2010-07-22, 15:45
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
jugbandblues

Rörelsemässigt är det samma, men inte träningsmässigt. Hanteln väger som mest i toppläget, medans den tyngsta belastningen från CC kommer nånstans i mitten av rörelsen, beroende på hur och var du står.
Älskar att du finns på bräden gubben så det ges korrekta svar när man själv inte är inne och svarar.

När tittar du förbi på fika som vi pratat om?

Puss
Citera
2010-07-22, 15:56
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Axon

Man försöker så gott man kan. Nån gång åker jag väl till den stora staden, men 35mil enkelresa är lite långt för fika..
Citera
2010-07-22, 15:58
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
Axon

Man försöker så gott man kan. Nån gång åker jag väl till den stora staden, men 35mil enkelresa är lite långt för fika..
Du kan få en prottedrink oxå
Citera
2010-07-22, 17:03
Medlem
jugbandbluess avatar
körde det idag och det funkade fint. inte lika jobbigt som att köra med hantlar (eller framåtlutade lateral raise i CC), ett bra alternativ när man är lite trött m.a.o.
Citera
2010-07-22, 18:47
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
körde det idag och det funkade fint. inte lika jobbigt som att köra med hantlar (eller framåtlutade lateral raise i CC), ett bra alternativ när man är lite trött m.a.o.
Det är för att där använder man ofta för mycket vikt vilket kopplar in latissimus dorsi och teres major

Alla dessa övningar är dock bra att variera emellan.
Citera
2010-07-22, 20:21
Medlem
different_trips avatar
Wow, du är riktigt grov. Hur länge har du tränat?
Citera
2010-07-23, 13:09
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Wow, du är riktigt grov. Hur länge har du tränat?
Lite drygt 4år seriöst. Innan dess lallade jag mest.
Citera
2011-02-25, 09:52
Medlem
Anton171s avatar
Jag har riktigt svårt att utföra denna övning. Jag tycker jag följer alla punkter som står där men ändå blir det fel. Vid själva utförandet så försöker jag tänka på att det är baksida axlar som ska göra jobbet. Men jag får istället pump innanför båda skuldrorna. Vad gör jag för fel tro? Kan det vara att skuldrorna inte är helt sänkta? Det känns ju inte bra när man använder fel muskel
Citera
2011-02-25, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anton171
Jag har riktigt svårt att utföra denna övning. Jag tycker jag följer alla punkter som står där men ändå blir det fel. Vid själva utförandet så försöker jag tänka på att det är baksida axlar som ska göra jobbet. Men jag får istället pump innanför båda skuldrorna. Vad gör jag för fel tro? Kan det vara att skuldrorna inte är helt sänkta? Det känns ju inte bra när man använder fel muskel

antagligen dålig hållning
Citera
2011-02-25, 13:45
Medlem
Anton171s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinyo
antagligen dålig hållning

Kan vara så. Ska tänka på att ha bättre hållning!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in