2011-01-16, 18:11
Medlem
Ja visst är det sjukt. Han slussades ut till verkligheten igen med tanke att han skulle ha kontakt o hjälp av öppenvård m.m men han kan manipulera vem som helst och med förfalsakde papper blåsa de flesta.

Ja du man har lust att ifrågasätta den läkare som släppte honom vidare. Kan säga att många bedömningar gjordes och han nekades innan han till slut fick komma vidare till öppenvård.
Citera
2011-03-08, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av curious99
Ja visst är det sjukt. Han slussades ut till verkligheten igen med tanke att han skulle ha kontakt o hjälp av öppenvård m.m men han kan manipulera vem som helst och med förfalsakde papper blåsa de flesta.

Ja du man har lust att ifrågasätta den läkare som släppte honom vidare. Kan säga att många bedömningar gjordes och han nekades innan han till slut fick komma vidare till öppenvård.

Ja och nu är han väl snart ute på nytt och kan fortsätta sin bana..... ångrar verkligen den dagen man fick kontakt med honom
Citera
2011-03-08, 21:49
Medlem
Men ang mordet. Finns det inge källor, tidningsartiklar eller liknande? Vad kallades mordet?
Citera
2011-06-04, 19:50
Medlem
Citat:
Jag kan svara på allt ni vill veta om detta mord, denna familj och även om stefans senaste skit...

Familjen hade skyddad identitet pga vårdnasdtvist och falska anklagelser mot systerns pappa, som ja hör hemma i hammarstrandstrakten.
Modern och stefan hade ett väldigt suspekt förhållande till varann och modern mådde mycket dåligt över att annika ville till sin pappa och han såg ut att få vårdnaden om henne.
Förmodligen för att hjälpa sin mamma såg stefan sig tvungen att göra nåt åt annika.

Hon mördades en måndag den 13 januari, gömdes bakom kartonger under sin och mammans säng. Hittades av en annan släkting på torsdagen. Konstigt att hon inte hittades tidigare kan man tycka då polisen var i lägenheten mer eller mindre konstant under dessa dygn.

Stefan dömdes till sluten psykiatrisk vård och mamman lämnade torvalla o flyttade till körfältet en tid innan hon lämnade stan. Då hon själv var misstänkt ett tag blev hon dömd av samhället och utmobbad ordentligt.
Hon återvände många år senare, finns även en annan bror som bor i ösd, som inte har kontakt med stefan alls.
Mamman dog 2000 el 2001 i cancer. Hade då påbörjat en bok om hela härvan.

Stefan satt läääääänge ( 10-12 år)på sluten anstalt då han inte bedömdes som frisk nog. Sen öppen...
Väl ute började han blåsa folk, förfalskade papper där han ska ha frigetts från mordet, sa att han blev oskyldigt dömd och att han fått stort skadestånd. allt kunde han visa papper på, förfalskade.
Drog en historia om att åklagaren gjort fel och nu satt inne själv.
Alla handlingar kring han kallades in för att se över sanningshalten i detta och det visade sig vara totalt skitsnack.
Sade sig ha ett dataföretag och sålde datorer, delar och tjänster där han skulle fixa datorprobem.
Måååånga har blivit lurade, både i ösd o som ovan, på fler platser.
Han har använt sin brors namn bl.a de ggr polisen stoppat honom då han inte själv hade körkort osv.

Så sjukt tragisk man som fortsätter göra livet surt för folk. Och de stackars människor som blir lurade, och kvinnor som bor med honom, jag vet om flera, vet inte ens att det har att göra med en dömd mördare.
Kommer man han riktigt nära drar han historien om hur han blev oskyldigt dömd och får folk att tro på honom, vad annars när han har papper att visa upp på allt.
Hoppas han åker in för gott snart...

Du skriver "hans och moderns" säng???? Var det så djävligt - hade systern sett och tyckt för mycket som gjorde att också mamman "blundade"
Citera
2011-06-04, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tada-tada
Galen styvfar.....där tar du fel... styvfadern var en underbar människa, att det skulle finnas uppgifter om att det inte är brodern är felaktiga och det Var stefan som utförde mordet. Detta äsäger jag med 100% säkerhet då jag har ett starkt förhålland etill denna familj till 100% så det är lika bra att sluta spekulera. Stefan sitter inne nu på 9 månader för att han sol och vårat männikskor i sverige. han sitter i helsingborg och kommer att snart flytta iväg till ett familjehem med fotboja. Synd att han inte fick längre tid....

Familjehem? Hur gammal är han????
Citera
2011-06-04, 20:33
Medlem
ogifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tada-tada
Galen styvfar.....där tar du fel... styvfadern var en underbar människa, att det skulle finnas uppgifter om att det inte är brodern är felaktiga och det Var stefan som utförde mordet. Detta äsäger jag med 100% säkerhet då jag har ett starkt förhålland etill denna familj till 100% så det är lika bra att sluta spekulera. Stefan sitter inne nu på 9 månader för att han sol och vårat männikskor i sverige. han sitter i helsingborg och kommer att snart flytta iväg till ett familjehem med fotboja. Synd att han inte fick längre tid....
Håller helt med dig... det var inget fel på honom..det var Gurli som var störd..
Citera
2011-06-04, 22:07
Bannlyst
jag läste om det,mamman hade köpt semlor till sina barn och när hon kom hem hade sonen precis dödat lillesyrran och gömt henne under sängen...
Citera
2011-06-30, 13:40
Medlem
gendarms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medeasdotter
Du skriver "hans och moderns" säng???? Var det så djävligt - hade systern sett och tyckt för mycket som gjorde att också mamman "blundade"
Nej, Curious99 skriver
Citat:
Hon mördades en måndag den 13 januari, gömdes bakom kartonger under sin och mammans säng.
Jag uppfattar det som att Annika och mamman delade sovrum (och där kanske hade en dubbelsäng).
Citera
2012-03-06, 06:15
Medlem
snabelelviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
Njäää...egentligen inte. Det som hände var väl mer en produkt av taskig uppväxt, kombinerat med en mysko morsa och en skruvad styvfarsa.
Jag försvarar inte brottet, men jag vet de bakomliggande orsakerna.
Motivet att döda syrran, är väl lite mer komplext, men visst finns det psykologiska förklaringar även på det.

du vet fan inte vad du pratar om, styvpappan är den snällaste mannen som finns, jag kan hela den där storyn, då jag vet vilka familjen är.
Citera
2012-03-10, 15:15
Medlem
botsmans avatar
Citat:

Nu är det ju dock inte på så vis att han borde sitta placerad i psykvården för att han blåser folk på pengar. Det är lite fånigt att jämföra hans historik som psykiskt störd mördare med hans bedrägerier.
Citera
2012-03-11, 03:50
Medlem
Citat:

När skrevs han ut totalt från rättspsyk?
Vilken läkare tänker du på? Sidsjöns? Till saken hör ju, som du väl vet, att det då var länsrätten som fattade (dom)beslutet att utskriva honom från den rättspsykiatriska vården.

Vet du hur länge han "satt" i år och dagar räknat på Sidsjön (för det var väl där han vårdades)?

Citat:
Ursprungligen postat av snabelelvis
du vet fan inte vad du pratar om, styvpappan är den snällaste mannen som finns, jag kan hela den där storyn, då jag vet vilka familjen är.
Den här styvfadern det har snackats om i tråden – vilken roll hade han i familjen? Vad hade han för konkret daglig relation till den mördade tjejen respektive Stefan? När kom han in i bilden från början?
Citera
2012-05-07, 10:42
Medlem
sogeds avatar
Såg av en händelse denna tråd och blev nyfiken.
En snabb sökning på B*rnt St*fan *riksson *=e med födelsedatum 72-08-07 visar på en man skriven i Katrineholm. Är det samme person?

Om så nu är fallet, håller han fortfarande på med diverse bedrägerier? Eller har han nu ett vanligt Svenssonliv?

Som kuriosa kan tilläggas att på samma adress finns en kvinna skriven som är 21 år yngre.
Torde inte vara hans dotter mtp att han borde ha varit i förvar vid tillfället för befruktning.
Man kan undra om svärföräldrarna har gått på lögnen om att han blev oskyldigt dömd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in