Citat:
Ursprungligen postat av Maxtacy
Varför denna fjantiga ironi och äckliga attityd mot människor som inte bor i Stockholm?
De kanske inte har full koll på var man går ut och frågar snällt på FB efter hjälp, och det enda ni rekommenderar är skitställen som Gröne jägaren och White room???
OK, Gröna jägaren är ett alkishak som luktar piss där en stöl kostar 19 kr, gå dit om du vill dricka billigt och kolla in misär...
Spy bar är en sjukt tråkig nattklubb som hade sin peak för 10 år sen, öppett till 05, fin inredning och usel musik. Många arbetslösa "bloggare" hänger här
White room är kolsvart, bokstavligt talat. Om du vill uppleva afrika kan du gå hit, skippa annars
Bra ställen i Sthlm: Berns (endast källaren, övervåningen är bara gubbar som luktar bajs), Hornstull Strand, Marie Leauveu (inte så bra lokal men dom har oftast bra DJs), Solidaritet, Södra teatern/Mosebacke (kan ha stängt nu, länge sen jag var där) samt diverse svartklubbar som Kruthuset, Pluto etc.
Självklart subjektiva omdömen men jag rekommenderar iaf inte massa crap, det kostar inget att vara hjälpsam...
Berns är inget vidare imo. Strand är bra - oftast bra band till billig peng. Inga förortsgangsters heller

Pluto är riktigt jävla överskattat tycker jag, folk röker som fan (gjorde iaf) och lokalen blir ofta knökfull så att man inte kan röra sig.
Södra teatern och Mosebacke är helt okej. Debaser kanske? Bästa stället om man vill se bra band, nya indieband, gratiz.
Marie Leauveu tycker jag personligen var bättre när det var gratis på övervåningen, den nedre våningen har ju fan ingen ac. Lökigt som fan