ha så gigantiskt stora pengar att åtminstånde ha råd att utveckla en medicin som låter vävnad återhämta sig likt wolverine i X-men.

kanske itne, men förstår du min poäng? Det är liksom inte -små- summor vi talar om. Och det är inte -små- summor som just nu hamnar i hgänderna på väldigt, med betonging på -väldigt- hänsynslösa människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in