2011-02-27, 19:19
Bannlyst
Vilken klädstil tycker ni om på tjejer? Gillar ni slampigt, kvinnligt, modeaktigt, tajta, jeans osv? Motivera era svar och skriv gärna vilken klädstil som ni ogillar med. Det känns som att för många killar i Sverige klagar på oss tjejers kläder nu för tiden att vi klär oss tråkigt

Jag klär mig oftast i converse, jeans och en tshirt.
Citera
2011-02-27, 19:23
Medlem
_Shakermakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jegg3
Vilken klädstil tycker ni om på tjejer? Gillar ni slampigt, kvinnligt, modeaktigt, tajta, jeans osv? Motivera era svar och skriv gärna vilken klädstil som ni ogillar med. Det känns som att för många killar i Sverige klagar på oss tjejers kläder nu för tiden att vi klär oss tråkigt

Jag klär mig oftast i converse, jeans och en tshirt.

Är du snygg spelar det inte så stor roll.
Citera
Medlem
CommonKnowledges avatar
Hur långt är ett snöre?

Personlighet, kroppsform och en massa annat spelar in. Finns ingen ultimat stil!
Citera
Medlem
Gusys avatar
Skippa kläderna så klagar jag inte.
Citera
2011-02-27, 19:24
Medlem
Sjuknesss avatar
Jag själv föredrar typ kläder som får dig att framstå som en kvinna.
Tycker det är avtändande med tjejer som klär sig som killar.
Bra tips.
Citera
2011-02-27, 19:26
Medlem
Converse, jeans och T-shirt låter vajert! kör på det jag med, dock oftast med skjorta över.

glömde, är kille! men de funkar ju mkt bra på båda könen.
Citera
2011-02-27, 19:30
Medlem
lång skjorta (för tjejer), svarta leggins o vita convers
Citera
2011-02-27, 19:31
Medlem
Allt beror ju på kroppskonstitution hos den som bär kläderna och smak hos betraktaren.

Det man helt säkert bör undvika är tröjor som visar magen, att BH:n sticker fram under toppen och extremt kort kort kjol eller shorts. Det kan vara sexigt med LITE hud men de saker jag nämnde ovan gör att det blir svårt att ta personen på allvar. Se till att undvika översminkning och färga inte håret så att det tydligt syns att du har färgat det extremt svart eller sönderblonderat. Kort sagt se någorlunda anständig ut. Har du snygga ben/stjärt/bröst kommer det att synas igenom om du har ett par ganska tighta jeans, eller en lite lätt åtsittande tröja. Du behöver inte blotta ut dig som en slampa.
Citera
2011-02-27, 19:32
Medlem
Då jag gillar skor väldigt mycket(och är faktiskt en av de första saker jag kollar på när jag ser en tjej), så måste jag säga att du får gärna klä dig i något annat än converse då nästan ALLA går runt med dem.

Kör något annorlunda som inte är så vanligt, men ändå snyggt! Vare sig det är sneakers eller finare klackskor.
Citera
2011-02-27, 19:48
Medlem
Kepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av verkningsgrad
lång skjorta (för tjejer), svarta leggins o vita convers

Nej nej nej för fan. Undvik detta till varje pris! Varenda jäkla brud klär sig sådär såfort vädret tillåter.
Citera
2011-02-27, 19:50
Medlem
Visst så beror det hellt på hur det passar tjejen.

Dock så föredrar jag nog tjejer med
Tighta jeans som sitter bra. (märke ger jag fan i)
Någon random t-shirt eller linne (u-ringningar funkar bra ibland är inte ett krav)

Killar vill inte bli ihop med slampiga tjejer dem vill ha fina tjejer som beteér sig slampiga med dem (inte första kvällen såklart men så fort ni blir bekväma med varandra så är det bara tråkigt för oss om ni ska vara blyga/försiktiga, Vi killar är oftast inte så känsliga så även om ni skulle göra något fel så kommer vi i stort sett bara skaka av det som inget har hänt så våga ta eget initiativ till saker och förvänta dig inte att han kommer styra allt)

Har dock ingen stil alla borde hitta sin egen still finns dem sem passar perfekt som emo/goth och dem som passar perfekt i andra stillar du får hellt enkelt ta något som passar dig finns tyvär inte bara ett utseende som funkar för alla.

Finns tjejer som ser super snygga ut i deras kläder om du sedan tar samma kläder och stoppar på en annan tjej så kanske det ser hemskt ut. Så tänk inte alltid på utifall själva tröjan är fin tänk på hur den ser ut på just dig.

Hoppas det inte blev för flumigt för dig
Citera
2011-02-27, 19:53
Medlem
grajsans avatar
Klackar får det mesta att se bra ut. Du kan ha lite grabbigare kläder på dig och fortfarande se kvinnlig ut om klackarna är på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in