Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
@Till Joe Blow och Zorze!
Ok! Jag har fattat. Äntligen. Och ni har rätt; det är allt det som inte handlar om CP som lämpligen
bör avhandlas i en forumdel med den rubriken. Dock har jag inte varit riktigt ensam om att tjafsa
om mannen ifråga, fast jag torde vara värst med det måhända. Jag försäkrar härmed att inte
nämna människans namn vidare, inte dryfta det här spåret ett dugg mer.
Men jag kan nog inte tillföra någonting konstruktivt så jag tror ändå det blir bäst att jag gör sorti
härifrån och lämnar er ifred. Det har trots allt varit kul och intressant att delta även när det
hettar till ordentligt vilket det gör med en påfallande regelbundenhet av olika anledningar.
Ni är allesammans utan undantag pålästa och duktiga skribenter med ett genuint intresse för den aktuella saken och energin finns det heller ingen anledning att klaga på.
Jag önskar er uppriktigt lycka till i ert fortsatta gransknings- och spaningsarbete och kommer nog
att titta in här nån gång då och då för att se vad som händer!
Ha det så bra, allesammans!
MVH Grandioso
(Det här blev Of topic så det skriker om det, men det hoppas jag moderatorn har överseende med.)
Ok! Jag har fattat. Äntligen. Och ni har rätt; det är allt det som inte handlar om CP som lämpligen
bör avhandlas i en forumdel med den rubriken. Dock har jag inte varit riktigt ensam om att tjafsa
om mannen ifråga, fast jag torde vara värst med det måhända. Jag försäkrar härmed att inte
nämna människans namn vidare, inte dryfta det här spåret ett dugg mer.
Men jag kan nog inte tillföra någonting konstruktivt så jag tror ändå det blir bäst att jag gör sorti
härifrån och lämnar er ifred. Det har trots allt varit kul och intressant att delta även när det
hettar till ordentligt vilket det gör med en påfallande regelbundenhet av olika anledningar.
Ni är allesammans utan undantag pålästa och duktiga skribenter med ett genuint intresse för den aktuella saken och energin finns det heller ingen anledning att klaga på.
Jag önskar er uppriktigt lycka till i ert fortsatta gransknings- och spaningsarbete och kommer nog
att titta in här nån gång då och då för att se vad som händer!
Ha det så bra, allesammans!
MVH Grandioso
(Det här blev Of topic så det skriker om det, men det hoppas jag moderatorn har överseende med.)
1. Christer Petterson hade inget motiv. Han gillade faktiskt Palme.
2. Christer Pettersson hade inget mordvapen.
3. Christer Pettersson ägde ingen rock.
4. Christer Pettersson är en människa som knappt kan gå rakt. Han kunde knappast hantera ett skjutvapen så proffsigt som mördaren gjorde och kunde föga ta sig upp trappan i den hastigheten. Allt detta medans han var...
4. Full och hög. Som han var den kvällen. Jag själv (som fotbollsspelare) blev andfådd bara av att gå trappan.
5. Christer Pettersson ställde upp på ett lögndetektor test. Och klarade det.
6. Christer Petterssons reaktioner, bland annat i intervjuer och när han fick reda på att han blev frikänd har verkat väldigt trovärdiga i min mening.
8. Christer Petterson har alltid konsekvent nekat till alla anklagelser.
7. Lars Jeppsson som känner Christer Pettersson intygar att det inte var han. Detta väger mer än LP's omvända iaktagelse.
Ignorerar du allt detta så återstår inget annat än att kalla dig efterbliven.