2011-03-05, 20:27
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborgsdrevet
Seriöst Prinzezzan! Bidra gärna! Men har du svårt för att jobba med detta seriöst och dela info. likt vissa andra här så visst, då kan du hitta på något annat att göra. Prestigelöst infoutbyte krävs för att fallet ska lösas. Så är det bara!

Tycker du gör dig till så onödigt mycket när du svarar här ovan. Nu känner jag till samtliga svar du har är ovan så därför kan jag störa mig på¨att du svarar så onödigt otydligt och att du delar upp svaren så onödigt mycket vilket gör det otydligt. Kom igen nu och hjälp till så att detta kan lösas.
OT. Ursäkta men jag måste bara fråga; är du och Gatsten släkt på något sätt, tycker ni har ett sätt att uttrycka er som påminner mycket om varandra?
Citera
2011-03-05, 20:47
Bannlyst
Citat:
Seriöst Prinzezzan! Bidra gärna! Men har du svårt för att jobba med detta seriöst och dela info. likt vissa andra här så visst, då kan du hitta på något annat att göra. Prestigelöst infoutbyte krävs för att fallet ska lösas. Så är det bara!

Tycker du gör dig till så onödigt mycket när du svarar här ovan. Nu känner jag till samtliga svar du har är ovan så därför kan jag störa mig på¨att du svarar så onödigt otydligt och att du delar upp svaren så onödigt mycket vilket gör det otydligt. Kom igen nu och hjälp till så att detta kan lösas.
Du verkar inte ha mycket att tillföra om jag läser bakåt i tråden, varför är du tyst ?
efter 19år bör du väl ha något att säga ?
du bara bråkar med alla, erkänn i stället
Citera
2011-03-05, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
OT. Ursäkta men jag måste bara fråga; är du och Gatsten släkt på något sätt, tycker ni har ett sätt att uttrycka er som påminner mycket om varandra?
Inte vad jag vet.
Citera
2011-03-05, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 14juni92
Du verkar inte ha mycket att tillföra om jag läser bakåt i tråden, varför är du tyst ?
efter 19år bör du väl ha något att säga ?
du bara bråkar med alla, erkänn i stället
Hmm, respekterar din åsikt. Men jag tycker inte jag bråkar med alla. Jag har uttryckt min åsikt till några här på forumet hur de skriver och att jag tycker de bör "rycka upp sig lite". Vad ska jag erkänna?
Citera
2011-03-05, 21:54
Medlem
Ankias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Vilket virrvarr...

Det är inte konstigt att det sker så mycket våldsamheter i världen, när man betänker det öppna förakt, de kränkande tillmälen, fula och falska påståenden osv som man kan mötas av på nätet. Den sista spiken slogs i kistan i natt.

Jag har funderat på att tillmötesgå vissa personers uttryckliga önskan och retirera från tråden - på obestämd tid. På så vis kan vissa (och kanske jag själv?) få lite ro i sinnet.

Blir det så, så kommer ändå zlottzkandilabern alltid att vara tänd till Helenas minne! Förhoppningsvis kan ljuset hjälpa henne att hitta hem!

Innan min ev. sorti ska jag försöka att bringa lite klarhet i vissa omständigheter.

1. Glöm inlägg #2329, åtminstone mitt inlägg som citerades där. Det var ett gammalt och inaktuellt inlägg. Inte nog med det, det innehåller sakfel; "hundkompisen" är/var inte lärare och han bodde inte ett par kvarter från Helena. Det är ett par personer (Helena hade flera "hundkompisar") som är "sammanmixade" här, vilket framkom så småningom. Svar på min egen fråga i mitt inlägg: Ja, han är hörd; åtminstone en av dem. Så kan det gå när urgamla inlägg bumpas (INGEN kritik till postaren, som ju inte kunde veta detta) och blir till "sanningar", när det börjar spånas om dem och saker förväxlas, läggs till och dras bort.

2. @ Lalajlaj. Inlägg #2337. "Ja, intressant, polisen vet med största sannolikhet vem mannen är, de kan bara inte binda honom till brottet." Ja, han (de?) är hörd. Jag är inte säker på att de ens misstänkt honom. Men kollad är han!

3. @ Sirrug. Inlägg #2306. Jag har skrivit om detta i tidigare inlägg. Nej, han bodde inte i Lockerudsområdet.

4. Läraren som nämns av HeroesSilencio i trådens inledning för några år sedan är inte "hundkompisen" (inte vad jag känner till i alla fall).

5. "Dansken" satt häktad. Den s k krögaren satt anhållen. Båda är avskrivna. (För femtioelfte gången )

6. "Läraren" har/hade inte initialerna BB.

7. "Hypnosmannen" har inget "J" i sitt för- eller efternamn.

8. Någon "Jonas" har, vad jag vet, inte "angivit" sig själv. Jonas var - igen - ett felspår.

9. @ Sickboy9990. Inlägg #2358. PR har inte "erkänt" på fyllan. Ja, han har en bror (dock inte den MR som bidrog i skallgångskedjorna). Om någon av dem är psycho, lämnar jag till var och en att bedöma...

10. @ Jourhavande. Nej, han som flyttade till Varberg och var krögare bor INTE kvar i Skaraborg och är INTE lärare.

11. @ Lalajlaj. Inlägg #2371. "Det finns en person som anmälde sig anonymt till polisen och en som erkände på fyllan, är det samma personer?" Han anmälde sig inte till polisen. Han ringde en journalist på Expressen eftersom han ville bli grundligt kollad, för att bli avförd en gång för alla och för att falska rykten/misstankar om honom skulle sluta. Han har aldrig erkänt något på fyllan! Han uttryckte sig olyckligt (som tidigare har förklarats).

12. @ Lalajlaj ang. PR. Igen - han ses inte som misstänkt av polisen i dag.

13. @ Lalajlaj. Inlägg #2378. Han avskydde INTE Helena! Jag anar varifrån du fått detta, men kolla med berörda personer - och ta reda på fakta - innan du påstår något sådant fult. (Du kan förresten tala om VARFÖR han skulle ha avskytt henne.) Ja, han hade tillgång till en silverfärgad Volvo (föräldrarnas), vilken stod hemma hos hans föräldrar natten den 13-14/6 och som på dagen efter användes av honom och föräldrarna för en kortare resa (Och - nej - resan gick inte till någon brottsplats, utan till Liseberg... ). Ja, han vet vad han gjorde på natten och han tillbringade den inte i Mariestad.

Detta var min "fakta"! Nu låses zlottsporten och bron över vallgraven dras upp!

P.S. Jag reserverar mig - åter - för sakfel och för ev. slarvfel!

Niger och bugar,
Prinzezzan
.
Snälla du, så snarstucken får man inte vara.

Du har tydligen varit engagerad i detta fallet länge och måste ha mycket att tillföra. Lite nya idéer kanske!

PS Förlåt, men du stavar fel. Det stavas ju zlottzporten.
.
Citera
2011-03-05, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Tänkte återkomma till den här iakttagelsen som skedde vid Marieholmsbron.

2007 säger utredningsledaren detta,

Vittnet hade sett Helena och kunde beskriva hennes kläder hon hade på sig denna kväll, med exakthet.

Enligt uppgifter skulle mannen som gick med Helena vara helt klädd i vitt, från topp till tå.

Förstår inte varför denna uppgift inte är mer uppmärksammad?

Dessutom, det finns väl ingen i Mariestad som inte känner till denna uppgift. Om det varit några andra personer så är det märkligt att de inte hört av sig.
Detta är en typisk uppgift som skulle hjälpt många Mariestads bor på traven, Hur många är klädda helt i vitt denna kväll, jag vet bara två ! den ene med hatt
Citera
2011-03-05, 22:29
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prytz67
Detta är en typisk uppgift som skulle hjälpt många Mariestads bor på traven, Hur många är klädda helt i vitt denna kväll, jag vet bara två ! den ene med hatt

Ursäkta, men jag är trött nu. Har suttit ända sedan jag vaknade med att leta uppgifter om detta fall så har ingen riktigt kontroll längre.

Kan du förklara skämtet, är det så att helvitt är vanlig klädsel?
Citera
2011-03-05, 22:58
Medlem
Vill först klargöra en sak.
Jag har ingen ny information att komma med i detta fall.
Händelseförloppet jag beskriver är ren spekulation från min sida.

Under -92 satt jag i en styrelse tillsammans med en tjej från Mariestad som
är i Helenas systrars ålder. Hon kände inte systrarna men hade gemensamma
bekanta. Hon sa några veckor efter försvinnandet.
–Alla vet vem det är (systerns ex), Hon ligger i Mossen.
Min styrelsekollega visste naturligtvis inte om hon verkligen låg i denna
mosse eller vem GM var utan det var vad folk trodde. Är inte från Mariestad själv så vart
”Mossen” ligger vet jag inte.

Nu till mitt scenario.

Helena lämnar Stat och går hemåt.
Någonstans mellan bron och skogsvägen möter en person (GM1) upp antingen i
bil eller så väntar han vid vägen (han känner Helena). Han vill prata med
henne så de slår följe. GM1 säger till sin kompis (GM2) som sitter i sin
vita bil att möta paret vid lekplatsen. GM2 har fått instruktion om att
inte använda villagatorna eftersom GM1 inte vill att Helenas familj skall
få veta att han är där. Han vill alltså bli upplockad före Helenas gata.
Varför kan man spekulera vidare i.

Paret går genom skogen och när de närmar sig lekplatsen tröttnar Helena på
GM1s framstötar och säger -Fatta att det aldrig kan bli något mellan oss
(er). GM1 blir rasande och smäller till Helena i ansiktet. GM2 ser detta,
hoppar ur bilen och springer fram. Samtidigt har GM1 tagit tag i Helena och
släpar henne mot bilen. GM2 som inte känner Helena säger till GM1 att lägga
av och låta henne gå. (de grälande mansrösterna) GM1 släpar in en skrikande
Helena i baksätet (Så här kan ni inte göra)och GM2 sätter sig bakom ratten.
Helena strider emot så GM2 stryper henne i baksätet. De kör därifrån hem
till GM2 (som äger bilen). Dom är kvar på parkeringen och diskuterar vad
dom skall göra. GM2 som bor i lägenhet har ingen spade (Vem bor i lägenhet
och har en spade i garderoben?).

Man bestämmer sig därför att gömma henne i ”Mossen” vilket också görs samma
natt.

Men!!!
Skorna förbryllar mig dock.
Om GM lämnar Helena i dungen någonstans och sedan slänger skorna på var sida om stigen för att sedan komma tillbaka och hämta henne är jag med. då skulle scenariot vara som sådant att GM1 försöker få in Helena i bilen, GM2 vill att han släpper henne. Hon skriker - så här får/kan ni inte göra varpå GM1 drar ned henne på marken och tar livet av henne. I tumultet slås en bildörr igen. GM1 gömmer kroppen lätt och kastar skorna vid sidan av stigen. Dom far därifrån men dom får kalla fötter när dom inser vad dom gjort och åker tillbaka för att se om hon lever vilket hon inte gör. Man packar kroppen i bilen och far vidare för att dumpa den men glömmer skorna.

Om man tar med sig Helena i bilen direkt, varför inte ta med skorna också? Varför kasta ut dom i skogen?

Tror själv att detta brott inte var planerat utan det gick överstyr. GM1 känner Helena. Därmed inte sagt att GM2 gör det.

Så snälla "medhjälpare" till detta brott. Har du inte lidit nog. Du ville inte att detta skulle ske utan blev indragen mot din vilja, Lätta ditt hjärta och tala om vad som hände samt vart hon finns så att familjen, staden samt hela landet kan få vila i vissheten. Helena kommer aldrig tillbaka men kanske att hon kan få ro i vigd jord i alla fall.
Citera
2011-03-05, 23:18
Medlem
Jourhavandes avatar
Vilket X hade lägenhet i stan enligt Kejsarinnan var Xet skriven på hällristningsvägen eller finns det fler x vi pratar om?
Citera
2011-03-05, 23:33
Bannlyst
Citat:

Klarar du inte av att Prinzezzan vet mer än dig, och dessutom är en prinzezza
Seriöst lägg ner.
Citera
2011-03-05, 23:42
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jourhavande
Vilket X hade lägenhet i stan enligt Kejsarinnan var Xet skriven på hällristningsvägen eller finns det fler x vi pratar om?

Är inte helt säker, men har för mig att ett av exen var skriven på samma adress som Helena.
Citera
2011-03-06, 00:13
Medlem
Xeitums avatar
citat Steamie: "..GM2 som inte känner Helena säger till GM1 att lägga
av och låta henne gå. (de grälande mansrösterna) GM1 släpar in en skrikande
Helena i baksätet (Så här kan ni inte göra)och GM2 sätter sig bakom ratten.
Helena strider emot så GM2 stryper henne i baksätet. De kör därifrån hem
till GM2 (som äger bilen)..."

Verkar troligare om det är GM1 som är stryparen!

Systrarna hade var sitt s.k X så vitt jag begriper.

citat Lalajlaj. "Är inte helt säker, men har för mig att ett av exen var skriven på samma adress som Helena."

H bodde väl hos föräldrarna, knappast X'et, men hon var alltså skriven på en annan adress?

(Hoppas verkligen att inte jag förknippas med något av X'en, det är bara min avatar )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in