2011-02-05, 10:50
Medlem
Tv:n ska upp på väggen idag, är dock lite fundersam över hur mycket fästet bör bygga ut från väggen.

Använder Scartkontakt till min digitalbox och den går ju en bit utanför tv:n så ett superslimmat väggfäste går väl inte an.

Hittade ett väggfäste på biltema som verkar helt OK med inbyggt vattenpass och tiltfunktion. Men dock bygger det ut 8.3 cm är inte det lite väl mycket? Är lite orolig att det ska se konstigt ut med ett såpass stort mellanrum. Någon här som har erfarenhet av väggfäste som bygger ut så pass? Tror ni det kommer se konstigt ut?

Rätt tramsig trådstart men orkar inte sätta upp skiten om det kommer se ut som ett för stort mellanrum.

Detta väggfäste har jag kollat på http://biltema.se/sv/Kontor---Teknik/Radio-och-TV/Tillbehor/Vaggfaste-501/
Citera
2011-02-05, 11:04
Medlem
Topgun855s avatar
Kör på Biltemafästet funkar bra.
Ser mycket snyggare ut att ha en fet tv på väggen..
Citera
2011-02-05, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Topgun855
Kör på Biltemafästet funkar bra.
Ser mycket snyggare ut att ha en fet tv på väggen..
Jo det vet jag, men frågan är om tv:n kommer för långt ut på 83mm från väggen. Känns som att det kan bli rätt fult eller vad tror ni? Det går ju inte heller ha en som bygger ut 3cm när man har en scartkabel bak i tv:n. Kom gärna med åsikter om ni tror det kommer se konstigt ut.
Citera
2011-02-05, 11:35
Medlem
Tänk på att när du tiltar tv, om du nu tänkt göra det, blir ju avståndet större upptill samt mindre nertill. Du kan ju mäta hur mycket scartkontakten bygger ut från tvn så du vet hur mycket utrymme som krävs.

Jag köpte biltemas tunnare väggfäste ( http://biltema.se/sv/Kontor---Teknik/Radio-och-TV/Tillbehor/Vaggfaste-tunt/ ) men glömde helt bort att hdmi-kontakterna sköt rakt ut ur tvn så jag blev tvungen att använda plastdistanserna som följde med för att få plats med allt bakom, så syftet försvann ju lite.
Citera
2011-02-21, 22:36
Medlem
Europolitans avatar
Är det någon som har koll på vridbara väggfästen till en 50"?

Netonet har ett gäng av märket BARKAN som tål upp till 30 kg. Min tv väger 28 kg. Det är lite väl små marginaler.

Någon som har några idéer på en bättre lösning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in