2010-12-20, 02:54
Bannlyst
Igår var jag också turist på Stureplan, det var inte så hett som man kan tro. Efter att ha blivit nekad på Riché för att dom bara släppte in stamkunder så tipsade dom om SOAP BAR dit vi gick, men tröttnade att stå i en kö där folk trängde sig, var allmämnt störiga och jobbiga.

Orkade inte gå runt till massa ställen med köer så vi gick till Friday's och beställde in en flaska billigt champagne för att steka lite och mycket riktigt så funkade det prima, brudarna flockades och tillslut var vi påväg med ett gäng mot Whiteroom. 180 kr i inträde och ett par hundra på öl senare så träffade vi någon form av nyrik wannabe som bjöd in oss att sitta vid deras bord, dom stackars tjejerna sprang med drinkbrickor och det bjöds friskt. Förutom denna nyrika pojk och hans bihang så var folket på Whiteroom uppblåsta nollor som såg ut att dom trodde dom var bland det bästa i världen. Gick inte att snacka med någon och stället var trångt och sunkigt. Chacha Stureplan, nevah come again!
Citera
2010-12-20, 14:00
Medlem
Fred Friendlys avatar
Golden Hits tror jag passar dig, bling bling alban. Exklusivt klientel och vackra damer utlovas. Vill du se lite stand-up innan kan du besöka Big Ben, ett väldigt exotiskt ställe i närheten av Sofo.
Citera
2010-12-20, 14:03
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxtacy
Varför denna fjantiga ironi och äckliga attityd mot människor som inte bor i Stockholm?
De kanske inte har full koll på var man går ut och frågar snällt på FB efter hjälp, och det enda ni rekommenderar är skitställen som Gröne jägaren och White room???

OK, Gröna jägaren är ett alkishak som luktar piss där en stöl kostar 19 kr, gå dit om du vill dricka billigt och kolla in misär...

Spy bar är en sjukt tråkig nattklubb som hade sin peak för 10 år sen, öppett till 05, fin inredning och usel musik. Många arbetslösa "bloggare" hänger här

White room är kolsvart, bokstavligt talat. Om du vill uppleva afrika kan du gå hit, skippa annars

Bra ställen i Sthlm: Berns (endast källaren, övervåningen är bara gubbar som luktar bajs), Hornstull Strand, Marie Leauveu (inte så bra lokal men dom har oftast bra DJs), Solidaritet, Södra teatern/Mosebacke (kan ha stängt nu, länge sen jag var där) samt diverse svartklubbar som Kruthuset, Pluto etc.

Självklart subjektiva omdömen men jag rekommenderar iaf inte massa crap, det kostar inget att vara hjälpsam...
Berns är inget vidare imo. Strand är bra - oftast bra band till billig peng. Inga förortsgangsters heller Pluto är riktigt jävla överskattat tycker jag, folk röker som fan (gjorde iaf) och lokalen blir ofta knökfull så att man inte kan röra sig.

Södra teatern och Mosebacke är helt okej. Debaser kanske? Bästa stället om man vill se bra band, nya indieband, gratiz.

Marie Leauveu tycker jag personligen var bättre när det var gratis på övervåningen, den nedre våningen har ju fan ingen ac. Lökigt som fan
Citera
2011-02-10, 22:34
Medlem
Bruc3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Berns är inget vidare imo. Strand är bra - oftast bra band till billig peng. Inga förortsgangsters heller Pluto är riktigt jävla överskattat tycker jag, folk röker som fan (gjorde iaf) och lokalen blir ofta knökfull så att man inte kan röra sig.

Södra teatern och Mosebacke är helt okej. Debaser kanske? Bästa stället om man vill se bra band, nya indieband, gratiz.

Marie Leauveu tycker jag personligen var bättre när det var gratis på övervåningen, den nedre våningen har ju fan ingen ac. Lökigt som fan

Bumpar tråden lite.

Strand är en jävla pingpong-hall. Massa esteter överallt.

Blä
Citera
2011-02-10, 23:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Maxtacy
Varför denna fjantiga ironi och äckliga attityd mot människor som inte bor i Stockholm?
De kanske inte har full koll på var man går ut och frågar snällt på FB efter hjälp, och det enda ni rekommenderar är skitställen som Gröne jägaren och White room???

OK, Gröna jägaren är ett alkishak som luktar piss där en stöl kostar 19 kr, gå dit om du vill dricka billigt och kolla in misär...

Spy bar är en sjukt tråkig nattklubb som hade sin peak för 10 år sen, öppett till 05, fin inredning och usel musik. Många arbetslösa "bloggare" hänger här

White room är kolsvart, bokstavligt talat. Om du vill uppleva afrika kan du gå hit, skippa annars

Bra ställen i Sthlm: Berns (endast källaren, övervåningen är bara gubbar som luktar bajs), Hornstull Strand, Marie Leauveu (inte så bra lokal men dom har oftast bra DJs), Solidaritet, Södra teatern/Mosebacke (kan ha stängt nu, länge sen jag var där) samt diverse svartklubbar som Kruthuset, Pluto etc.

Självklart subjektiva omdömen men jag rekommenderar iaf inte massa crap, det kostar inget att vara hjälpsam...

Ja men vafan, bättre att ta sina 15k och dra utomlands istället. Betydligt mer givande och intressant, speciellt i det här svenska vinterklimatet. En sista minuten för några tusenlappar och sen kör man på nån vecka i södra europa.

TS verkar bara vilja bränna 15 papp och då har han väl all rätt att göra det var han vill. TS ska dock ha i åtanke att det är fler som utan problem bränner 15k på en kväll och att han inte kommer vara speciellt unik. Vad är målsättningen sen då, dra hem med nån överklassbrud och försöka hålla fasaden uppe. Gå gärna ut i Stockholm TS men släng inte mer pengar omkring dig än du klarar av och behöver. Det finns som sagt folk som går dit varje vecka och bränner 15k och ja tom betydligt mer.
Citera
2011-02-20, 19:02
Bannlyst
Känner du vakterna så kommer du in utan problem.
Annars kan du försöka hota dig in men då får du vara beredd på fight
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in