Vilket virrvarr...
Det är inte konstigt att det sker så mycket våldsamheter i världen, när man betänker det öppna förakt, de kränkande tillmälen, fula och falska påståenden osv som man kan mötas av på nätet. Den sista spiken slogs i kistan i natt.
Jag har funderat på att tillmötesgå vissa personers uttryckliga önskan och retirera från tråden - på obestämd tid. På så vis kan vissa (och kanske jag själv?) få lite ro i sinnet.
Blir det så, så kommer ändå zlottzkandilabern alltid att vara tänd till Helenas minne! Förhoppningsvis kan ljuset hjälpa henne att hitta hem!
Innan min ev. sorti ska jag försöka att bringa lite klarhet i vissa omständigheter.
1. Glöm inlägg #2329, åtminstone mitt inlägg som citerades där. Det var ett gammalt och inaktuellt inlägg. Inte nog med det, det innehåller sakfel; "hundkompisen" är/var inte lärare och han bodde inte ett par kvarter från Helena. Det är ett par personer (Helena hade flera "hundkompisar") som är "sammanmixade" här, vilket framkom så småningom. Svar på min egen fråga i mitt inlägg: Ja, han är hörd; åtminstone en av dem. Så kan det gå när urgamla inlägg bumpas (
INGEN kritik till postaren, som ju inte kunde veta detta) och blir till "sanningar", när det börjar spånas om dem och saker förväxlas, läggs till och dras bort.
2. @ Lalajlaj. Inlägg #2337. "Ja, intressant, polisen vet med största sannolikhet vem mannen är, de kan bara inte binda honom till brottet." Ja, han (de?) är hörd. Jag är inte säker på att de ens misstänkt honom. Men kollad är han!
3. @ Sirrug. Inlägg #2306. Jag har skrivit om detta i tidigare inlägg. Nej, han bodde inte i Lockerudsområdet.
4. Läraren som nämns av HeroesSilencio i trådens inledning för några år sedan är inte "hundkompisen" (inte vad jag känner till i alla fall).
5. "Dansken" satt häktad. Den s k krögaren satt anhållen. Båda är avskrivna. (För femtioelfte gången

)
6. "Läraren" har/hade inte initialerna BB.
7. "Hypnosmannen" har inget "J" i sitt för- eller efternamn.
8. Någon "Jonas" har, vad jag vet, inte "angivit" sig själv. Jonas var - igen - ett felspår.
9. @ Sickboy9990. Inlägg #2358. PR har inte "erkänt" på fyllan. Ja, han har en bror (dock inte den MR som bidrog i skallgångskedjorna). Om någon av dem är psycho, lämnar jag till var och en att bedöma...
10. @ Jourhavande. Nej, han som flyttade till Varberg och var krögare bor INTE kvar i Skaraborg och är INTE lärare.
11. @ Lalajlaj. Inlägg #2371. "Det finns en person som anmälde sig anonymt till polisen och en som erkände på fyllan, är det samma personer?" Han anmälde sig inte till polisen. Han ringde en journalist på Expressen eftersom han ville bli grundligt kollad, för att bli avförd en gång för alla och för att falska rykten/misstankar om honom skulle sluta. Han har aldrig erkänt något på fyllan! Han uttryckte sig olyckligt (som tidigare har förklarats).
12. @ Lalajlaj ang. PR. Igen - han ses inte som misstänkt av polisen i dag.
13. @ Lalajlaj. Inlägg #2378. Han avskydde INTE Helena! Jag anar varifrån du fått detta, men kolla med berörda personer - och ta reda på fakta - innan du påstår något sådant fult. (Du kan förresten tala om VARFÖR han skulle ha avskytt henne.) Ja, han hade tillgång till en silverfärgad Volvo (föräldrarnas), vilken stod hemma hos hans föräldrar natten den 13-14/6 och som på dagen efter användes av honom och föräldrarna för en kortare resa (Och - nej - resan gick inte till någon brottsplats, utan till Liseberg...

). Ja, han vet vad han gjorde på natten och han tillbringade den inte i Mariestad.
Detta var min "fakta"! Nu låses zlottsporten och bron över vallgraven dras upp!
P.S. Jag reserverar mig - åter - för sakfel och för ev. slarvfel!
Niger och bugar,
Prinzezzan