Citat:
Då kanske du förklarar något som inte stämmer!
Ursprungligen postat av Gatsten
Börja läs typ 7-8 sidor bakåt i tråden så ser du att jag har presenterat en djupgående teori om just detta! Teorin går alltså ut på att vittne 1 med hunden hör det hon hör och en bil som kör iväg på Ekuddenvägen upp mot Marieforsleden. Någon minut efter detta ser vittne 2 på Lockerud en mindre ljus bil komma i idiotfart nere från Ekuddenväghållet och som kör in på Lockerud. Men eftersom tiderna för vittne 1:s uppgifter ligger långt ifrån tiderna för vittne 3:s uppgifter (alltså killarna på Hällristningsvägen) och om det är samma bil som vittne 1 och vittne 3 ser (vittne 2 är alltså inte akutellt i det här läget) måste vi på något sätt försöka förklara detta förhållande. Det är vad jag gör i min djupteori några sidor bakåt i tråden.
För övrigt stör jag mig så in i h-----e på folk som inte läser i tråden och lägger saker på minnet samt tänker efter vad det är de har läst. Din fråga ovan ("Var kommer uppgiften ifrån att den vita bilen återvänder till cyckelvägen igen?") är ett skolexempel på detta. Och dum som jag är lägger jag ner all den här tiden på att förklara - om och om igen!
Läs, ta in, begrunda. Skriv sedan!
För övrigt stör jag mig så in i h-----e på folk som inte läser i tråden och lägger saker på minnet samt tänker efter vad det är de har läst. Din fråga ovan ("Var kommer uppgiften ifrån att den vita bilen återvänder till cyckelvägen igen?") är ett skolexempel på detta. Och dum som jag är lägger jag ner all den här tiden på att förklara - om och om igen!
Läs, ta in, begrunda. Skriv sedan!
I Veckans brott borde väl det tas upp isf, att samma bil återvänder en gång till. (viktig uppgift)
Men det finns inga uppgifter någonstans överhuvudtaget mer än att det går från mun till mun via FB:tråd och då blir det påhitt av allt.
När vittnet nr 1 hör Helenas röst sitter ju samtidigt killarna på Hällristningsvägen och ser en vit bil åka förbi på cyckelvägen vid samma tidpunkt!