Citat:
Ursprungligen postat av kolit
Förklara varför de tyngre drogerna som heroin, crack och meth borde legaliseras?
Jag pratade med en man på amfetamin för inte så länge sedan och föreslog att alla droger skulle legaliseras och han blev då mycket upprörd. Han hade talat om för en vän till mig att han förr i tiden uppskattade att slänga i sig Rohypnol och gå ut och spöa folk på skojj. Rätt så brutalt också, grov misshandel pratar vi om här. Han talade om för mig att det var för att han var på kokain Amfetamin och Rohypnol som gjorde att detta skedde.
Och jag förstår det, att OK. Rohypnol och Amfetamin möjliggör det att gå ut och spöa folk, ibland leder det säkert till dödsfall.. Förmodligen carck och meth och heroin också.
Men det gör ingen skillnad på att dom länderna där drogerna tillverkas skär huvudet utav människor, skär av deras penisar och flår deras ansikten för att sätta skräck i sina konkurenter som endast existerar på grund utav att droger är olagliga. En konkurans och en strävan efter att vara bäst som bara existerar för att droger är olagliga, en möjlighet att begå skattebrott, bedrägerier och utpressning på ett sätt som inte spelar någon roll för dem. Oavsett om de åker fast så är förbudet redan en faktor till att drogernas värde ökar till en sån grad att de som åker fast har råd att köpa ut sig från fängelsena om de vill. Du kanske har hört storyn, falsk eller inte, om att Pablo Escobar en gång köpte upp hela fängelset han satt i?
Så fine, jag kan gå med på att det är extrema droger. Men förbudet skapar extrema förhållanden som är så otroligt mycket mer extrema.
2005 var det över 5000pers som mördades i länder där de tillverkar bland annat kokain. 5000pers. I sverige läste jag något om att inte ens 500pers över loppet av 2 år var Heroin-missbrukare. Wow, vilket problem med missbruk. Vi stödjer det verkligen med pengarna vi får ifrån förbudet. Och wow, vi tar "VERKLIGEN" avstånd ifrån de som lever i ännu svårare omständigheter.' Och vi bidrar verkligen så otroligt mycket med dom 7miljoner vi investerar i internationellt bistånd, som för den delen inte ens går till en tusendel utav platserna detta sker på. Om Pablo Escobar ändå mot all förmodan fått nys om att Sverige skickar 7miljoner till Mexico för att hjälpa dom köpa vapen, så skulle han posta 20miljoner tillbaka till sverige som tack, och ändå vinna kriget.
Och justja, drogerna försvinner inte för att man säger åt dem att göra det. Därför så kan man endast göra det bästa utav situationen, och det är inte enligt mig att förbuda och därav stödja massmord som dödar fler än vad Afghankriget gjort på bara 3år. Genom brutala avrättningar av kvinnor barn och män. Jag säger inte att drogerna kan skapa vanföreställningar, jag säger att förbudet skapar ett våld som inte väger upp för att låta folk springa fritt på gatorna och vara stenade. Hur spårat det än skulle vara. Med pengarna vi fick in skulle vi t.om ha råd att investera i att ha en kraftigt välbyggd polisman på varenda gatuhörn i hela sverige om vi så ville.